> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MMČR - Nová Paka - D3+H3

 


20.05.2008 11:25:02

Sosnová na všechny způsoby...

…Vypečená, dušená, řádně podlévaná, tedy na vodě, ale večer i na víně, na pivě, zkrátka každý rallyecrossový gurmán si přišel na své. Snad jen trochu naopak. Každé pořádné maso se nejprve podlévá a pak vypeče do zlatova. Sosnová nám nabídla přesně opačný recept. Ale maso to nakonec bylo jak se patří!

Vyšlo druhé číslo RC MAG. Díky pořadateli ho všichni jezdci tentokrát obdrželi zdarma na administrativní přejímce
          Vyšlo druhé číslo RC MAG. Díky pořadateli ho všichni jezdci tentokrát obdrželi zdarma na administrativní přejímce

V sobotu stoupaly stupně Celsiovy v autech až na úroveň 60. V neděli pak sotva na 20 (informace ze Shrekova barometru). Jezdci a jejich teamy jsou zvyklí a připravení vyrovnat se s každými podmínkami. Bohužel to neplatí o divácích. A tak ubrečená neděle ovlivnila diváckou účast. Přesto dodejme, že vítězové finálových jízd rozhodně o svá show před naplněnou hlavní tribunou nepřišli. Trať byla na sobotu ve skvělé úpravě a milovníci skutečného kvapíku si přišli na své. V neděli pak pořadatel ušetřil za kropení, neb o to se doslova celý den staralo nebe. Na své si tedy naopak přišli jezdci vybavení zkušenostmi, citem pro trakci a hledači nejsjízdnější stopy.

V sobotu byl nedostatek tvrdších pneu, v neděli pak byla sháňka po "žvýkačkách"
                         V sobotu byl nedostatek tvrdších pneu, v neděli pak byla sháňka po "žvýkačkách"

D1
České zastoupení v této divizi nechybělo. Josefa Tůmu (Bakulu) však pro tentokrát vystřídal Josef Pátl a Ondra Beneš na cupových Fábiích. Štěstěna ovšem opět úřadovala u nečeských závodníků. Byť oba zmínění si vedli s ohledem na výkony jejich motorů opravdu velmi obstojně. Jejich vzájemné hecování uvnitř stáje jasně předurčilo, že se nejsou ochotni spokojit s rolemi jezdců do počtu. „Pane kolego, nebude Vám vadit, že se stanu nejrychlejším Čechem divize?“, říká jeden. „To bych si musel, pane kolego, na rychlo obstarat jiné občanství“, odpověděl druhý a následoval sborový smích. Pravdou zůstává, že finále B, které oba vyjeli, se stalo díky technickým problémům Josefa Pátla, kterého dělilo cca 800 metrů od postupu do finále A, kořistí Poláka Witolda Starobrata. Áčko se pak vyvinulo tak, že Witold, který dostával od cupovek celý víkend řádné obklady, získal 4. místo. Škoda. Pro Josefa Pátla budou muset v dílnách „vyšpekulovat“ trvanlivější převodovku a pro Ondru Beneše chladič na přilbu. Dle jeho slov v interview pro ČT 4 byly na vině jeho opravdu rozevlátého finále ruce. V předešlých rundách však dokázal, že ruce jsou naprosto v pořádku, jen to chce více uchladit hlavu pro finálové jízdy (myšleno v dobrém). Zajímavá mozaiková střídačka vozů Mitsubishi a Ford ve finále naznačuje, že se starší evoluce „mišáků“ z rally náramně hodí jako vhodné nářadí do D1, minimálně pro zónové mistrovství. Nenajde se v Čechách nikdo, kdo by zkusil Lancera na RC provětrat a doplnit Lászla Kisse, Lászla Furko a Zoltána Harsaniyho?

