> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MMČR/ZSE Melk

 


30.12.2007 20:48:20

Pohled střízlivým okem 2M, aneb silvestrovské rozhovory

Rok se sešel s rokem a my jsme se snažili podívat se zpět střízlivým okem. Nedíváme se jen dozadu a netruchlíme, mrkneme se i kousek kupředu a pokusíme se zodpovědět a zareagovat na některé dotazy a připomínky, které na nás během náročného podzimu byly nakladeny. Dotkneme se i témat odlehčených a možná i privátních. Nechceme vás nudit a otravovat svými názory. Rozhodně si nemyslíme, že máme patent na rozum a vše, co napíšeme je to jediné správné a neměnné. Je to naše zamyšlení a náš pohled na danou věc.

S Mácou jsme si navzájem položili několik otázek a pokusili se na ně během krátké doby odpovědět. Největší finiš byl v neděli během závodění na Dlouhé Lhotě a následný večer u internetu. Všem, kteří se opováží číst dále, přejeme příjemné čtení, těm, kteří to vzdají po přečtení tohoto úvodu, přejeme úspěšný nový rok 2008:

Pro větší přehlednost jsou otázky pro Michala od Máci označené modře (Peugeot), naopak od Michala pro Mácu jsou zelné (Shrek).

Michale, jsi šéfredaktorem nejnavštěvovanějšího serveru, který se zabývá děním v RC. Dokonce znám tvou humornou definici businessu: „žere to prachy, tak to business je!“. Prosím Tě, Michale, stojí Ti to za to?
Začnu od konce: Stojí! Bussines to ve své podstatě je, ale o ziskovosti se bavit nemůžeme, a ani to pro ni nedělám. V praxi jsem si mockrát ověřil (a nejen na sobě), že když se něco dělá z nadšení, nevydrží to dlouho a pak to potřebuje ten impuls, něco, co změní běh či přístup a pak už to není ztrátové a nebo to skončí. Jinak asi sám víš, že si na nějaké funkce nehrajeme (pane kolego :o)))… Jinak označení nejnavštěvovanější je hezké, ale víme všichni, že tento server je jediný svého druhu. Jardové Krčmové prý něco na sezónu 2008 připravují, tak uvidíme, jaké bude rozložení sil během roku.


Kolem aut se motáš od malička, kolem závodění ve všech jeho aspektech také, ale letos jsi se stal redaktorem našeho serveru. Změnil se nějak tvůj pohled na danou problematiku?
Neřekl bych, že se můj pohled změnil. Spíše se ucelil. Díky tobě a díky práci pro rallyecross.cz se člověk dostane k informacím od všech skupin, které mají se závoděním co dělat. Z těchto dat se mnohdy seskládá nepříliš pěkná mozaika. Já autosport a zejména RC doslova zbožňuji a tak mám někdy co dělat, aby ty informace nezakalily ten „závodnickej rajc“, kvůli kterému stojí za to žít!


Mně osobně mimo jiného hodně imponuje nezávislost tohoto serveru. Není ale právě tato nezávislost luxusem, který nepřináší zisky?
O tom jsem mockrát přemýšlel. Buď požádat někde o statut jisté "oficiality" a být hlásnou troubou kohosi, s kým nemusím souhlasit ,a nebo být rallyecrossový underground. Zatím mi vyhovuje to druhé. Mám dojem, že nezávislost přináší i širší pole pro diskusi. Rád píšu to, co si myslím, a o tom, jak na mě věci působí. Nerad si vymýšlím, radši napíšu kravinu ve stylu "KA" a nikomu se nemusím zodpovídat z toho, co to mělo jako být.

