> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME Sosnová - D1A

 


18.08.2009 22:20:25

Vyjádření Romana Častorala k podivnému trestu

který přišel v Německu až po dojetí finálové jízdy

Roman Častoral: "Vyloučení na desáté místo nechápu".

Na posledním evropském závodě v německém Buxtehude dostal Roman Častoral po dojetí finálové jízdy černou vlajku - tu mu komisaři oznámili až téměř po třičtvrtě hodině po dojetí závodu.

Roman k celé události uvádí následující: "Po startu finálové jízdy v první pravotočivé zatáčce došlo ke strkanici, kdy vůz BMW řízený Belgičanem Guinem Kenisem mi zkřížil cestu a já jsem již neměl šanci na střet zareagovat či mu zabránit a v zatáčce jsem jej přetočil. Nebylo to v žádném případě úmyslné, podobných strkanic a soubojů - a to s mnohem těžšími následky - bylo daný den spoustu a vždy komisaři reagovali okamžitě například vyvěšením černé vlajky či černobílé značící napomenutí. To se v mém případě nestalo a komisaři nechali závod všechny jezdce dokončit. Dojel jsem pátý s tím, že Kenise jsme všichni předjížděli v dalších kolech defacto o kolo zpět a vše vypadalo, že jeho vůz nefunguje. Při předjíždění, kdy jsme jej míjeli najednou zrychlil a vytlačil mě z ideální stopy a otočil. Připadalo mi to jako odplata, která ale mohla skončit těžkou havárií. Vše se stalo přímo před zraky traťových komisařů, kteří nijak nezasáhli a později tvrdili, že žádný takový incident nezaznamenali.

Těsně po této události jsem neměl potřebu incident nijak řešit, ale po dojezdu za mnou přišel jeden ze soupeřů a doporučil mi dát na chování jezdce Kenise protest. To jsem odmítl s tím, že šlo o tvrdý závod a beru událost sportovně. Komisaři v tu chvíli vyvěsili výsledky.
Na nich jsem figuroval na pátém místě, tak jak vozy závod dojely. Mezitím vypršela doba pro podání protestu a najednou mi byla doručena zpráva, že jsem dostal dodatečně černý prapor. Proto jsem se šel proti tomuto odvolat, ale komisaři protest na chování Kenise nepřijali právě proto, že vypršela doba pro podání protestu. Nicméně praxe je taková, že pokud jezdec dostane černý prapor, skončí na posledním místě finále. To jelo v mém případě šest vozů, proto bych musel skončit na šestém místě. Komisaři mi ale oznámili, že jsem potrestán přesunutím na celkově poslední místo závodu, tedy desáté. Nikdo z jezdců za patnáct let závodění nepamatuje takový trest, který není podle obvyklých pravidel, ale může očividně potkat kohokoliv, protože komisaři podle svých slov mohou rozhodnout o takovém potrestání bez omezení.

Bohužel musím konstatovat, že celá kauza nejen na mě působí jako snaha ovlivnit konečné výsledky evropského hodnocení, kdy každému z jezdců je asi měřeno jiným metrem - jeden incident je potrestán tak tvrdě, že se všichni diví a druhý je přehlédnut s tím, že se údajně nestal. Takové chování nepovažuji za sportovní už proto, že vyvolává rozpaky a poškozuje rallycross jako takový v očích diváků."


Přikládáme průběžné výsledky Mistrovství Evropy po závodě v Německu a před posledními dvěma rozhodujícími v Polsku a na domácí půdě v Sosnové. Každý nechť si udělá vlastní názor:

Poř.
Pilot
Stát
Body celkem
Divize 2
1

Borseth Knut Ove

N
130
2

Sterkens Jos

B
113
3

Kenis Guino

B
86
4

Častoral Roman

CZ
98
5

Mertens Patrick

B
91
6

Mužík Viktor

CZ
68
7

Loov Per Niclas

N
47
8

Kallio Jokke

FIN
46
9

Van Den Brandt Ivo

B
42
10

Iro Josef

CZ
43
11

Habjorg Ole

N
35
12

Tjelle Tony Lund

N
24
13

Royras Per Magne

N
20
14

Kasse Ko

NL
18
15

Ask Hans Kristian

N
11
16

Zoll Lukasz

PL
10
17

Holt Lars Otto

N
9
18

Strobl Sepp

A
7

Po Buxtehude přišlo pro Romana nejen rozčarování, ale i konečné třetí místo v hodnocení ERA (Slomczyn ani Sosnová se do tohoto poháru nepočítají). Jsi s tímto výsledkem spokojen?
Tuto sezónu jsem bral jako testovací, což čeká vždy každý nově postavený vůz. Umístění na bedně je pro mě opravdu dokonalý výsledek, protože všichni zahraniční soupeři mají s vozy několikaleté zkušenosti. Pro příští sezónu chci auto ještě odlehčit, abych se dostal na váhový limit a doladit těžiště vozu. Zásadní bude namontování nových samopřitvrzovacích tlumičů, které umožní být rychlejší jak v zatáčkách, tak i ve výjezdech z nich. Motor na toto má, ale přesto jej přes zimu čeká repase, která by měla přinést i zvýšení výkonu. Vše budeme popisovat na www.castoral.cz. Věřím, že příští sezonu bude vůz bojovat o první místa.

Tisková zpráva Romana Častorala

Michal Oberstein, 18.08.2009 22:20:25, četlo 10243 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
naposled evička 2009-09-15 16:52:34
WWW: http://www.rallyecross.cz/buxtehude.avi

zase eva 2009-09-15 16:47:40
www.rallyecross.cz/buxtehude.avi
eva 2009-09-15 16:46:53
http://rallyecross.cz/buxtehude.avi
cool 2009-09-10 12:34:53
objektivní video s inkriminovanou situací najdete na těchto stránkách http://www.rallyecross.cz/buxtehude.avi
Peppino 2009-08-24 16:08:07
WWW: http://brunatracing.tym.cz
Video s inkriminovanou situací je možno najít na těchto stránkách.
zbyšek 2009-08-21 08:12:32
Složit zkoušky to jo, ale co dál. Nebo tam se dá dostat mezi tu partu, protože je nedostatek komisařů?
llloooooll 2009-08-21 02:47:16
Tejchman to už je snad skoro slovo do slabikáře.Pánové každej má možnost složit zkoušky na sportovního komisaře, takže hurá pojďte do toho.Další jméno třeba vořešprut a třeba otakar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pavel 2009-08-20 08:44:19
V tomhle Tejchman prsty nemá ozvat se proti měl, nechci nikoho obhajovat, ale D2 je Endyho Lasura a Kenis je navíc taky Belgičan. Ale i tak je to blbost.
kuba 2009-08-20 08:00:24
a to snad zařídil , nebo doporučil komisař Tejchman a nebo jako vždy se o tě vzal ?