László Kiss startoval ve finále z druhé řady. Jako jeden z mála však jel i pro diváky. Vítězství si jistě zaslouží
                 László Kiss startoval ve finále z druhé řady. Jako jeden z mála však jel i pro diváky. Vítězství si jistě zaslouží

D1A
Zdeněk, Petr a Standa! Tři mušketýři, kteří přijeli hájit české barvy. A všichni vyzbrojeni mušketou značky Škoda Fabia. Nejpřesněji střílel Zdeněk Čermák. Trochu překvapením byla sobotní rozjížďka. Především pro nás, kteří jsme ji viděli na vlastní oči. Dvojice Čermák, Bílek jela jak se patří na ostří nožů, naproti tomu v druhé směně této divize dvojice Tyszkyewicz, Petrakovits jela trošku nudně. Spát se však šlo v opačném pořadí a na tvářích českých jezdců to bylo vidět. V neděli to už bylo jinak. Standa Šusta vybojoval pole position pro finále B, které po startu zhodnotil na výbornou. Mladý pilot však neudržel nervy na uzdě při náletu do druhého kola a ztratil tak právo nastoupit do A. Zamrzí to. Jistě. Ale není všem dnům konec. Šustův team, založený na hodně dobré náladě, jistě neztratí nic ze své jiskry a chuti do dalších soubojů. Dávejte si pozor na jejich mechaniky. Mají zelené kombinézy a v rukách večer třímají zelené láhve a rádi se podělí(-:. U Bílků se v sobotní večer slavilo spolu s Josefem Irem. Guru teamu, senior Jiří Bílek a Josef Iro totiž slavili narozeniny. Petr Bílek však zcela zodpovědně ucucával žlutou frčolu. Bylo jasné, že má ambice jet na špici. Pověstná špetka štěstí však chyběla. Myslíte, že štěstí na to nemá vliv? Pak se dá hovořit leda o smůle. Komu jinému se stane, že na extrémním mokru udělá gumu dvakrát za den? A druhý případ se nestane nikdy jindy, než ve finále A. Zdeněk Čermák i přes ne příliš dobrý sobotní úvod, nakonec vybojoval pole position. Odstartoval a nenechal nikoho na pochybách, že jeho letošní vůz už má zvládnutý i na vodě a excelentní jízdou vyhrál. Stal se tak navíc druhým nositelem ocenění HVĚZDA RALLYECROSS.CZ.

V tuto chvíli ještě šéfmechanik Tomáš Bílek netuší, že dotahuje kolo, které je nechá ve štychu!
                        V tuto chvíli ještě šéfmechanik Tomáš Bílek netuší, že dotahuje kolo, které je nechá ve štychu!

D2
Shlédnete-li výsledky této divize, pomyslíte si: nic, co by se nedalo čekat. Omyl. Kvalifikační rozjížďky nebyly zdaleka tak jednoznačné, jak jednoznačně vypadají finální výsledky. Ve všech motoristických sportech má aktuálně mládí zelenou. Ne jinak tomu je v D2. David Štefan a Ondra Smetana dali úřadujícím mistrům Evropy a republiky pořádně zabrat. V rozjížďkách si dokonce dovolili je porazit. Pro finále však oběma vypověděla technika. To sice nezajímalo Romana Častorala, který již po startu uletěl, ale Tom Kotek, který odvážně pro finále obul šotolinové pneu na místo slicků, měl plné ruce práce, aby se vypořádal s oběma z nich. Ubrečená Sosnová pak byla premiérou pro Tomáše Fryče, který osedlal loňskou Pumu Jirky Galušky. Na suchu si vedl nebojácně, na vodu však chybělo potřebné obutí.

Roman nás tentokrát svými výkony dost napínal. Ten správný recept na pneu si nechal až na finále
                       Roman nás tentokrát svými výkony dost napínal. Ten správný recept na pneu si nechal až na finále

D4
Blýská se na lepší české časy? Asi ano. Letos se nám v této divizi totiž prohnali již tři naši „reprezentanti“ . Luba Čížek sice nestihl svou Audi pro tento závod připravit, ale hrdě ho vystřídal sobotní oslavenec Josef Iro na Lancii Delta Integrale, který pro tento závod přeskočil ze Škody Octavia připravené pro D2. Vedl si skvěle, finále A startoval z 1.řady. Modernější trakční vlastnosti Tothova Lanceru však Josefa přestartovaly. Josef pak zkoušel rozevlátým stylem Miháliho dojet, nepovedlo se. I tak po dlouhé době stanul na stupních vítězů v D4 Čech. Příjemným překvapením divize byl nově příchozí Karel Václavík na VW Golf. Vedl si zkušeně a vyjel si první řadu pro finále B. Rallyové slicky však už na hodně rozlité trati nefungovaly a Karel se musel spokojit s celkovým 8.místem. Zaděláno na budoucí dobré výsledky však rozhodně má.