Došlo tedy u tebe k poznání: "Čím víc o tom vím, tím více některé nechápu"? Myslel jsem to tak, že když víš a máš ty správné informace, je pak někdy těžké se dohadovat, a nebo naopak, že tím chápeš řadu kompromisů z minula, nad kterými jsi předtím kroutil hlavou?
Když mám správné a ucelené informace, je v zásadě lehčí se dohadovat. A vůbec nejlepší je situaci objasňovat ostatním. Nad věcmi, nad kterými jsem kroutil hlavou dříve, nyní kroutím ještě víc (-:


Mně se článek KA upřímně řečeno velmi líbil. Vždy se mi líbí, když něco vybočí z normálu. Mohu se Tě zeptat, proč pánové Krčmové zakládají nový server? Proč nepíšou s námi, jako dřív?
To je malinko složitější, vezmu to popořadě. To, že tento server vzniknul, je výsledek nekonečných diskusí s Jardou ml. po ICQ a Jardou st. při osobních setkáních v Klatovech. Impuls vzešel od nich a zvláště Jarda ml. udělal pro něj v začátcích moc a moc práce. Vždyť jsme navázali na jejich "aktuálně".cz S letošní prací obou jsem ale nebyl vůbec spokojený. Vím, Jarda maturoval a dělal přijímačky na VŠ, chápu, ale jak se říká u Cimrmanů: "jak někdo rok chybí, už si hledají náhradu". No a ten rok se shoduje i s během rallyecrossu.cz. A jak se ptáš, nepíší s námi, pokud se nepletu, ve "funkčním" období jste se ani nepotkali, ne? Jinak oba mají možnost přispívat i nadále a opakovaně jsem je vybízel, ale mám dojem, že toho nevyužijí a podle posledních zpráv rozjíždí svůj projekt. Jinak přispívat k nám může opravdu každý, my nekoušeme…   


Jak bys stručně charakterizoval stav, v jakém se rallyecross v ČR nachází? A jak mu pomoci?
Bojím se kamaráde, že to stručně nejde. Přesto se pokusím. RC je u nás těžká žánrovka. Taková malá rodinka uvnitř celého motorsportu. Má to své výhody pro lidi, kteří potřebují nebýt moc vidět, a nevýhody pro lidi, kteří chtějí závody pořádat, a pro jezdce, kteří chtějí v Čechách RC jezdit. Existují lidé, kteří umí sehnat peníze z různých fondů a dotačních programů a tvrdí, že je poskytují na rozvoj RC v Čechách. Zatím se však nepovedlo najít nejefektivnější program, který by účinně pomohl. Problémů je moc a nelze je vyřešit najednou. Chce to dlouhodobý plán, například tříletý. No a rok 2008 pro začátek zaměřit třeba jen na aktivní pomoc pořadatelům 3 českých závodů, aby se závody přiblížily „melkskému“ standardu a mohli jsme na ně se ctí pozvat V.I.P. hosty z řad lidí, kteří mohou pomoci do dalších období. A určitě bych oslovil majitele všech motoristických okruhů v Čechách a nabídl jim účast v konkursu na vybudování RC okruhu s dotační výpomocí. Na podzim to vyhodnotíme a budeme pokračovat…


No a teď to kapku odlehčíme, ne? (-:, Vím, že RC pro tebe mnohé znamená, a že rovněž patříš k lidem, kteří na závodišti prostě musí být. Kdyby ses třeba „náhodou“ dozvěděl informaci, která by zveřejněním mohla znamenat úplný konec RC v Čechách. Zveřejnil bys ji? Nebo protože nemůžeš změnit stav věci si ji raději necháš pro sebe, aby to málo krásného, co RC zbývá ,zůstalo zachováno? Nebo existuje jiné řešení (-:
Uf, ty mi dáváš. Úplný konec, to jako když nepřijede nikdo na závod, co nikdo nepořádá, jo? To se přeci nemůže snad ani stát, ne? Nejsem rád poslem špatných správ, samozřejmě, takže bych se tou "náhodou" získanou informací užíral sám, ale asi bych si to nenechal dlouho pro sebe a zavolal to nějaké drbně :o)   

Volal mi tvůj telefonní operátor a nabízel mi provizi, když tě ještě více vytížím. Prý je docela dobře poznat, od kdy jsem novinářem na volné noze. To je ten nárůst tak rapidní? A připadáš si v rámci serveru málo vytížený?
Nebudu lhát. Rapidní je silné slovo, je to jen trojnásobek mého volání do té doby, než jsem potkal Tebe (-: Připadám si zatížený přesně tím, co mne zajímá, baví a co se chci dále učit. Čas na to začínám krást spánku (-: však to znáš, ne?


No já bych o jedné drbínce věděl… (-: Pane kolego, nemohu se nezeptat. Kuloáry zazněla i slova kritiky na náš web. Prý je zde moc Trofeje, články z ME v Sosnové prý nebyly dobré, server je cítit bulvárem, ba dokonce zaváníme záští vůči činovníkům z FASU? Co s tím budete pane kolego dělat?
Nic. Jelikož jsme nezávislý web, tak opravdu nic. Bulvár si představuji jinak (ne obsahem, ale pojetím), ME Sosnová byla podle mého parádní disciplína. Slyšel jsem kritiku také, ale přiznávám, že ji dost dobře nechápu. Ano, dostala přednost esa evropského formátu s tím, že jsme se soustředili především na divizi 1, tedy na to, "co ty lidi zajímá". Proto zůstali ve stínu naši reprezentanti, to je fakt, ale těm můžu zavolat kdykoli (a také to uděláme), ale sám vidíš naše účty za founy a ještě volat Bermingruda… asi ne. Trofej, ano, je jí tu dost, i když ne moc. Jen si vezměte, kolik prostoru dostali jezdci divizí 1, 1A a 2 a kolik kluci Trofejáři. Cca 20 článků vs. jeden souhrnný. A o zášti vůči činovníkům FASu opravdu nevím. Pod články v komentářích čtenářů občas něco zazní, ale myslím si, že to je jedině dobře, často je kritika trefná a konstruktivní. A je-li toto ten bulvár, pak je pořád ještě dost kultivovaný. Asi mnohé naštvu, ale opravdu mám dojem, že by to nemělo být "my proti nim". Věřím v dohodu, kompromis, ochotu sportu (disciplíně) pomoci. S řadou lidí "ze druhého břehu" se dá normálně promluvit. Ano, mám své osobní výhrady, ale nikterak prospěchářské. Vám nikomu třeba nechybí technické předpisy na 2008? Mně ano. Je 28. prosince a zatím existují jen náznaky. Je to správně? Asi ne, co se s tím dá dělat? Asi to netrápí jezdce, co staví auta do homologovaných divizí, ale věřte, že by bývalá Česká trofej mohla nabídnout zajímavé kousky. Každý, kdo někdy stavěl závodní auto, ví, co to je za shánění, vymýšlení, konstruování, o penězích nemluvě. A pokud se těmto lidem, kteří jsou ochotni věnovat svůj čas, invenci a prostředky, nedodá ani to základní, je to rozhodně špatně a měli bychom se ptát, proč tomu tak je.

Co se asi dá vedle podnikání, závodění (počítám i přípravu auta a starání se o chod týmu) a psaní pro tento server ještě stihnout? Máš nějakého dalšího převalského?
Člověče mám (-: Mám 2 děti a konečně jsou ve věku, kdy se můžu začít angažovat. Závody je moc neberou, spíš se zajímají o mou druhou tvář a to je muzika. Máme maličkou rodinnou kapelku a muzicírujem si pro radost. Krom toho hraju ve The Wohryzek bendu na basu na svatbách, bálech a tak. A v neposlední řadě jsem vášnivý sběratel autíček na autodráhu 1:32. Myslím, že mám jednu z největších sbírek u nás. A také rád jím. Pro kamarády dělám nakládaný hermelín dle vlastního receptu. Nazývá se: Cihlářská plíseň na koláči ze sýra s cibulí v oleji (-:

(-: pane jo, to kadence. Když už zazněla ta Sosna. Ač Tě okolí může vnímat jako gurmána, tys na ME ani nezjistil, jaký že to byl problém se najíst. Mohl bys nám hodit do čísel takový závodní den fotografův? Kolik nanosíte kil, nachodíte kilometrů a tak? A co tě na focení nejvíc rajcuje?
Tak co nosím, v první řadě sebe :o) a pak baťoh, kde je jedno digi tělo, druhé digi tělo, objektiv dlouhý, objektiv středně široký, objektiv ultraširoký, telekonvertor, pak blesk, monopod, nějaké ty paměťové karty, náhradní baterky, doklady, pití, rukavice a deštníček na hlavu. Z výše uvedeného je všem naprosto jasné, že mi chybí tzv. základní objektiv. Já sice jeden mám, ale ne úplně nejlepší a tak ho na závody ani nenosím, ale až našetřím, přibude i ten. Kolik že to váží? Cca 12 kg. Km nachodím nemnoho, v součtu tak 5x celý okruh, tedy cca 5 km. Na ME jsem skutečně fronty jen míjel, takže to nemohu komentovat, kdo kde jak dlouho stál. Na WC i na buřta. A co mě na focení rajcuje? AKCE! Já jsem fotil rally dlouhou dobu, ale WRCčka se vytratila a dnes je to bída. Enko je přeci sériové auto, ne závodní. A to, že má povolená velká kola, velké brzdy a libovolný podvozek, rozsáhlé úpravy elektroniky, převodovky… to jen ukazuje, že je to náhražka Áček. Moc mi chybí auta formule 2. Široké uřvané kity na velkých kolech. Proto jsem moc rád, že třeba Martin Svoboda přivezl maxíka 306 do rallyecrossu. Divize 1A je moc pěkná, je to mazec, ale oproti F2 stále slabá. No a od focení upadající rally je k rallyecrossu a autocrossu kousíček. Tady se dá vidět hromadný start, první zatáčka, boje po celou dobu závodu… Nejde mi o crashe a demolici, mám rád pěkné závodění. Tvrdé, ale férové.


Tak na Hermelín se budu muset u Vás zastavit, třeba aby to bylo stylové tak v Sedlčanech. Když jsi narazil na tu muziku, nechceš se podělit se čtenáři o … nebo, že bychom to tím zakřikli?
Původně jsem se i já chtěl zeptat na Tvého převalského, ale jednoho prásknu sám. Nerad bych něco zakřikl, ale naznačit můžem. Michal je totiž mužem nadaným střevem básnickým. Napsal tedy 2 texty ke známým písním tématu rallyecrossového a já se budu snažit je nyní s pány kolegy muzikanty doprovodit hudebně a dostat je na placičku, která by mohla znít závodištěm…

Když se řekne STARS, vybaví se mi opravdu hvězdné nebe. Hodně kulturních a sportovních disciplín má své oceněné STARS. A co rallyecross?
Rallyecross své hvězdy samozřejmě má také. Někteří hvězdami skutečně jsou, jiní se alespoň tak chovají :o) Myslím si, že příští sezónu se i veřejnost dozví, koho my v redakci považujeme za opravdové hvězdy. Chystáme totiž po každém republikovém klání vyhlásit Hvězdu závodu (zatím pracovní název), kterou určíme na základě předvedených výkonů. Nemusí to být ten, který vyhrál, ani ten, který šel přes boudu, ale ten, který podle našeho závod "udělal", nebo ten, který vykázal největší zlepšení nebo..., no uvidíme sami ve Fuglau, jak nám to všem dohromady půjde. Letos jsem měl několikrát intenzivní pocit, že by stálo za to označit někoho za Hvězdu, neboť jeho výkon stál za povšimnutí. Chceme podpořit talenty a jejich sebevědomí, motivovat je a ukázat, že není jen ME a jeho piloti, že i u nás jsou borci, kteří si zaslouží obdiv a ocenění.   

Nemusel jsi říkat, že jsem střevo :o) to poznají všichni, až si to poslechnou :o))) A co říkají v zeleno-oranžovém týmu na tvou novou pozici? Nepotýká se náhodou novinář s nepochopením a místo vysedávání u počítače by tě radši viděli v garáži se šroubovákem v ruce? Když jsme u toho vašeho týmu… každý má svou přezdívku, každá věc se nějak jmenuje, není to až idylické?
Určitě mi nenadávají a možná jsou i radši, že jim do přípravy auta nekecám. Moje řešení bývají často přímočará a nefunkční. Přezdívky jsou věcí, která vyšla z historie. Někdy Vám řeknu, proč se Honzovi Mildovi říká Edison… A ta auta se jmény… máme velký vozový park a tak jsme si je pojmenovali, abychom se v nich lépe vyznali. No a idylka, to je pro nás ten moment, když přejedeme závoru závodiště.


Pro nadcházející rok se dá očekávat širší konkurenční prostředí v oblasti internetu, plánuješ pane kolego něco abychom byli nejvíce vidět i příští rok?
Myšlenka vozit logo našeho serveru na všech autech domácího mistrovství nevznikla v našich hlavách, ale jako reakce pod článkem. Myšlence se samozřejmě nebráníme, otázkou je, jak se nám to podaří prosadit a jezdce ukecat :o). Rádi bychom zavedli nějaké pravidelné soutěže (o hodnotné ceny), řeč byla i o internetovém obchodě, tak uvidíme. Myslím si, že jako Česká trofej jsme dokázali, že nám o něco jde, a tak jsme společnými silami vytvořili něco, co podle znalce rallyecrossové historie Dušana Padevěta tu ještě nebylo. Máme opravdový týdenní kalendář s personifikovanou obálkou. Třeba se v příštím roce přidají i jezdci ostatních divizí a uděláme ještě něco víc. Máme i další plány, ale asi je předčasné o nich hovořit.


Od hobby potkáváš lidi, soupeříš s nimi, jste více kamarádi nebo nepřátelé, je patrný vývoj v hobby závodění i velkém RC, který jsi před tím sledoval?
Začal jsem hobby 1999, zažil jsem zlatou éru hobby v ČR, nevím, jestli se začalo natolik hobby zhoršovat, že s těmi nejschopnějšími jezdci se potkávám na oficiálních závodištích, a nebo úroveň hobby poklesla právě proto, že ti nejschopnější postupně odcházejí? Vývoj velkého RC jsme sledovali celou dobu a osobně musím říct, že jsem přivítal všemi deseti možnost, jak se k velkému RC připojit jako jezdec. Rád bych vyjádřil určitou vděčnost lidem, kteří umožnili vznik České trofeje. Tříletá historie úspěšného cupu dala všem za pravdu, ze jsme šli správným směrem.


Kapku jinam. Trochu do tebe. (-: Prozraď, kudy všudy prýští Tvá invence a jak Michal Oberstein odpočívá, nebo co používá jako životabudiče?
Tak určitě se u mě neustále opakují počítače, auta a muzika. Aha, tak tedy podrobněji, když jinak nedáš pokoj :o): Auta sportovního ražení. No, ano, preferuji Peugeoty, to je vidět, ne? Muzika? Uf? Dost široký záběr. Netvrdím, že poslouchám jen to nejlepší, spíše to, k čemu mám vztah. V každém žánru se najde něco, co mě osloví a něco… vyjma dechovky mě neuráží nic, ale "doma" jsem v rocku. Sestry, Kabáti, Stromboli, Tango, Olympic, Progress, Výběr, Laura, Vítkáči, Visáči, Páka… A odpočinek? Nerad bych, aby to vypadalo přiblble, ale fakt moc nevím, co to je, ale jsem tomu rád. Snad se naučím dříve chodit spát a později vstávat, spím dost málo… Rád bych chodil opět relaxovat do přírody a po zříceninách, nebo jen tak na vodu, na kolo…


Slyšel jsem na Blaníku reklamu na pytlíky... je tvá vyvinutost tak známá, že se o tom mluví v rádiu?
Jo ty myslíš to o tom nejslavnějším pytlíku? (-: Máme opravdu nadpřirozeně vyvinuté pytlíky. (do vysavačů). Naše pytlíky se dostávají do rukou mnohých žen v ČR, ale i v zahraničí. Koho zajímá můj pytlík, ať se mrkne na www.sacek.info


Jsme server o autech, prozraď o těch "tvých" autech něco víc.
Není pravda, že mě zajímají jenom Peugeoty, ale mám je nejraději. A pak? Citroën :o). Top modely sériové produkce po lehkém poladění, to je asi můj ideál, všechna ta GTI, RS, VTS, RC, S16 apod. Jinak o autech píši a fotím jako profi novinář do jednoho tunigového magazínu, který vychází měsíčně. Když k tomu vezmu práci pro náš server, přípravu závoďáku, podnikání, kde třeba řeším polepy aut, je těch plechových čtyřkoláků někdy až až. Ptáš se na mojí averzi k některým značkám… no, to je dáno tím, že u nás ta auta mají většinou lidé určitého zařazení, společenské kasty. Zatímco venku má BMW, Audi a třeba Mercedesa kupříkladu mladá holka, kluk s čerstvým řidičákem a taťka od rodiny, tak tady si frajírek vylepí okna černě, nerespektuje na silnici nic a nikoho a myslí si, že mu ta silnice patří. To mě baví a občas i ohrožuje.


Design závodních aut. Je pro tebe důležité, jak auta vypadají?
Léta jsem tvrdil, že závoďák musí být čistě červený nebo bílý. V poslední době jsem názor změnil a líbí se mi nápaditější polepy a barevné kombinace. Přesto si myslím, že základem pro krásu auta závodního jsou jeho proporce před polepením. Co se týče našeho shreka, snažíme se mu vždycky dát náležitou lázeň, protože jsme přesvědčeni, že si divák zaslouží koukat na pěkná auta, když už zaplatil vstupné.

Kdysi jsme při společné debatě narazili na to, kdy jsi říkal, že každý závodník nějak vypadá, nějak jede, k tomu má adekvátně vypadající a i jedoucí auto, dílnu, zázemí…
Aha, už chápu, kam míříš :o), nejde o střelbu do vlastních řad, ale o nějakou zevrubnou kategorizaci. Podle mě je to evidentní. Sebeprezentace a úroveň vystupování jde ruku v ruce s technikou. Vždy pěkné, opravené a před závody čisté závodní auto s minimem technických obtíží reprezentuje patrně jezdce, který si potrpí na estetiku, funkčnost a na určitou úroveň. V dílně, kde je bordel a pořád něco hledáš, asi nevznikne dobré auto. Není to ale pravidlo, samozřejmě…


Co ty a bulvár, čteš něco, máš oblíbené sajty, noviny?
Vyloženě bulvární noviny a časáky nesleduji a nekupuji, veškeré info nejčastěji dostávám z internetu. Přiznám se, že pokud se i na seriózních info serverech objeví bulvární článek, čtu ho jako první. Jdu po nadpisu nebo úvodní fotce. Co se týká RC.cz, patřím k té bulvárnější polovině redaktorů, vždy se snažím o to, aby článek byl vkusný.


V našich rozhovorech si jezdci stěžovali na medializaci rallyecrossu v Čechách. Myslíš si, že se v televizi dočkáme dříve reklamy na drogy nebo na závod domácího mistráku v rallyecrossu? Je to podle tebe otázka úrovně médií, nebo společnosti?
Nelehká otázka. Tak ty drogy, předpokládám, asi neuvidíme, ale ten cross pravděpodobně taky ne. Je škoda, že třeba ta Galaxie nás nebere vážně, o ČT4 sport bylo řečeno dost, ale je jasné, že ČT2 v úterý večer býval větší trhák. Je to podle mě otázka vývoje a zatím se několik let plácáme na místě. Domácí rallyecross nemá směr. Nemá jasné a čitelné vůdce. Nejsou dopředu známé kroky, s čím se má počítat, co nás nemine, kde se dá ušetřit, co uděláme pro propagaci závodů, jak pomoci pořadatelům, jak správně používat vlajky, jak podávat protesty. Moc restrikcí dává prostor pro spekulace a podvůdky. Jsem pro pár pravidel, která budou závodníci dodržovat a komisaři kontrolovat, a běda, jak to nebude v pořádku. Až budou závody samy o sobě bezvadně fungovat, dočkáme se třeba dalších jezdců, celebrit a možná i sponzorů a pak bude mít třeba televize sama zájem nějak se na popularitě rallyecrossu přiživit.   


Jsi jezdcem rallyecrossu i autocrossu. Podle čeho si v AC vybíráš tratě, jak měníš nastavení auta? Dá se nějak specifikovat a vystopovat mentalita jezdců? Jak to je s pořadateli v obou disciplínách a jak je to s diváky, zázemím atp. Kde se má kdo učit a co si mohu tyto navzájem rozdílné sporty dát?
Nejraděj bych jel v autocrossu celý mistrák, jako v rallyecrossu. Nejde to. Prioritou je RC, zcela jasně. Co nad RC povolí finance a kalendář, to jedem. V AC mám oblíbené Velké Meziříčí a Sedlčany. Auto na AC přestavujeme jen na tlumičích. Jsme si vědomi, že úprav by to chtělo více. Například jinou skříň, asi bych udělal jinak zadní nápravu a nejraděj vše ostatní z gumy. (-: Mentalita některých jezdců v AC je zkrátka blíže tvrdším soubojům. Mně to nevadí, já se přizpůsobím, ale shrekovi to vadí dost! Ale přesto tam jezdím rád. Je tam zpravidla skvělá atmosféra, moře diváků a systém závodu je především v tréninkové části skvělý. Na gumy je to proti RC asi tak o 2/3 levnější. RC je rajc kvůli střídání povrchů a AC využívám jako trénink šotolinky. Za rajc u AC považuji skoky. Pořadatelé? Je to o lidech. Někde to šlape a neslyšíš jedinou výmluvu na nic a někde se to prostě kaká od přejímek až po VUP. V tomhle rozdíl mezi AC a RC není. Zázemí v AC je v porovnání s RC hodně spartanské. Bez elektrocentrály se v podstatě neobejdete, zpevněný povrch v depu je často velkým luxusem a sociálky? Masakr by určitě AC teamu mechanika dělat nemohl (-: (nic ve zlým) No a co si mohou tyto sporty dát? Mně by se líbilo, kdyby AC dal darem rallyecrossu část startovního pole, sponzorů a diváků. RC by naopak mohl obdařit autocrossové pořadatele snahou udržet trať po celý den ve sjízdném stavu bez děr.


Do třináctky všeho dobrého i zlého (-: Jsi významnou hybnou pákou Vašeho teamu Rallymedia.cz, za který jede Honza Skála. Honza patří k juniorské části RC v Čechách. Mohl bys prozradit, jaké máte výhledové plány s opravdu talentovaným klukem? Nebylo by lepší jet jako jiní junioři jinou, netrofejáckou divizi? A nepřemýšlel jsi někdy, že by ses také svezl?
Moje svezení nepřichází v úvahu, divize šestilitrů V8 se nechystá a do třináctky mě nemá cenu cpát :o). Ba ne, byl jsem svezen v Corolle WRC v Bělé, ve 206 WRC, Celice GT4… to byly zážitky! Mě by lákal nějaký kit, třeba 306 Maxi, někde do vrchu, sám, žádná strkačka… Já obdivuji všechny, kteří dokáží jet spolehlivě, atraktivně a přitom kládu a je to "dávačka" od startu do cíle, já bych to neuměl, tak se nikam necpu. Co se týče Honzy, je to jasné: je mu 17, jede druhým rokem a stále se učí. Trénovat vzhledem k věku je problematické a tak jsme rádi za každé svezení. Netrofejácká divize byla po naší letošní veleúspěšné sezóně také na přetřesu, ale neprošla. Auto do divize 2 je relativně drahé a předem mrtvé a je to eNko. D2 skončí, budoucnost jejich aut je jedině zadokolka a nebo Trofej. Enko do Trofeje asi není to pravé a přestavba dost náročná. Auta S1600 v 1A jsou krásná, ale stačit jim je finančně nereálné, a čtyřkolky v D1 by se nám určitě líbily, ale je to na nás asi brzo. Stále se učíme. Máme na letošek přislíbené jedno svezení s turbo autem 4x4, asi v autocrossu, tak uvidíme, třeba to Honzu pohltí zcela, třeba se pak rád vrátí k naší hodné červené 205. Pokud se nám podaří do jara udělat širokou 205 S1600, asi budeme všichni rádi.


Třináctka je taková bilanční, stejně jako konec roku. Jak se ty díváš na svou závodnickou budoucnost? Kam to chceš dotáhnout, jaké máš plány a ambice? Dáváš si vůbec nějaká předsevzetí? Dodržuješ je, jak dlouho ti to vydrží? Co bys popřál všem závodníkům v rallyecrossu a co lidem kolem něj?
Jsem závodník a doufám, že mé závodění má nějakou budoucnost. Víkend na závodišti v roli jezdce vnímám vždy jako dárek shůry. Jsem šťasten tam, kde jsem, ale své závodnické sny pořád mám. Vždy, když na ME potkávám ty „padasátiletý sekáče“, říkám si, že mě to možná taky ještě čeká, nikdy nevíš… Mám jediné předsevzetí: že si nikdy nedám předsevzetí (-: Znám se, porušil bych je. Mám ale pevnou vůli a když se opravdu dožeru, dokážu třeba i přestat kouřit nebo zhubnout. Musím k tomu vždy mít pádný důvod. Příští sezóna je výzva ke zhubnutí. Je to nejlevnější způsob, jak odlehčit vůz (-:.

Jestli dovolíš, Míšo, popřeji rallyecrossařům za nás oba: Závoďte, umějte uznat lepšího, neohrnujte nosy (nad nikým)! Vydržte, reprezentujte, nezapomínejte na domovinu a buďte zdraví! K tomu Vám dopomáhej RALLYECROSS.CZ


Michal Oberstein, 30.12.2007 20:48:20, četlo 10257 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
maskr 2008-01-03 11:18:37
To ja beru a je to v poho,jenom nevim proc bych mel chodit spat jako prase a poradatel pekne do cistejch,ono kdyz si vymenis motor nebo jinej kejkl tak si nemuzes nikam sednout,natoz lehnout,a mejt se ve studeny to je taky vopruz,nehlede na to ,ze je clovek porad cernej.Asi uz jsem rozmazlenej,to vis 40 na krku asi starnu:-))),ale kdyz to jinejm nevadi tak prosim,udelal bych trate u rybnika a chodil spat na skladku:-))),pochopim,ze ne kazdej poradatel na to nema,ale nekde neni ani ta snaha,a kdyz je nahodou snaha tak to zkurvej lidi.
Máca Cihlička 2008-01-03 09:33:28
Nerozumím Masakr Tvé otázce na konci příspěvku: "proč?" (jen si dovolím zopakovat: nic ve zlým, jen jsem si z tebe trošku popotáhnul, v legraci. Legrace se nesmí vytratit, na to pozor! :-)
masakr 2008-01-02 13:18:59
Delal jsem mechanika i na motocrosu,a tam vetsinou je jenom voda z lejty a na zachod do lesa,tak ze malou predstavu mam,ale proc?