> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

30.4.2006 MMER Horn-Fuglau

 


22.05.2008 00:36:17

Spory vyřešeny!

Neradujte se, nejde o úpravu řádů pro všechny závodníky v ME a ZSE a MČR, ale o kauzu gum v D2 z Rakouska.

V sobotu v Sosnové padlo rozhodnutí ohledně podaného protestu na Tomáše Kotka. Protest podal Roman Častoral v neděli 20.4. po dojetí finále na Nordringu. Šlo o to, že Tomáš použil pneumatiky, které nejsou v souladu s řády. Ač řády platí jen jedny a pro všechny, nebyli komisaři v Rakousku schopni rozhodnout na místě. Trvalo to celý měsíc a mezitím se odjely dva závody ME (mimochodem s velice podivným nakládáním s pneumatikami – řezané avonky, dořezávaná kumha). Na druhém domácím závodu bylo jasno: Tomáš jel pneu, které neodpovídaly řádům a tak byl vyloučen. Údajně (neověřeno) jel tyto gumy Tomáš po celou neděli, nejen ve finále. Roman odstoupil s porouchanou převodovkou a Tomáš vyhrál. Pak Roman podal protest a výsledky byly prohlášeny za neoficiální.

Dnes je již jasno. Tomáš byl posunutý na poslední místo A finále, tedy na šesté, Roman je tedy o bod před ním, na pátém místě.

Tolik rozhodnutí komisařů. Takové je a je neměnné. Bereme ho tak jak je a já se ptám Vás, fanoušků, diváků, mechaniků a dalších příznivců tohoto sportu. Pneu jsou špatné, OK, jak by se měl podobný prohřešek řešit? Měl Roman podat protest hned ráno? Měl být Tomáš vyloučen, nejen odsunut na poslední místo ve finále? Kdyby Roman vyhrál, podal by protest na Tomáše?

A dále… výztuhy ve dveřích na Sosnové. Jsou řády správně přeložené? Chápou je Rakušané a Maďaři stejně jako my? Měli jezdci výztuhy ve dveřích v sobotu na přejímce? Vyndali je na finále? Je takovéto auto opět vhodné na přesunutí pořadím, nebo by mělo být bez pardonu vyloučeno, ať se jedná o kohokoli? Víte jak dopadl před asi pěti lety Peugeot na Kypru? Vyloučili ho pro nižší hmotnost setrvačníku. Jak dopadl Ford se skly zadních oken o 1 mm tenčími? Vyloučen. Jak dopadl Jan Votava loni na poslední rally s výztuhami ve dveřích? Jsou podobné prohřešky správně potrestané? Jak dopadl Guttorm Lindefjell na ME v Sosnové… Jsou ta rozhodnutí podle Vás příliš krutá nebo se vysvětlují pokaždé jinak? Jak byste trestali pilota auta, který opakovaně naváží u svého auta méně, než povolují řády? Když budeme auta vylučovat a jezdce trestat povede to ke zkvalitnění jezdeckého pole a ve finále k lepšímu sportu, nebo se všichni potrefení  nakrknou a sbalí si svá fidlátka?

Často tu čteme příspěvky o nerovnosti podmínek na Evropě pro jezdce ze Severu a ostatní. Joker dává přednost neprodloužené trati. Teď kauza gum v Portugalsku s nedostatkem homologovaných pneumatik, ve Francii, kde se jelo vše co bylo černé a kulaté… Kudy z toho podivného a nepříjemného okruhu otázek ven? Která pravidla považujete za důležitá a jaká berete jako buzeraci? Šetří se černými vlajkami? Umíme je vůbec správně používat?

Díky za Vaše názory.

PS: Tento článek vznikl na popud všech rýpalů a rádobyřešitelů, tak prosím spusťte diskusi tady. Vadí mi, jak se neustále chodí kolem horké kaše a vyjadřujete se okličkama. Zde máte prostor pro vaše názory a postřehy. Zůstaňte i nadále, prosím, slušní a věcní.

