> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ZSE Slomczyn D1 a D1a

 


07.11.2007 12:30:49

S cihličkou na plynu - Kenneth Hansen

Jako poslední z naší evropské série  se pod "cihličku" dostal i suverén posledních několika let (nebo už desetiletí? jak to letí…), ikona evropského rallyecrossu, Kenneth Hansen. Famózní pilot se špičkovou technikou je schopen vyhrát kdekoli, ale Sosnová mu od roku 2002 není souzena. Letošní fiasko je toho důkazem. Potíže s motorem v trénincích, nedobrovolné odstoupení v první rozjížďce, po souboji problémy ve druhé… a o A finále si mohl jen nechat zdát. Kenneth je profík a tak nám přislíbil rozhovor, který byl ale několikrát odložen. Jednou nastala místo povídání výměna motoru, pak televize, pak večeře…  Byli jsme vytrvalý tým a tak se nám podařilo pohovořit i s ikonou tohoto sportu. I když plány na zisk titulu nevycházely, dalo se s Kennethem hovořit o všem a celkem bez emocí.



I když máme připravené otázky, musím se aktuálně nejdřív zeptat: kolik rezervních motorů s sebou vlastně vozíte na závody?
Normálně míváme jeden, tady ale máme více posádek a každý tým má s sebou náhradní motor, a protože všichni spolupracujeme, tak by se tady těch motorů našlo víc.


Startujete s plnou podporou Citroën Sportu, je vývoj auta snazší? Dostanete se lépe k dílům a technologiím fabriky?
Neřekl bych, že je to snadné. Spolupráce je dobrá, ale pořád jsme jen soukromý tým s podporou výrobce. Používáme díly z WRC, které jsou spolehlivé a trvanlivé, to je cesta, kterou chceme jít, ale ty díly jsou zároveň docela drahé, takže nelze říci, že máme snadný přístup. Protože si ale vedeme v šampionátu dobře, tak tu podporu zkrátka máme.


Na světových okruzích je běžné, že se zatáčky jmenují po slavných jezdcích. Kdybyste si mohl vybrat, která evropská rallyecrossová zatáčka bude pojmenovaná po Vás, jaká by to byla a proč?
No to je těžko říci... mám tedy jednu oblíbenou zatáčku... ale oni mi ji přestavěli, takže už vlastně není... bylo to v Rakousku, v Greinbachu, krásná šotolinová zatáčka, která se dala projet v plné rychlosti, tam jsem vždycky najel nějaký čas. No a teď je tam asfalt. Já vlastně nemám žádnou oblíbenou konkrétní zatáčku, ale například tenhle okruh se mi moc líbí, protože se tu dá naplno využít potenciál auta, jet až na úplné hranici, a to mě baví. Takže typicky třeba zatáčky tady na okruhu, které se dají projet pod plynem, nejen ta šotolinová vzadu, ale i ta asfaltová u tribun.


Chodíte se koukat na RC i na jiné divize nebo se plně soustředíte na svůj výkon?
Většinou se chodím projít, něco se dozvím, dívám se, jak se okruh změnil, kouknu i na ostatní divize, jestli je trať rychlejší nebo pomalejší a tak. Hodně se soustředím i na startovní proceduru, jak to probíhá, protože když už stojíte na startu, musíte být v klidu a vědět, že tu proceduru znáte.


Kdo z těchto dvojic je Vašemu gustu blíže:
  • Michael Schumacher nebo Tommi Makinen
  • Valentino Rossi nebo Antonio Cairoli (mistr světa v motocrossu)
  • Fernando Alonso nebo Sebastien Loeb (to byla dost snadná otázka)
  • Attilio Bettega nebo Ayrton Senna
  • Martin Schanke nebo Tommy Kristofferson – oba!

Myslíte, že skupina S 2000 by mohla mít v RC nějakou budoucnost?
Myslím že ano, ale ne jako hlavní divize. Myslí, že lidé chtějí vidět silná auta, agresivní auta, slyšet jejich rámus... Myslím, že to je docela dobrá třída, ale musela by zůstat ještě jedna silnější divize.


Kdybyste dostal možnost, jaká jiná motoristická disciplína by Vás lákala a proč?
Kdybych byl mladší, rád bych si zkusil formulová auta. Ne zrovna formuli 1, ale prostě placatý monopost.


Tip na konečné pořadí prvních tří v divizi 1, 1A a 2.
V naší divizi Hansen, Larsson, Isachsen, 1A myslím vyhraje Keersmaecker a divizi 2 Kotek.


