> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME rallycross Belgie - česká výprava

 


03.06.2009 09:41:00

Roman Častoral přivezl další evropské body

Rallycrossový závodník Roman Častoral má za sebou dva důležité podniky evropského a domácího šampionátu: zvítězil v závodě v rakouském Greinbachu, který se jel před týdnem a nyní přivezl čtvrté místo z maďarského Nyiradu, kde se jel evropský pohár.

V Rakousku startoval Roman Častoral se svým zbrusu novým Opelem Astrou OPC s pohonem zadní nápravy v divizi II. S výkonem automobilu byl nadmíru spokojen. "Auto fungovalo celý víkend bez větších problémů, vůbec poprvé jsem se svezl na mokré trati s tímto vozem. Ačkoliv jsem předpokládal, že kvůli vysokému výkonu bude vůz přetáčivý, fungoval spolehlivě a řízení přesně," říká Roman Častoral, který jednu z rozjížděk vyhrál, ve druhé skončil na druhém místě. Do finále tak startoval na třetí pozici, ale ihned po startu se dostal s přehledem do vedení, které si udržel až do konce závodu. "V Rakousku se objevily nově postavené vozy domácích a polských jezdců. S Opelem Astrou OPC jsem spokojen jak po technické tak i po stránce jízdních vlastností," pochválil Roman Častoral vůz.

V Maďarsku se přes sobotní problémy podařilo Romanovi Častoralovi vybojovat krásné čtvrté místo. V měřeném tréninku měl těžkou havárii, ale za noc se jeho týmu podařilo vůz připravit pro nedělní boje a mohl znovu startovat. V první rozjížďce Roman Častoral skončil na třetím místě, druhou ukončil jako čtvrtý a stačilo mu to kvalifikovat se ve finále A do druhé řady na startovním roštu. Finálová jízda vyšla Romanovi Častoralovi vůbec nejlépe: automobil fungoval bez jakýchkoliv potíží a jen trochu štěstí chybělo k tomu, aby se jezdec probojoval až na stupně vítězů.

Divize II v níž katovický jezdec startuje, je letos velmi vyrovnaná. Proto se s novým vozem snaží získat především zkušenosti. "Ovládání vozu s pohonem zadní nápravy a motorem uloženým před přední je absolutně jiné než vozů s náhonem přední nápravy. Neustále vůz dolazujeme a věříme, že má potenciál vyhrávat," řekl Roman Častoral, který je z českých jezdců průběžně nejúspěšnější v evropském hodnocení a zároveň s velkým náskokem vede domácí, rakouský i zónový šampionát v rallycrossu v divizi II. O víkendu už startuje znovu jen pár kilometrů za českými hranicemi v rakouském Melku, kam se přesune celá evropská špička, protože závod je započítáván do evropského hodnocení. Finále se jede v neděli odpoledne.

Na české trati bude Roman Častoral startovat 28. června v Sedlčanech na Příbramsku.

TZ

Michal Oberstein, 03.06.2009 09:41:00, četlo 10215 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Láďa Smetana 2009-06-04 01:15:13
Pokud by v D2 byla stejná konkurence jako v ostatních divizích, byla by samozřejmě dražší než D1a a hlavně je mnohem víc konstrukčně náročnější. Nicméně vzhledem k počtu aut se dá zajet slušný výsledek i z poměrně levným autem, stačí aby vydrželo. Problém je právě ta technická náročnost a vývoj auta, takže "úmrtnost " je tady mnohem vyšší než v ostatních divizích. Není vyjímkou že rozjíždku či finále nedojede polovina aut. Pokud chtěla FIA vyměnit Nkové dvoulitry, měli udělat Nkové čtyřkolky. Tu bys postavil (nebo koupil z rally) za rozumné peníze a bylo by to krásný závodění. Krom toho by tam bylo nabito a myslím, že 30 aut by bylo na každým evropským závodě. My přešli z Nka na Ačko a je to sice krásný závodění, ale bohužel o mnoho dražší!
michal 2009-06-03 22:19:45
asi se mozna bude roman zlobit ze mu tu pod clankem rozjizdim diskuzi, ale kde jinde, nez u d2. zkuste rici odbornici, jak je to dnes s penezma v ME v RC. byvala D2 byla jasne nejlevnejsi, bylo to enko, pak byla 1A a pak 4WD s T. dnes je auto do D2 acko, podvody vicemene vylouceny, ale vyvoj neceho, co neexistuje vyjma bmw, napr. takze Acko a navic 2,0 a kardame dozadu a jinou zadni na pravou... co je tedy drazsi D2 nebo D1A. nakup, vyvoj, stavba, udrzba, provoz...
masakr 2009-06-03 16:00:14
Taky mi to vyloudilo usmev na tvari,ja myslim kdyby nepremejsleli jak to reknou Sterkensovi,a tuhle hruzu zrusili tak udelaj opravdu nejlip,ale je to Glazurovic divize a ty se preci cinovnik FIA nevzda at to stoji co to stoji,i kdyz divacky a technicky to je neskutecna podivana
michal 2009-06-03 15:23:29
doufam lado, ze jsi TZ pod clankem rozlustil spravne a vidis v nem zkratku Tiskova Zprava. ne Tezce Zaplacene :o)))
Láďa Smetana 2009-06-03 14:31:42
Omlouvám se, ale nemohu nereagovat: "divize II je letos velmi vyrovnaná...." Sorry, ale pokud píšete o Evropě, jezdíme asi každý na jiné závody. Láďa Smetana