Michal Oberstein, 22.05.2008 00:36:17, četlo 10347 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
masakr 2008-05-27 06:06:20
Nebyl to lindefjel,ale isachsen,omlouvam se
¨PETR 2008-05-26 20:36:20
Hvězda v Sosně(a nejen tam)bude asi FaS ?Nebo někdo znáte lepšího škodiče motorsportu?
Echt Gold 2008-05-26 20:25:10
Máš naprostou pravdu, pro ně to byla jedna "nevýznamná epizoda", kterou vůbec nepochopili v souvislostech, ale tady jde již obecně o věci naprosto principiální pro tento sport. Když jsem si seškrtal zahraniční účastníky v Sosnové, pochopil jsem v jaké krizi je tento sport - už se toho fakt nedá moc ztratit, ten seznam potencionálních jezdců od Václava níže je alarmující. A závěrem se ti rád omlouvám, zbytečně něco ve mně emociálně vybouchlo - a to pocity rychlejší, než analýza reality stavu.
masakr 2008-05-26 20:06:09
Boj z vetrnejma mlejnama,to uz tu snad jednou bylo,nebo se pletu,asi jako kdyz jsme chteli pomoct v madarsku,jak lindefjel protestoval,naprosta svinarna a to tam tech zastupcu bylo,skoda slov nechame to plavat
Echt Gold 2008-05-26 19:09:27
Jasně že tebe, ale vím že jsi sakra slušný kluk a fakt to nechci hrotit, opravdu bych byl jen rád, když se věci pohnou dopředu a vítám i tvoje názory a pomoc! Nelze se ani moc divit, že po zkušenostech, který máš pochybuješ....ale to je život, a život je boj a my to přece jen tak nevzdáme!!
masakr 2008-05-26 18:57:02
To myslis me
Echt Gold 2008-05-26 18:36:44
No vidíš a přesně takovýto postoj rozhodně také ničemu nepomůže a nepohne věci dopředu. Smát se někomu kdo má snahu něco řešit je přinejmenším trapné. Všechno víš nejlíp!
masakr 2008-05-26 06:08:20
Dovol abycz se zasmal tomu spojeni s cinovnikem FASU,na FIA nemaj namaj radi stiurave chlapce,to by mohli prijit o korytko
hotovy.vyrobek 2008-05-24 12:35:37
otázka pneu je závažná, a proto by měly platit jasná pravidla. Na druhou stranu je bezpochyby, že se u některých oči zavírají u jiných ne. Je veliká škoda, že není nějaký komentář FIA o změně regulí, co se týče pneumatik. FIA není žádná veřejná organizace, je tedy soukromou a vše, co má co dočinění se soukromou sférou je více či méně spojeno s penězi. Dále lze mluvit i o lobby společností napojených na tento úchvatný sport. Je jen škoda, zde musím mluvit jen o mé domněnce a pocitu (člověka vně), že "něco prohnilého je v království rallycrossovém", a to je škoda, protože ztrácet čas a energii nad těmito tématy je smutné. Z mého pohledu je několik řešení. Ad a) Jak J.G. říká a s tím souhlasím, prostě to je tak a ne jinak. Ad b) Navázat spojení jezdců(prostě lidí kolem, který maj zájem hnout s RC) s činovníky/em FASu (alespoň sněkým, komu na RC záleží) a mluvit o situacích, které vznikly.