Sobotní suchou rundu Josef Iro vyhrál, všechno nejlepší k narozeninám!!!
                                     Sobotní suchou rundu Josef Iro vyhrál, všechno nejlepší k narozeninám!!!

D5 a D6
Startovní pole těchto ryze českých divizí čítalo tentokrát 10 vozů. Je to více, než na Nordringu, pro rozdělení divizí to však zatím ještě nestačilo. V dalších, nejméně 5 garážích ještě dřímají závoďáky, bohužel však ještě neúplně doladěné pro závody. I tak bylo rušno a napjato. Jasný favorit D5 Tom Hurt ve třetí rozjížďce nedojel vlivem elektroniky, Martin Mottl se netajil tím, že na vodě má méně zkušeností, Dušan Breicha odlehčil svůj vůz a ukázal, že je zapotřebí s ním naostro počítat. Jarda Šrůt byl poněkud zaskočen výkony ostatních. Jeho auto D2 však disponuje přílišnou hmotností. 1070 kg je opravu moc. Velmi dobře si vedl nováček D5 Jirka Kazil. No a jak to dopadlo? Tomáš Hurt svou dvěstěšestku stihl opravit a ve finále vyhrál start-cíl. Martin Mottl se s vodním prostředím rychle sžil, na startu trochu přivřel Shreka a dojel pro druhé umístění. Shrekovi se uvolnila hlavní část řízení a tak boj se neodehrál o umístění, ale o dojetí. Toho se snažil využít Jirka Kazil, dotáhl se na Shreka jak se patří, na předjetí to už ale nestačilo. Divizi šestnáctistovek vyhrál Standa Brunát, který jako jediný z nich startoval ve společném finále. Druhý flek bere Honza Hudec, který se netají tím, že zvažuje opustit autocross a plně se věnovat RC. Dlužno dodat, že za smolaře opět platí Jan Skála. Vedl si brilantně, jeho čtrnáctistovka však jeho snahu nepodpořila. Těsnění pod hlavou nevydrželo Honzovu touho po vítězství D6. Milan Novák na Citroenu AX ohromoval především na startu. Pro zadní část trati však chyběly potřebné mokré pneumatiky. Po Honzově odstoupení inkasuje body za třetí místo.

Na mokru Jirka Kazil s podstatně těžším vozem nic neztrácel. Na snímku za Tomem Hurtem a Shrekem
                     Na mokru Jirka Kazil s podstatně těžším vozem nic neztrácel. Na snímku za Tomem Hurtem a Shrekem

Závěrem zkonstatujme, že se zrodil velmi povedený přímý přenos na ČT4, který ozdobil svým zkušeným komentářem Petr Krutský a „náš“ Michal Oberstein!

Na shledanou za čtrnáct dnů na ME v Nyiradu nebo na zóně za měsíc ve Slomczynu, kde vyjde 3.číslo RC MAGu!  