Co chystáte pro rok 2008?
Opět se chystáme účastnit se závodů ME, a kromě toho ještě pár jiných závodů, jako například letos jsem jel jeden závod ve Francii, jeden v Anglii... No a vyvinout nové auto nebo zdokonalit tohle, ale rozhodně to bude C4.


Michal Oberstein, 07.11.2007 12:30:49, četlo 10379 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
masakr 2007-11-12 15:25:33
Asi to bude tim,ze prijit na to jakou vec pouzit nebo ji udelat tak aby fungovala,stoji spousty casu a penez,a pak pujdes a nekomu to vsechno povis?A kdyz nti nekdo neco proda tak je to vetsinou to co je zastarale nebo co se neosvedcilo,ale dusujou se jak je to perfektni
Bosis 2007-11-12 15:18:38
No,jasno teda v tom nemám,a tolik by mne to zajímalo.Akorát nevím proč se v tom tak mlží,jako kdyby bylo v možnostech obyčejného fandy vymyslet něco lepšího.Pořád slyším,že je všechno speciální.Budu muset nakoupit info jinde.
masakr 2007-11-12 14:32:49
Necha se to poridit levnej,vetsinou je to sestavovany na zakazku a kazdej kolem toho mlzi a kupuje se to vzdycky prez nekoho tak proto,a navic tady sostavaj hodne zahulit,a neni to zatizeni plynuly ale narazovy,tak ze tam jsou velky tepelny i mechanicky zmeny
Bosis 2007-11-12 14:25:07
No já to ještě moc nekoštoval,spíše tu D3 v autokrosu,ale tam to nak zvlášt není cejtit.Ale,dokázal by mi někdo vysvětlit,myslim,že to je stejný jako u turbomotorů v D3 tak D1, to,že turbodmychadla stojí prý 160 tis. a repas 100 tis.Jedná se mi o to proč,nebo co konkrétně je tam tak neskutečně drahé,když třeba v závodech do vrchu kde také jezdí 500 PS turbomotory stojí turbodmychadla polovic?
masakr 2007-11-12 12:21:01
No cejtit jsou,ale do cukrovy vaty to ma hodne daleko,je to spis na zvraceni,hlavne po ranu:-))),jezdi se specialni benzin,kterej neskutecne smrdi sam o sobe.Ostrik je zakazan jiz dlouhou dobu
Bosis 2007-11-12 11:31:13
Zdravim.Někde tady v archivu jsem taky četl,že rallyecrossy D1 ve srovnání s wrcy jsou cítit po cukrové vatě.Lze tomu rozumět,že nejezdí na benzín 102,ale třeba na methyl či tam maj příšpryc ethylu/methylu.Nebo tam maj jen ostřik interculeru methylalkoholem.
bobek 2007-11-12 09:23:01
systémem ALS (Anti Lack System), který pomocí dodatečného vstřikování paliva do válců a změny předstihu roztáčí turbo také v nízkých otáčkách. Díky tomu nevykazuje turbodmychadlo známou prodlevu, ale reaguje ihned na přidání plynu. Jeho životnost je také potom velice malá...
Bosis 2007-11-11 23:28:48
Zdravim.Jak vlastně ten ALS system pracuje,slyšel jsem už pár teorií,od vstřiku benzínu mimo cyklus či pozápaly po HU nebo vstřik vody do sání motoru,že v tom teda jasno nemám.Vím k čemu slouží,ale docela mě zaráží,že to je v D1 zakázaný a v telce,když to vidim jak to střílí,že to hezký není,tak to nechápu.Nebo došlo k opětovnému povolení?
bobek 2007-11-09 19:26:06
to masakr: a nebylo by lepsí omastit tyc..
masakr 2007-11-09 14:27:41
To je prave ten problem,ale vetsi problem je ze to vedej komisari a jsou zticha,muselo by se vlezt do auta,zakazany jsou i vysilacky a proc asi,je to slozity a tady to nevyresime a muzem akorat spekulovat,a je vikend a ja se jdu zmastit
Máca Cihlička 2007-11-09 13:44:58
Dokázal bys prosím Tě masakře pohledem ze spodu na podvozek poznat, jestli je diferák aktivní? Mně by to zajímalo. Protože na spodky aut se i v Sosně dosti koukalo na zdvižích.
Zbyšek 2007-11-09 10:13:48
Já plně souhlasím s Masakrem v tom, že technika dokáže smazat rozdíl mezi průměrným a špičkovým jezdcem. A to že jede špínu? Vždyť všichni víme že spolupracuje s motorsportem a testuje nové komponenty na WRC. Co může teda použít, když WRC jede řízené podvozky a antiprokluzy a to je v rallyecrosse zakázané. V tu chvíli nepoužije převodovku, diferáky, tlumiče jsou jiné, motor také, takže asi jen zavěšení a brzdy jsou WRC.