(vést konstruktivní dialog je lepší, než sedět a nadávat) - pokud je společná řeč je prostor pro změny (ať už rychlé směřující k výsledku nebo smysluplné směřující dlouhodobým cílům - no každopádně si myslím, že bude větší pohoda při konzultacích nad pneu s lidmy, který to můžou změnit a místo vztekání bude víc času na zábavu) Tak jako tak budou věci dít, ať už za našeho přispění nebo bez nás. Ad c) NAvázat kontakt s výrobci pneu - i Ti mají svůj zájem, a to prodávat pneu (hotovy.vyrobku ty jsi blesk!:-)) a čím bude RC přístupnější, tím bude větší odbyt pneu. Závěrem: Každýmu se to dá zapropagovat tak, aby tu myšlenku koupil (řiťopichy už od kroucení hlavy bolí za krkem a obchodníci-pozitivní lidi-optimisti pochopí)..lidi mějte se. RC je super:-)
peťa z jihu 2008-05-24 10:36:51
takže jirka galuška není uznávaný jezdec??
kuba 2008-05-24 07:28:28
je zajímavé , že at se tu píše co chce , že se tu k tomu nikdy nevyjádří ti co reprezentují tento sport a jsou to uznávaní jezdci, bud se jich to netýká a nebo je jim to jedno a nebo to tu nesledujou
PETR 2008-05-23 21:52:00
Zbývá dost závodů bez nich a mám pocit že přibývají.
Vaclav 2008-05-23 21:48:33
V tom případě nezbývá, než jít na pivo, ráno vyrazit na ryby a v klidu u vody popřemýšlet o defenestraci...))) Pokud se ovšem v hospodě a u vody nezalíbí trvale..))
PETR 2008-05-23 21:44:13
Doporučený ani veřejný dopis pod nima větev taky nepodřízne.Tam jsou hodně silnej a votrlej oddíl.
Vaclav 2008-05-23 21:36:56
Pro FAS má jako podklad váhu pouze doporučený a nebo veřejný dopis. Těžko uvěřit, že by si sami pod sebou řezali větev.
PETR 2008-05-23 21:28:11
Pro FAS by měl váhu jenom jeden podklad: asfaltový koberec chodníku v Opletalce pod okny!
Vaclav 2008-05-23 21:22:22
Zkusit se musí všechno. Těžko říci jakou vahou může uplatňovat náš FAS své připomínky vůči FIA, když FAS je organizace, která je pověřena mezinárodní automobilovou federací (FIA) k výkonu práva sportovní autority v Česku. Každopádně je třeba zásadní připomínky směrovat právě na FAS. Stěží bude FAS něco řešit, nebude-li k tomu mít podklady.
masakr 2008-05-23 21:04:46
Ale nikdo nic nedela,a kazdej k ni zhlizi jako k mece,nemohl by nekdo tady rozlisit ty O a 0,dik
Vaclav 2008-05-23 21:00:19
Jistě posledních několik let působí FIA jako slon v porcelánu, stačí se podívat na současnou úroveň MS, MR v rally a srovnat startovní listiny za posledních 10let. Je to jedna velká tragédie pro autosport obecně.
masakr 2008-05-23 20:35:55
To teda jo,to bude neco jako statni rozpocet
masakr 2008-05-23 20:24:47
Tak si vem do D1 Avon slick a pak se prizpusob,to je asi hovadina a srdce ti tezko pomuze,je mi 40 a mam v tom docela jasno
Vaclav 2008-05-23 18:15:26
Jsem se chtěl zeptat jestli nevíte zda tito jezdci budou závodit a nebo rybařit, kdo z nich to trvale sbalil a jestli jsem někoho uvedl omylem, tak mne nebijte potencionálních jezdců je asi stále dost: PAVEL NOVOTNÝ, PAVEL NOVOTNÝ JNR., VLASTIMIL BOHÁČEK, JAN MATUŠINEC, ING.JIŘÍ JÍROVEC, SCHMIED MILAN, KOPECKÝ JIŘÍ, VÝBORNÝ OTAKAR, SÝKORA MIROSLAV, FORMÁNEK JIŘÍ, NOVÁČEK PAVEL, NOVOTNÝ PAVEL JUN, VEVERKA VÁCLAV, MORAVEC KAREL, MARCHAL JAROSLAV, ZÍTKA