Záznam přímého přenosu ČT 4 
Celkové výsledky 
Stav MMČR po dvou závodech 

Fotogalerie:
Michal Oberstein
Tomáš Racek
Petr Kubata


Marek "Máca" Cihlář, 20.05.2008 11:25:02, četlo 10429 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Honza 2008-05-22 22:38:00
kluci maj penis a holky vagínu
masakr 2008-05-22 22:26:12
Kdyby se zrovna cinovnici zabejvali tim jak je joker v madarsku nebezpecnej,to je ruska ruleta,komu tam davat prednost,kdyz tam neni videt,postradam pointu zavodeni zkrs joker
souruh ze strakonic 2008-05-22 21:14:17
Teď už tomu nerozumím vůbec já vás nebo ostatní osočoval ? Možná vám vadí způsob vyjadřování ale to je jen pro odlehčení nechci tím nikoho urážet myslel jsem že je to naprosto jasný
michal 2008-05-22 19:33:19
potrefeny soudruhu ze strakonic, jak asi vite, nekonkretizuju, zamerne. vase vztahovacnost je prima věc, ale mezi ctnosti se pocitat asi neda. nevim proc by se mela diskuze u nas splachnout do uboheho osocovani pod zastitou nalhavane anonymity. rusit reakce je mezni reseni, prisli bychom tim o radu podnetu a komentaru k věci. vice asi netreba psat.
závit 2008-05-22 19:13:48
možná by stačilo kdyby ty názory byly konstruktivnější a líp zformulovaný...
soudruh 2008-05-22 18:52:54
Pochopil jsem Michale správně že se vám nezamlouvají mé přízpěvky ? V tom případě se vám omlouvám a možná by bylo vážně lepší zrušit reakce pod články jsou to vaše stránky ta co vám do toho má kdo kecat a zvlášť takovovej jak říkáte magor jako já. Aby jste se z nechutí díval na vlastní stránky to by vážně bylo děsný to musí každý pochopit čest práci a rallyecrosu zvlášť
Dana 2008-05-22 15:18:12
Pro Sašu, mikkyho a peepka: Jestli si myslíte, že si tady s vámi píše Petr Kotek, tak fakt né. Proč vás tak rozdrážil rozhovor Tomáše v nedělním Sportu? Je aktuální mistr Evropy v rallycrossu, tak ho prostě redakce oslovila.
michal 2008-05-22 00:05:29
dovolte mi také zareagovat: je opravdu frustrujici cist o tom, jak nekoho diskriminujeme, jak nekoho protezujeme, jak mají u nas nekteri uspech predplaceny, jak nadrzujeme tamtem a o jinych nepiseme a také fotky se objevuji jen nekterych atp. damy a panove. uvedomte si laskave, ze to co delame, delame dobrovolne. proto, ze nas to bavi. nikoho neotravujeme tim, kolik mesicne platime za telefony, jak je obtizne komunikovat s nekterymy tymy a jezdci, jak nam nekteri neustale hazi klacky pod nohy, kolik casu zabere web, casopis, vysledky, rozhovory, prebrat fotky, dotahnout na zavodiste prezouvacku, gumy, casaky… nestezujeme si. delame to radi, ale když pak mame po vas cist blaboly, tak nas to uprimne nebavi. ted sice mluvim za sebe,ale verim, ze i maca by se pripojil. internet je verejne medium, samo, ale tenhle web je soukromy. patri nam. my si na nem muzeme delat co chceme a psat co chceme. i v nasem zajmu je psat objektivne, ale vždy se najde někdo ukrivdeny a zneuznany. my nejsme zadnym verejnym mediem. nemame statut oficialniho media. a jsme za to radi. pak bychom mozna museli zpivat podle nekoho, ale to my nechceme, tezime ze sve nezavislosti. nevadi mi, když se zde resi spory castoral – kotek (razeno abecedne, abych nebyl obvinen z preference romana), ale zkuste byt i vy objektivni a nezaujati. opravdu nemusime porad vsechny jen chvalit a vsem lezt do kombinezy zezadu. nechte nam pravo na nas nazor. opet se zde objevila rada monologu vedenych pod nekolika jmeny z jedne adresy. sakra lidi, nebudte jak mali. neotravujte nam to tu. preci nechcete, abychom zakazali reakce pod clanky. jsme pro demokracii, ale ne pro demenci a tupost. jsem rad, když se zde objevi normalni a vecny nazor, ale dusevni vylevy magoru fakt nemam chut cist. pokud tu takove budou, zkuste prosim nereagovat a ignorujte to. diky vsem za prispevky, které jsou k věci.
