> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ZSE Nordring

 


12.05.2008 21:20:53

Rozhovor s Jardou Kalným po Francii

O dění ve Francii jsme vám po celý víkend přinášeli průběžné informace. Mezi světlé okamžiky určitě patří umístění Tomáše Kotka, Romana Častorala (nakonec skončil druhý po protestech a diskvalifikaci Sébastiena Tertraise) a Zdeňka Čermáka. Mezi ty méně veselé pak havárie Jardy Kalného. Přišla nám řada SMS, za které všem děkujeme. Ovšem zdravotní stav pilota a poškození auta bylo léčeno pokaždé jinak: od odřeninek (auto i člověk) až po chirurgický zásah (člověk) a totální odpis (auto). Nejasný byl i počet otoček ve vzduchu.

Hned, co jsem od Tomáše Racka dostal fotky, zavolal jsem Jardovi a vyptal se ho. Jarda mluvil ochotně a smířlivě. Samozřejmě, že je plný emocí, ale stalo se.

Jak k tomu incidentu tedy došlo? Dáme tedy slovo Jardovi Kalnému: „Ve třetí rundě se mi povedl start. Vyjel jsem jako první, při nájezdu do pravé zatáčky mě Gustafsson „vzal“ za zadek a poslal mimo trať. Auto se zaseklo v písčité bezpečnostní zóně. Pozadu jsem v kotrmelcích přeletěl trojitá svodidla. To je celé. Nejprve jsme se domnívali, že to zavinil Farsbo, ale podle videa, které jsem pak shlédl, to byl prokazatelně Per Gustafsson s červenou 206kou.“

No a co zdraví? Co ty zvěsti o chirurgii? „Mám „jen“ rozbitý loket. Nakonec mi to nešili, dostal jsem jen flastry,“ pronesl lakonicky čimický pilot.

Jarda si ještě v závěru našeho rozhovoru vzal slovo a vysvětlil celou situaci. „V pátek před závody jsme na autě dělali až do 14 hodin. Pak jsme unavení vyrazili na závody, přejímkami prošli až ráno. Na všech v týmu byla vidět značná únava, neboť jsme v poslední době dělali fakt dnem i nocí. Za to patří všem klukům můj obrovský dík.“

A jaké má trojnásobný mistr Evropy pocity z nového auta? „Byl jsem opravdu spokojený. Na každém novém autě se musí vychytat mouchy, ale tohle fungovalo. Překvapila mě v první řadě váha auta. Máme jen 5 kg nad limit, tedy 855 kilo. Pak jsme ještě dolaďovali sekvenční řazení a podobné drobnosti. Docela jsme bojovali s měřením hluku, ale to je kapitola sama pro sebe. Kdyby se měřilo tak, jak přikazují řády, mohlo to být jinak. Ale koberec, úhel mikrofonu, vzdálenost atp… jsou asi nepochopené pojmy. To samé platí o pneumatikách. Před sezónou se mluví o všem možném, ale předpis je jasný: homologované jsou pouze lisované gumy. Jeli jsme nařezané Avony stejně jako ostatní, jiné totiž nejsou. Opravdu to nechápu. Místo aby bylo cílem závody zjednodušit a zlevnit, ke slovu přichází lobby a lumpárny,“ uzavřel trošku rozčarovaně Jarda.

Jak ale vypadaly jednotlivé rozjížďky z pohledu závodníka z širokého bílo-modro-červeného Peugeotu 206? „První runda a jedenáctý čas, co k tomu mám více říkat. Auto jelo na půl plynu. Závadu jsme hledali poměrně těžko, vinou byla vadná zapalovací cívka. Druhá rozjížďka byla lepší. Auto už jelo naplno, ale schytal jsem ran jako za půl sezóny najednou. Jak se auta oťukávají, jede se pomalu a čas nejrychlejších je nedosažitelný. Také jsem to „pěkně“ schytal od Farsboa, ale to teď už není podstatné. Po těchto dvou nepříliš povedených rozjížďkách jsme se všichni těšili na třetí sérii. S Bossardem jsme naladili tlumiče a jak jsem říkal v úvodu, start se povedl, a pak…“ ...pak už to známe.

Tak přejeme Jardovi brzké uzdravení a těšíme se, až zase vyrazí s opraveným autem na domácí a evropské tratě.

A k t u a l i z a c e: našel jsem video ze startu třetí rozjížďky.

Michal Oberstein, 12.05.2008 21:20:53, četlo 10327 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
PETR 2008-05-15 12:10:57
Něco svižnějšího namixuj k těm doulitrovejm zdechlinám,ty to potřebujou!!!!!
PETR 2008-05-15 11:54:15
Dobrý,ale nešlo by u D1 vynechat tu stupidní muziku ?Tyhle káry si vystačí a nic lepšího stejně nikdo zahrát neumí (mimo S1)
Peppino 2008-05-15 11:00:24
WWW: http://www.rc-tv.prolidicky.cz
Videa z ME v Portugalsku a Francii na Rallycross TV.
PETR 2008-05-15 09:51:57
To nebude von,tamty jezděj v medvědech.
masakr 2008-05-14 06:21:51
To nevím,ale byl to článek ve sportu, všichni bafuňáři se bojej o teplýho fleka,ať z FIA nebo FASU a podle toho to taky vypadá a chěl bych mít jednou starosti jako činovník FIA,samozřejmě i s platem:-))))
PETR 2008-05-13 18:24:17
To je ten od Kabátů ? "stačí na nováka změnit si svý méno a až naš ačr celý rozkra........................."??????fakt
kuba 2008-05-13 17:08:58
Masakře , ten Novák ten tutově nikde slovv, ale určitě ne finančnío nestratí, má jiné starosti
Kajmann 2008-05-13 10:49:34
WWW: http://www.kajmann-team.cz
Jarda je střelec a moc mu fandí celý náš hobby team, tak doufáme že se bude držet hesla první vyhrání z kapsy vyhání a všechno zlé je pro něco dobré. Takže příští závod ne na boudě, ale na bedně. Držíme palce
PETR 2008-05-13 10:24:43
Díky za zasmání po ránu.FIA řeší větší problémy.Třeba,že Loeb chodí špatně oholenej a zpustlej.Sranda to neni-článek na eWRC.
masakr 2008-05-13 06:37:48
To je k nasrání taková budka,a ještě z kraje sezony.Jarda má pravdu,tachnickej komisař na evropě to se rovná průseru,jak jim člověk nepochlebuje tak se ničeho nedovolá a koupou ho celý závody,a to docela nasere,a muze tam clovek chodit s přilohou a homologací,ale arogance tehlech pitomcu je do nebe volajici,a kdyz nahodou chce clovek zastani od nasich zastupcu,tak to nebudu ani rozebirat,kazdej vi o cem mluvim tak at se chytne za frňák:-)))No a gumy to je kapitola sama pro sebe,misto toho aby pan Novák meditoval jak se McLaren spiknul proti Maxu Oslovi,mohl s činovníkama navrhnout třeba to,že ty pneu jsou nesmysl a jiné podobné slátaniny,kterejma nás FIA zásobuje,třeba teď budem fasovat na evropě společnice a kožený soupravy:-))).