MAREK, ŽUŠKA JIŘÍ, RACEK TOMÁŠ, FORMÁNEK JIŘÍ, ZÁZVORKA ALEŠ, KLÁSEK MIROSLAV, VONDRÁŠEK MARTIN, PETRIK JOSEF, ZIMA MARTIN, PERUTH MILAN, VEVERKA VÁCLAV, POMAHAČ PETR, STRNAD JAROSLAV, KOUTNÁ MARTINA, HLOUŠEK OTA, GRILL HELMUT, SUCHÝ BORIS, STARÝ JAROSLAV, HLACH PATRIK, JINDRA MIROSLAV, JAROŠÍK JAN, STRNAD JAROSLAV, BERDYCH PETR, JINDRA MIROSLAV, MRVKA JAKUB, SUCHÝ BORIS, HLACH PATRIK, NEJMAN PAVEL, HANZLÍK KAREL, PACKA VLADIMÍR, ŽUŠKA JIŘÍ, HARVÁNEK PETR, BOUKALOVÁ MONIKA, ČÍŽKOVSKÝ VÁCLAV, KORČÁK PAVEL, SRB MICHAL, PÁNEK JIŘÍ, ZÁVIŠ PETR, HLAVÁČ PAVEL, MIKA JIŘÍ, SRB MICHAL, PÁNEK JIŘÍ, FUSKA OTAKAR, CHVAL VÍTĚZSLAV, MIKA JIŘÍ, GUT RADEK, MASEK MIROSLAV, RAJDL LIBOR, JIRKA MILAN, HOLOCH ROMAN, HAVRÁNEK KAREL, KRÍŽEK PETR, Nastoupit všichni, tak to by byla úroveň!! Mno jen malý srovnání, když hraju s přáteli online po síti hru, nepoužívám čítů, tedy malých podvůdků, protistrana by na to přišla a nechtěla by příště hrát, mno a mne by zas vítězství netěšilo. A teď vážně, když poruším pravidla neúmyslně, protože nemají jasný výklad, nedopouštím se tím přece automaticky přestupku. Přestupku se dopuští ten kdo tak činí úmyslně, aby získal nad soupeřem výhodu. Když k situaci dojde tak to aby jsme hledali pomalu arbitra, vždyť jsme přece sportovci a nemáme to zapotřebí.
PETR 2008-05-23 18:05:42
Tak se hned nečerti Jirko,ten pohrobek byl (ironie)na Milana.Přeju ,aby Tě závodění nepřestalo bavit.
Jirka Galuška 2008-05-23 17:58:15
Jo a zapoměl jsem- v hokeji i fotbale jsou pravidla VELMI PŘESNÁ A VELMI JASNÁ -všem,když sedím v hospodě tak slyším jak jsou jasná celému národu !!! :-)) A taky se každý týden řeší nějaká ta penalta,ruka,ofsajd. A co se vyřešilo za posledních cca 20let ??? NIC ! Vždycky je to jen o lidech,takže pořád se budeme moci dohadovat.... ale výsledek -ten je v nedohlednu !!! J.G
Jirka Galuška 2008-05-23 17:53:17
Nevím jestli zajímavej,ale je to můj názor!! Každý jezdec dělá závody protože TO DĚLAT CHCE ! I s těma předpisama,který jsou. Jasný,že to někoho odradí,ale tak jeto uplně všude,v každým sportu !! POKUD NÁS TO NEBAVÍ,MŮŽEME JÍT TŘEBA RYBAŘIT,NEBO JÍT CHLASTAT DO HOSPODY .... :-) :-) /Když jsme vyráželi do Portugalska na ME,měl jsem sebou 12ks RŮZNÝCH GUM -od různých dodavatelů a v různém provedení /pozor,mluvím pouze o slick/ a teprve na místě jsem zjištoval,co mi povolí.... Jasné,je to blbě,BLBÝ PŘEDPIS,BLBÁ HLAVA KTERÁ HO VYMYSLELA,ale co s tím naděláte ??? Když chci závodit,tak to musím zkusit ! A jestli jsou/nejsou řády na hovno ??? A že ti to bude 1000km od domova líto??? To je jasný že jo !! Ale je to přece uplně jedno,stejně s těmi řády nic neuděláš. Buď se přispůsobíš,nebo tam nelez !! A brečet si můžeš někde doma do peřiny! // A mému "pohrobkovství marxismu" :-) -nevím kdo jseš/KDYŽ SE NEUMÍŠ PODEPSAT :-) / ty ani kolik ti je... mě je 36,takže si pamatuju co bylo !! A můžu ti rozhodně říct,že pokud si myslíš/te,že se někdy dočkáme "ROVNOPRÁVNOSTI A MĚŘENÍ VŠEM STEJNĚ" ,tak je mi tě líto. :-) :-) Vždycky budou rozdíly,vždy se najdou "chytřejší" než někteří z nás-a bohužel vždy na tom někdo vydělá,někdo prodělá. No jo,asi jsem trapný optimista:-)) ,ale pořád to neznamená,že mě přestane bavit závodit !!!!!!!!!!!!! J.G.