masakr 2007-11-09 08:26:54
To vyrobku,to mas pravdu ze se nerozjede,ale takove auto se ovlada uplne jinak a jede taky jinak,nerikam ze jezdit neumi,ale je tam spousty dobrejch a i lepsich,kteri jedou s mensima penezma nez on a lip,a na to ze ma za zadkem fabriku kde se mu venuje spousty lidi tak to takova slava neni,kdyz spatne odstartuje,tak uz vetsinou nic nevymysli a spatne i dojede,zkus si toho vsimnout
hotovy.vyrobek 2007-11-09 07:40:05
Ať tam má co tam má. Jak vidno ani to mu nepomohlo. Je mi jedno co na to říkáš. Je mi jedno Tvůj postoj k tomu, že koukneš a vidíš co v autě je a není. Je mi to fuk. Proč?(to asi bude zajímat, možná málo lidí, ale Tebe "masakře" určitě ne) Protože ať je v autě sebe víc techniky a podle "masakra" nedovolených úprav, to auto se bez řidiče nerozjede. To dá rozum. A když je tam spousta jinejch bláznivejch střelců, já říkám Mr. Rallycross. pozn. p. čar.-handrkování o "košérnosti" FIA náš RC nikam nepošoupne, ale i tak jsou to cený požnámky, alespoň víme a to se týká lidí, který chtějí pohnout s čes. RC podle svých možností tím správným směrem, co dělat nemáme a víme, že je to jen ztráta času. - další poznámka se týká kalendáře závodů na příští rok. Jsou už nějaké návrhy nebo schválené podniky? Pokud ano pošlete mi prosím odkaz. RC zdarec
masakr 2007-11-08 15:53:50
Takhle to odlechcujou i na FIA a proto to tak vypada,no dokud nam nenarizujou jaky pivo mame vozit tak to jde,a ze se podvadi,cert to vem
Máca Cihlička 2007-11-08 13:05:54
Tak já to vodlehčím, jo? ZLATÁ ČESKÁ TROFEJ!!! :-)))
masakr 2007-11-08 12:48:12
Kejsmacher,nebyl ani na prejimce,ani nikde a priletel az v nedeli na 2 rundy,to bylo v rakousku,ale za prachy muze vsechno ne a pak udelal to same,a v pohode,dal jim 1000 ecek na pivo a bylo,jo a to mu nevysla jedna runda tak se opakovalo a ta s.... od jenberga to vsechno zpunktovala,no a beng beng je Als,jsou ty rany co jdou z aut a to bejt nema podle radu a dela to vsem a vsem se to toleruje
Máca Cihlička 2007-11-08 12:33:56
Co je beng beng a co se rozumí pod pojmem Kejsmejchrova dochazka na zavody ?
masakr 2007-11-08 11:35:30
Jsi dobrej,ale v tomhle smeru naivka,Hansen je pro cinovniky FIA a podobna uplatna hovada uplne to same jako ve formuli Ferari,tak ze nedotknutelna modla,a podle nich se delaji pravidla a vse se podle nich ridi,a co takovy system Beng Beng,je to zakazane a hle,tak ze namatkova kontrola to je pro smich,vzdyt co se deje v rallycrossu je do nebe volajici,podvody a podobne,Kejsmejchrova dochazka na zavody a jine,je to vsechno k zbliti a hovada z FIA davaj ruce od toho pryc hlavne kdyz se po stanech nazerou a jezdci se snima po zavodech za prihmoureny oci vyrovnaj
Máca Cihlička 2007-11-08 10:38:27
:-o) to asi jo, ale jestli je to tak, potom není sám. Podobných průjezdů a chování aut je tam víc. To ho nechci hájit. Chtělo by to nějakou "namátkovou " technickou kontrolku.
masakr 2007-11-08 09:17:52
Ja bych zacal trakcí,koukal jsi nekdy co to jeho auto dela v zatacce a vubec,asi dost dobrej mechanickej diferak,neeee
Máca Cihlička 2007-11-08 08:35:58
Čau Masakr. Zkus být konkrétnější. Co tam má a neměk by být. Mě to zajímá. Prosím.
masakr 2007-11-08 08:19:58
To vyrobku,ono se to formatuje kdyz ma za prdeli fabriku,a myslim kdyby z auta vyndal to co tam nema bejt tak nevim nevim
závit 2007-11-07 19:48:09
asi jako jedinej věděl výsledky ostatních divizí :)
hotovy.vyrobek 2007-11-07 19:22:43
Je to formát. Mr. Rallycross