soudruh 2008-05-21 23:42:20
To je ale novinka podle tebe pepíno má přednost ten kdo jede z jokeru ? Chápu že ti Kotek leží v žaludku tak za ním v Maďarsku dojdi do stanu dejte si nějakýho Ježka roztrhejte si občanky a je to vyřešený sice to na podstatě věci nic nezmění ale aspoň bude sranda. Pravda a láska zvítězí no to už tady bylo a nějak se to nepovedlo ale možná když to vemou do ruky správní soudruzi ?
peepek 2008-05-21 20:12:48
Do redakce jsem se nechtěl navážet, mají u mě velké plus za to co dělají.To kloubouk dolů, snaží se zpopularizovat rallycross a to neni zrovna lehké...díky!
peepek 2008-05-21 20:10:22
to soudruh: ty si někde v tom mym článku našel něco o tom, že ho předjet nesmí??já psal, že se nesmí tomáš divit že dostane ránu když častoral jede z jokeru, a do tý stopy mu Tom vjede jak blázen...a pak do sportu napsat: jeden kluk mě ´´schválně sejmul´´ale myslím si že to tomáš nemá plně ze svý hlavy tohle.A ta nevraživost??je tam, a celkem drsná, ale já ti řeknu jasně kdo za tu nevraživost může a budu si stát za tím - ale k tomu by nám mohl říct něco Petr Kotek, že??Nemusela tam být, ale prostě jeden člověk to začal dosti hrotit...jinak už taky končim s tou diskusí, diskuse stejně nemají nikdy konec, na tom se asi shodneme všichni ne:):):)??Zdarec...
Vaclav 2008-05-21 20:03:39
Klidně nerušeně pokračujte, ale pak se nedivte..
závit 2008-05-21 19:26:21
Co kdybyste někdo zkusil napsat pod článek své vlastní review? Máca tak začínal a třeba z vás jednou taky budou redaktoři...;) kritizovat umí opravdu každý, tvořit ale skoro nikdo...
PETR 2008-05-21 18:56:13
Máca má pravdu předsedo(sašo).Klidně můžu napsat,že časy mistrů za volanty zběsilých dvoulitrů v rozjížkách jsou pomalejší než před deseti lety doma spatlaných,( na plátně sjetých tvrdých gumách)taky dvoulitrů.To se srovnávat dá !
Máca Cihlička 2008-05-21 18:27:58
Já se neurážím. Ptám se, co chtěla Saša naznačit. A také vím, kdo Saša je. A také Vám mohu říci, že o divizi 2 se už díky řevnivosti mezi Častoralem a Kotkem skoro nedá psát!!! Vždycky je někdo nespokojen! Zkuste to někdy nechat na nás (Michal, Máca) ...Informace o absolutních časech ve finále nemá žádný význam Sašo! To bych mohl klidně napsat, že v druhé rundě jel Roman pomaleji, než jezdci divize 5! Ale o tom to opravdu není, Sašenko!
soudruh 2008-05-21 17:56:15
Pepíno ty si fakt myslíš že když pojedu svoji stopu že mě nikdo nesmí předjet ? Zkus jiný závody třeba kopce tam to určitě klapne ! A otom kdo a kdy a očem rozhod to je zase jiná pohádka a obávám se že nikdy nebyla není a nebude s dobrým koncem. Nejsem jednotvárný jen vydím věci tak jak jsou a ne tak jak by měly být to už taknějak k mému věku patří rozhodně se nechci hádat v zájmu kulturní revoluce je třeba se více semknout soudruzi !!!
peepek 2008-05-21 17:36:48
Poslušně se hlásím, že já tam byl...a soudruhu, tvůj názor je celkem jednotvárný.Ano, natáh.Ale co bys dělal ty, kdyby si jel na plnej plyn svojí stopu a najednou ti tam někdo vlítnul aniž by neměl šanci jakkoliv udržet svoje auto v v normální stopě.To člověk nedokáže zareagovat, to prostě nejde.A Tomáš je blázen v tomhle, někdy to je dobře, ale v Belgii to moc dobře nebylo a proto došlo k tomu k čemu došlo.A jestli pak víš kdo rozhodl při projednávání protestu ve prospěch Kotka rozhodujicím hlasem??do té doby to bylo na hlasy vyrovnané!! to Máca: nesnaží se saša podle mě naznačovat nic, jen konstatuje.A je pravda, že je celkem zajímavé že nejrychlejší čas ze všech divizí ve finále měl roman, nemyslíš??Tak se nám tu neurážej máco:)