Vaclav 2008-05-23 14:49:54
Milan má pravdu, nebudou-li do budoucna pravidla jednoznačná a nebude-li se dle nich měřit všem stejným metrem, potom dříve nebo později na to tento sport těžce doplatí. Už vidím jak se hrnou za takových okolností zájemci, když zjistí co v tom utopí peněz a času. Potom, že budou muset mít silný žaludek a nakonec budou jednoznačně za vola díky stávajíci praxi. Když se podívám do startovky ze Sosnové a i z Rakouska postrádám tam některé nadšené jezdce z předešlých let. Nemyslím teď Zemana nebo Koutného, kteří staví auta. Vemte si šachy - jednoznačný výklad pravidel, stačí mít jen chytrou hlavičku.
PETR 2008-05-23 14:35:07
JoPetr Kotek fakt nejsem.
PETR 2008-05-23 14:21:30
Pán je zdřejmě pohrobek marxleninského učení ,že.V dnešní době se ale platí penězi a o ty tady jde převším (tedy až v první řadě).Kdo ví více z kuloárů našeho motorsportu měl by napsat jak se dá závodama přilepšit.Mnoho nejasností by to mohlo vysvětlit.Sportu zdar
milan 2008-05-23 13:51:22
Mělo by se všude měřit strjným metrem a je jedno jestli jde o vedoucího závodníka ME nebo nejslabšího a nejchudšího.
masakr 2008-05-23 11:24:29
Zajimavej nazor,a pak to nadseni kdyz te v nejaky prdeli 1000km od baraku za to,ze clovek neco zkusi a nahodou to nevyjde,jelikoz řády jsou na hovno a zrovna s dotycnym komisarem nejsem kamos,to asi prijde trochu lito,nebo se pletu,to je asi dost drahej vejlet a vyhozenej cas spousty lidi.To asi nebude to spravny
Jirka Galuška 2008-05-23 10:36:36
Zdravím, koukám že některé diskuse zase byly uplně o ničem :-) No nic,někteří se jen potřebují vybít! :-) . Nicméně k tomuto tématu si dovolím i můj osobní názor.Předem všechny "chytré" upozornňuji,že nejsem na nikom z dodavatelů pneu závisly,jedu si co mě finance a řády dovolí!! Pneu v evropě -nevím proč se vlastně to celé řeší??? Někdo prostě rozhodl,tak aby to vyhovovalo D1 -a o statní se nestará.Výstavní skříní po celé Evropě je D1,bez ní by nebyli žádní diváci na ostatní Divize,bez ní bynebyl ani rallyecross!! Předpisy se proto postaví pro jednu skupinu. Ostatní výklady technických činovníků jsou jen "dle nálady a barvy státu,vozu, sponzora,nebo počasí" :-) :-) .Platí to úplně stejně jako v každém sportu a je jedno jestli je to KRASOBLUSLENÍ, GYMNASTIKA,NEBO FOTBAL !!! Vždy jsou činovníci kteří jsou fér /i v českých luzích a hájích / a činovníci kteří jsou na pr....! SOUČASNÝ PŘEDPIS JE PROSTĚ TAKOVÝ , ŽE KAŽDÝ MUSIT HOLT ZKUSIT , CO MU PROJDE !! :-) Jednou to projde Tomovi,jednou Romanovi,jednou domácímu Francouzovi,atd. Každý člověk-a i každý z Vás si někdy malinko pomohl-ve škole při diktátu,v hospodě při placení,nebo při závodech.... Každý využívá tolerance učitelů,pinglů,nebo techn.či sportovních komisařů!! Pokud si pamatuji,tak jediný TOTÁLNĚ SPRAVEDLIVÝ SVĚT :-) tu chtěli zařídit marxovi studentíci-a je jen dobře,že se to nepovedlo. Jak říká klasik- ŽIVOT JE BOJ A ČLOVEK SE NEMÁ BÁT BOJOVAT. Takže všem,kteří se nebojíte vyrazit na závodní dráhu a bojovat se soupeři,předpisy, činovníky ,ale třeba i s počasím -všem Vám-nám držím palce!!! J.G
masakr 2008-05-22 18:59:33
To s tema gumama,je to financne narocnej sport a kazdej si ho plati sam,tak nevim koho s odpustenim sere kdo ojede kolik pneu,asi nekdo brecel aby mu dali taky nazrat.Uz jenom to jak je atraktivni finale na ojetejch gumach a o bezpecnosti nemluve,to muselo vymyslet neskutecny hovado,asi starej mrskal Max Osli a jeho pomocnice nebo nevim,je mi z toho obcas na bliti,a hlavne jak vsichni ty hansenove,brucove,jenberkove jak sklopej ocas a delaj co reknou,protoze by jim pak treba neprosli ty jejich cachry,a nebo by se neupravily pravidla podle nich:-)))
Dana 2008-05-22 15:53:00
S gumama v "evropě" je letos fakt sranda a ještě to neskončilo. Co se bude moct jet v Maďarsku není taky ještě jasný. Nejabsurdnější se mi v letošním roce zdá výsledek Divize 2 ve francouzském Kerlabu. Zalesny, který startoval ve finále B, ve výsledkách vůbec není. Pokud by ho diskvalifikovali, čekala bych ho buď na konci finále B, příp. C nebo by měl mít "E". A ve stylu, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, byla i výměna na 2. a 3. místě ve finále A.
Saša 2008-05-22 14:01:21
Malá oprava, ne řezaný, ale lisovaný, jsem to v zápalu psaní popletla... no co, i to se stává :-)))
Saša 2008-05-22 14:00:11
Díky za tento článek, je to tak a je spoustu sporných záležitostí, které asi nikdy nikdo nepochopí. Jako já, vrtá mi hlavou, proč Divize 2, která jak všichni víme, letos v rámci Mistrovství Evropy končí musí na poslední rok používat gumy řezaný. Pak přijedeš do Francie (po velkým schánění nějakého seznamu, jaké gumy jsou vlastně povolené) a tam ti řeknou, že si můžeš jet ty loňský. Trochu postavený na hlavu. Už takhle finančně velmi náročný sport ještě zdražovat??? Aby byl ještě méně dostupný a byl jen pro ty "vyvolený"? A poslední poznámka, Saša je tady jen jedna a to jsem já a vůbec nemám potřebu se skrývat. Nejsem rejpal ani šťoural, jen konstatuju. Ale faktem je, že některá rozhodnutí komisařů mě zvedají ze židle a marně dumám, co tam teda vlastně dělají? Vymýšlí pravidla, která nemusí dodržovat všichni. Mějte se a psaní zdar, jde vám to na jedničku!!!
maskr 2008-05-22 11:18:32
Kdyby častoral vyhrál,tak by nic nepodával,to je jasný:-))).A s těma gumama,pro někoho pravidla platěj a pro někoho ještě víc.Asi jako když Pavla na evropě jebou za příčku na focáči a vedle stojí Pauwels a má tam příčku WRC,která je zakázaná,a když to tomu zhovadilci z FIA řiká,tak mu odvětí,že ho to nezajímá,má cenu něco takového tady řešit,vždyt je to o ničem