> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME Nová Paka 2007 D1

 


17.08.2009 22:43:09

Volland pevně držel volant

Divize 1A je letos opravdu velmi zajímavá. Technika na evropské úrovni udělala obrovský skok dopředu a auta  a jména, která jsme byli zvyklí pravidelně vídat v popředí výsledkových listin, byla nahrazena novou smečkou, která udává tón.

Když se podíváme na letošní výsledky, tak z osmi odjetých závodů dokázal vyhrát 2x jen prozatímní leader Mats Lysen (PT a BE) a Eduard Leganov (UK a AT). Pak se vítězové střídali – při svém ojedinělém startu ve Francii vyhrál Samuel Peu, v Maďarsku zvítězil Olivier Bossard, ve Švédsku to vyšlo Timuru Timerzyanovovi a minulý víkend v Buxtehude všechny překvapil Rolf Volland.

Letos dvaačtyřicetiletý Volland začal svou kariéru na motokárách v sedmnácti letech. Po řadě skvělých výsledků přesedlal na autocross, kde se stal třikrát mistrem Evropy. Naposledy v roce 1994. Od roku 1995 jsme zvyklí toto jméno vídat ve výsledcích rallyecrossu. Jméno Volland je v posledních letech spojeno s koncernovými vozy Volkswagenu a po řadě golfů je nyní jeho specialitou model Fabia obou generací.

V letošním Německém mistráku jsou zatím odjeté čtyři závody a za tuto dobu dokázal Volland získat v rámci divize 1A tři vítězství. Pouze na úvodním podniku v Motorsport aréně v Oscherslebenu vyhrál Sven  Seeliger s Fordem Fiesta ST 1600. Zajímavostí této fiesty je převodovka, kterou navrhoval sám Martin Schanche, a motor stavěli na stejném místě, jako jezdil mistr Evropy Ron Snoeck ve své nedostižné Ibize, kterou dnes jezdí Mario Petrakovits.


Sídlo Volland Racingu se nachází jižně od Norimberku, ve městě Hilpoltstein. V těchto dílnách se zrodil nejeden úspěšný speciál, ať se jednalo o autocrossové auto nebo rallyecrossové. V lokálním rallyecrossu příjemně překvapil i se čtyřkolovou fábií s motorem 1,8T (550 PS, 700 Nm, 1110 kg, 280 000 EUR).

Letos v Buxtehude byl v měřáku až 11., v první rundě zajel sedmý čas, ve druhé zvítězil a ve třetí skončil na třetím místě. Ve finále se mu zadařilo a skončil na stupni nejvyšším.

O zkušenostech a mistrovské jízdě Rolfa není třeba pochybovat, ale je na čase si prozradit i některé základní technické údaje jeho dvojkové fabie:

motor připravil téměř soused Hohenester
16V, objem 1597 cm3
benzin 101 oktanů
maximální výkon 225  PS při 8900 ot./min
maximální točivý moment 190 Nm při 7600 ot./min
převodovka 6stupňová sekvenční
pneu Avon/BF Goodrich
délka/šířka/výška 3992/1798/1400 mm
rozvor 2462 mm
váha 950 kg
cena vozu 178.500 Euro (cca 4 600 000 Kč)

Více z tracktestu Autobildu, který proběhl v Sosnové, najdete na jejich webu.

Zdroj technických parametrů Autobild.de, foto DRX Media




Michal Oberstein, 17.08.2009 22:43:09, četlo 10386 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku