> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MMČR a ZSE Sedlčany - srpen 2009

 


24.09.2007 23:26:14

S cihličkou na plynu - Morten Bermingrud

Máca: "Vážení čtenáři! Nadešel ten nejpravější čas, abychom si pod pojmem cihlička na plynu představili rozhovorový pořad, jehož velmi důležitou, klíčovou vlastností se stala kolektivní spolupráce Michala, Máci, ale nejen jejich. Pořad tedy zachovává název, neb Vás, čtenáře nechceme másti, leč maká na něm celý týmeček. Dlužno dodat, že Michal a Jana to odskákali poněkud naplno, neboť jako správní Evropané vládnou cizí řečí a nádhernými nápady. Já jsem velice rád, že jsem jim mohl pomoci s přípravami a otázkami. Michal Vám nyní přináší zpracované finální dílko! Tak Dobrou chuť!"   

Mistrovství Evropy je ideální příležitostí, jak se dozvědět o svých idolech a oblíbencích něco více. Nenechali jsme nic náhodě a situaci chytili za pačesy. Dost pevně. Až některým vyhrkly slzy. Prý dojetím.

Několik dalších cihliček pod plynem bude povídání se špičkovými závodníky. Začínáme smolařem závodu: tento Norský závodník nám dal opravdu hodně práce. Věčně vytížený a věčně na roztrhání. Jednou nám do dohodnutého rozhovoru vlezla večeře se sponzory, pak dolaďování Xsary před ranním warmupem. Nakonec vše klaplo a čerstvě posilněný Morten si našel chvilku. Před první nedělní rozjížďkou. Jak sami víte, z hlediska historických událostí to byla skvělá a vlastně poslední šance k rozhovoru s ním. Po ošklivém kotrmelci už bylo auto jen pod plachtou a Morten nejprve u lékařů a pak v karavanu. Snad po loňské ráně o betonové zátarasy a po letošním letu nezanevře na naše závodiště a vrátí se plný chuti s touhou napravit si reputaci a dokázat svým soupeřům, že se jen tak nezalekne.


Nevím, jestli sledujete vedle Rallyecrossu i rally, ale před nedávnem se vrátil Francois Duval a stejně jako vy, s Xsarou. Překvapením bylo, když dokázal držet krok s novou C4 WRC se Sebastienem Loebem za volantem. Vy bojujete s se stejným modelovým rozložením s Kennethem Hansenem. Má podle vás Xsara nějaké zjevné výhody oproti C4 a nebo ten rozdíl techniky musí dohánět jezdec nasazením?
No samozřejmě se domnívám, že kvalita řidiče s tím má něco do činění.. Myslím si ale, že například Xsara má moc pěkné vyvážení. Jsou to takové drobnosti na autě, které se musely na Xsaře postupně vychytat, ale teď už si myslím, že je dost dobrá. Nové auto vždycky čeká ladění a odstraňování problémů a to už má Xsara za sebou.


Na světových okruzích je běžné, že se zatáčky jmenují po slavných jezdcích. Kdybyste si mohl vybrat, která evropská rallyecrossová zatáčka bude pojmenovaná po Vás, jaká by to byla a proč?
No já mám moc rád okruh ve Švédsku, taky tuhle trať tady u vás a pak Polsko, takže by to bylo na kterémkoli okruhu z těchto tří, speciální místo nemám.


Chodíte se koukat při závodech i na jiné divize nebo se plně soustředíš na svůj výkon?
Někdy chodím po depu a je to pro mne druh relaxace, taky se někdy kouknu, jak to klukům jde na trati, jak to tam vypadá, ale většinou odpočívám a vymýšlím něco na příští rozjížďku.


Co na přemotorovaných autech odchází za díly a jak často je třeba agregáty repasovat?
Motor jede celou sezónu bez problémů, ale převodovku vyndaváme po každém závodě pro kontrolu. Převodovka, spojka a takové ty věci, ty se kontrolují po každém závodě, ale motor, s tím není problém po celou sezónu. Vážně!? To je úžasné! Jojo, je to dobrý motor! Jde ven tak po 15 závodech.


Kdo z těchto dvojic je Vašemu gustu blíže:
(preferovaný závodník je označen tučně, Mortenova reakce v závorce za jmény)
  • Michael Schumacher nebo Tommi Makinen (Tommi Makinen byl dobrý, ale asi spíš Michael Schumacher.)
  • Valentino Rossi nebo Antonio Cairoli (mistr světa v motocrossu)
  • Fernando Alonso nebo Sebastien Loeb (Jasně že Seb Loeb!)
  • Attilio Bettega nebo Ayrton Senna
  • Martin Schanke nebo Tommy Kristofferson (Ty znám oba, ale Martin Schanke!)

Myslíte, že nově vzniklá rallyová skupina S 2000 by mohla mít nějakou budoucnost i v rallyecrossu?
Já myslím že ano, protože náklady na WRC jsou tak vysoké, že kdyby se na tom trochu zapracovalo, mohl by to být docela dobrý nápad.
 

Kdybyste dostal možnost, jaká jiná motoristická disciplína by vás lákala a proč?
Kdybych byl mladší a mohl začít ještě jednou, a nemohl bych si přitom vybrat rallycross, pak bych určitě chtěl jezdit rally. V Norsku jsou na to dobré podmínky.



Váš tip na konečné pořadí prvních tří v divizi 1, 1A a 2?
Jako po Sosnové, úplně konečné pořadí? Ech... Já doufám v Kennetha Hansena samozřejmě, protože spolu občas něco děláme, tak bych mu to moc přál. Jenže tady má problém s motorem, tak nevím nevím. No uvidíme, věřím mu. A druhé a 3. místo? Ech... pokud vyhraje Kenneth, pak druhý bude Lars Larsson, .... a kdo bude třetí, na tom mi tolik nezáleží (smích). A další divize? Já sleduju divizi 1A, mám tam kamarády, tam bych to přál Evenu Hvaalovi, to je můj kamarád. Moc bych mu to přál a držím mu palce. V divizi 2, Kotek nebo Častoral? Asi Kotek, snad...

Co chystáte pro rok 2008?
Pořád je ještě otevřené, že bychom mohli mít C4. To ale není rozhodnutí, které můžete udělat ze dne na den. Určitě když C4 nevyjde, pojedeme příští rok zase s Xsarou.

Obrovský dík patří Janě Skálové z Rallymedia.cz, bez které by tyto cizojazyčné cihličky nikdy nevznikly. Děkujeme.
Michal Oberstein, 24.09.2007 23:26:14, četlo 10355 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Josef 2007-09-25 17:19:48
Peppino díky za ty Brunátovo stránky.Video moc prýma.
Peppino 2007-09-25 17:09:46
WWW: http://www.racing.prolidicky.cz
Bermingrundovo salto z ME v Sosnové je ke stažení u nás na webu.
Venca 2007-09-25 14:28:12
Super články. Tento web jde velmi rychle s úrovní nahoru. Děkuji
Josef 2007-09-25 13:14:19
Fotky na podtrženou jedničku !!!