Máca Cihlička 2008-05-21 16:13:03
Co se to tady snažíš naznačovat, Sašo?
soudruh 2008-05-21 16:08:49
Vážení soudruzi nevím zda jste v té Belgii vloni někdo byl ale je Jasný že jí tam Roman Kotkovi natáh jak se patří ! To sice k rallyecrosu patří ale všeho s mírou a v tomto případě to opravdu bylo za hranicí únosnosti tak nevím proč je kolem toho tolik keců kdo tam byl ten ví a kdo ne tak ať se zdrží hlasování !!! tím nikterak nesnižuju jezdeckou úroveň Romana a narovinu říkám že bych to na jeho místě zkusil taky neměl moc na vybranou šlo o titul a tam si nikdo přednost dávat nebude to je jasný že to neklaplo je věc jiná. Čest práci a rallyecrosu zvlášť
Saša 2008-05-21 15:48:14
A ani zmínka o tom, že tento závod vyhrál absolutně Roman, měl nejrychlejší čas ze všech divizí a to trumfnul i D1, to je přece také velmi zajímavé, ale zmínka o Kotkovo obutí cituji "který odvážně pro finále obul šotolinové pneu na místo slicků" nechybí. No fufff
peepek 2008-05-21 15:05:05
Člověk si otevře nedělní Sport a nestačí se divit, co se to píše.Super je, že o rallycrossu, ale co mě více zaráží, je rozhovor Kotka. Loni mě jeden kluk schválně sejmul atd - takle to napsat, to chce už pořádnej kus odvahy, nebo spíš jiné vlastnosti - arogance!!A každý víme svý, proč se tenkrát rozhodlo jak rozhodlo, lobbying je všemocný.Jinak o té diskvalifikace jak psala Sasa tu neni nikde ani zmínka.
Saša 2008-05-21 15:03:04
To mikky - teda člověče, nemažeš se s tím ale naprosto s Tebou souhlasím!!!
mikky 2008-05-21 14:53:18
to Petr:asi je pravda, že to nikdo neví, ale když je v tom takovej zmatek, tak neni těžké to zkusit ´´vočůrat´´, vid...???A i když ´vočůrávání´´(neplet si to s močením:):):):)) a další podobný úkony jdou teamu Tomáše Kotka výborně, převážně některým (vid Petře!!), tak na každýho jednou dojde:)a došlo...
Peppino 2008-05-21 03:24:44
WWW: http://www.rc-tv.prolidicky.cz
Ahoj. Hodinový videozáznam je na naší Rallycross TV.
PETR 2008-05-20 15:23:56
Možná si všimli,ale dotedka nikdo pořádně neví na čem se může jezdit.V Paříži se zabývají zpustlým Loebem a sadomasem,zatímco u nás jsou nemohoucí vlastního rozumu(jako obvykle).Každopádně trmácet se na závody,nasazovat zdraví a techniku a potom být( podle)vyloučen řady startujících určitě nezvýší.Asi je v poli čechů dost a v Evropě jsme přece nejlepší !!!!!!!!!!
Saša 2008-05-20 15:02:24
A ještě je dobré podotknout, že Tom Kotek po protestu na použití neschválených pneu (na závodech v Rakousku), kde se na rozhodnutí čekalo skoro měsíc, přišel o věnec! A toho si komisaři nevšimli vůbec!
Máca Cihlička 2008-05-20 14:58:33
:-) to už je otázka na někoho jiného. Redakce rallyecross nenese za oficiální výsledky žádnou odpovědnost :-) a už nezlob, Petře:-)
PETR 2008-05-20 14:25:20
Tak naposled.Na přejímce a rozjíždkách výztuhy měli a vyndaly je na finále???Jinak by to byl podvod od začátku né.
Máca Cihlička 2008-05-20 14:14:35
Už Petře nešťourej. Protože byli oba dva vyloučeni z finále, počítají se jim body podle postavení na startu. A to měl Harsy lepší, než Holler.
PETR 2008-05-20 13:55:41
No Máco sem štoural,ale pátý a šestý v D1 házely korunou??????
PETR 2008-05-20 13:24:07
Dík.Řády sou svatý pro všechny(pokud máme u nás správný překlad).Jinak bude příště možná chudší startovní pole.
Máca Cihlička 2008-05-20 13:12:09
jasan. článek je hodně zaměřen ne Čechy. Info o Rakušanech: Holler a Petrakovits neprošli závěrečnou technickou kontrolou. Chyběli jim výztuhy ve dveřích. Stejně tak Harsanyimu.
PETR 2008-05-20 13:01:28
Hmmm,proč Rakušani co dojeli na bedně jsou šestí pořád nevim.Nosej trenky místo slipů ?Škoda ,že Bakula nejel .Ramler se opravdu pos... a zustal doma,proč?