> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MMČR Sosnová 2

 


03.02.2005 20:09:25

Odpovidi Václava Veverky

Evropan:
Jaky je Vas plan na tuhle sezonu? Komplet Cesky mistrak a Evropu? Podle ceho zavody vypoustite?
Ano, chtěl bych jet všechny vypsané závody ME a MMČR. Některé domácí závody vypouštím v případě, že se jede Evropa následující víkend po MMČR. Do Evropy se vyjíždí většinou ve středu a je zde poměrně velké riziko neúčasti v případě většího karambolu, nebo defektu.
V sezoně 2004 jsem vypustil v ME Norsko a Švédsko z tech. důvodů. V ME doma (Sosnová) se mi totálně rozletěla převodovka, Rakousko jsem jel se sérií - to je hrozné utrpení, závodit se dvěma kvalty. Na Severu jsou obě tratě technické a vzhledem k tomu, že jsme nestihli novou skříň postavit, cesta by byla zbytečná. Na letošek máme již dvě správné převodovky komplet a ještě nějaké ND navíc, tak snad již takový výpadek nehrozí. Předejdu další možnou otázku.
Jednu převodovku jsem neměl z důvodů neschopnosti, nebo snad podcenění situace, ale byla to již třetí zásadní porucha skříně v sezoně a vše je hlavně o penězích. Používám zela jinou konstrukci než v minulých letech. Chvíli nám trvalo, než jsme objevili pravou příčinu poruch a tohle byla daň za vývoj.

Evropan
...jeste mi napadlo, neni to otrava dojizdet v Evrope pod stupni vitezu? Bavi vas to, nebo je to predem rozdane? Diky. M.E.
Sport je m.j. také o štěstí a to se mi zatím v souvislosti s evropskou "bednou" nějak vyhýbá. Největší kalich hořkosti jsem si asi vypil v Norsku 2003, kdy jsem za deště jezdil celý víkend druhé časy a ve finále jsem z druhého místa prorazil LP pneu. S tím se v pravotočivém okruhu nedá vůbec jet. Tak z toho bylo poslední finálové. Jsem trpělivý a stále věřím, že se dočkám. Rozdané to předem rozhodně není nikdy.

David Vanik
Poradte mi, prosim. Mam 250 tisic a chci koupit auto. Civilni, ne zavodni, co mi poradite? Pazouta? Klidne i jete. Jezdim sam, obcas ve dvou, najezdim dost, cca 15 tisic rocne... diky za radu. Preferuju spolehlivost.

Rozhodně doporučuji Peugeota. Je jen na Vás, jaká velikost vozu Vám obecně vyhovuje. Myslím, že za ty peníze se dá koupit velice slušná 406, kde bych doporučoval v každém případě diesel. U většího auta je rozdíl ve spotřebě celkem zásadní. V případě, že máte raději menší auta, pak je to rozhodně 206. Zde už bych nechal motorizaci na Vaší volbě. U menšího vozu už není rozdíl tak markantní. Pokud máte zájem o konkrétní auto, můžete mi napsat na můj funkční mail.

Kamil
Jakou trat mas rad? Rychlou? Soto? Zatacky?

Odpověď není jednoznačná. Jsou rychlé tratě, které se mi líbí, např. Sosnová, ale zbožňuji i Sedlčany, které jsou úplný opak Sosnové. Obě tratě ale mají poměrně kvalitní povrch a to je asi zásadní hledisko pro mojí oblíbenost. Nesnáším hodně rozbité tratě (Horn) a tratě postavené bez fantazie (Greinbach). Měl jsem dost v oblibě i Římov a přes rozporuplné názory na tuto trať mě mrzí, že se již nepojede. V Evropě mám nejraději Portugalsko a Švédsko, kde jsou nádherné skoky, to je lahůdka i pro diváky. Když prší, tak mě to potěší, za předpokladu, že z toho nejsou metrové díry a příliš hluboké bláto.

Slower
Kdy si doplnis udaje na Veverka.Rallyecross.cz? Co? Lajdaku... :o)

Nechci to na nikoho přehazovat, ale ty stránky nedělám já. Na obhajobu tvůrce stránek musím podotknout, že jsme se na jejich existenci domluvili až koncem loňské sezony. Tímto Michalovi i ostatním spolutvůrcům děkuji za to, že vůbec stránky vznikly a zdárně se rozvíjejí.

Petr
Kdo byl největším překvapením v 1A?

V Evropě asi Van Den Branden, i přesto, že byl doma šampionem. Hlavně v závěru sezony byl velice rychlý. Doma příjemně překvapil Jirka Mika svými vyrovnanými výkony. Potom já svými neustálými technickými problémy s převodovkou - to bylo ale překvapení nepříjemné, hlavně pro mne.

matesino
Zdravím, Václave! jak vzpomínáte na loňské Sedlčany, kdy jste odtsoupil v půli finále a i přesto získal 3. místo? To byl zvláštní pocit, nebo ne?

Bylo to velice příjemné a popravdě řečeno opravdu nečekané překvapení. Musím se ale přiznat, že jsem před finálovou jízdou pomýšlel přece jenom ještě o něco výš, takže to bylo z mého pohledu spíš takové štěstí v neštěstí, takové menší vykoupení za loňské vícenásobné potíže s převodovkou.

Sunny Day
Vasku, co piješ rád, víno, pivo nebo něco jiného. Co máš za oblíbené jídlo?

S přibývajícími lety se mění i chutě. Dříve jsem pil téměř výhradně pivo, poslední dobou mám v oblibě spíš suché víno. V jídle upřednostňuji pestrost, myslím že jsem poměrně nenáročný strávník. Když do restaurace, tak asi nejraději čínu, poslední dobou stále častěji nepohrdnu italskou kuchyní. Doma mám nejraději vlastnoručně připravené plátky na grilu. To bude asi tím, že se jedná o sezónní záležitost, tak se to nepřejí.

Renata
Ahoj Vasku!Co pro tebe znamenala lonska sezona a jak se pripravujes na tu letosni?Hodne uspechu v sezone ti preje Renata

Na loňské sezoně asi nenajdu příliš mnoho pozitivního.
- nestihl jsem dostavět novu dvěstěšestku
- stará stošestka nebyla díky novým dílům spolehlivá
- nevyhrál jsem ani jeden domácí závod
- v Evropě jsem dosáhl vůbec nejhoršího výsledku za celou historii mého působení v reprezentaci
V MMČR to až tak hrozné nebylo a motivace na letošní rok je víc než dostatečná. Přípravy na letošek jsou v plném proudu, dostavujeme zcela novou dvěstěšestku, i motor prochází poměrně zásadní rekonstrukcí. Při troše štěstí by to letos mohlo být výrazně lepší (hlavně v ME) než v r. 2004. Díky za přání, budu se snažit.

Diovil
Co udelat pro vetsi popularizaci rallycrossu u nas? Napada vas neco?

Najít opravdové sportovní motoristické novináře, kteří budou objektivní a spravedliví v přidělování vysílacích časů v televizi a budou točit každý mistrák a pokud možno i Evropu, alespoň tak, jak to dělával Hrnčíř. Jenomže ten cestoval po závodech ME za peníze českých reprezentantů, což bylo pro mnohé z nás neúnosné a na tom ztroskotala jakákoliv další spolupráce s televizí. Jen pro upřesnění podotýkám, že se nejednalo o vysílání v žádné soukromé televizní stanici, ale v rozpočtové státní televizi.
Další možností by mohl být solventní pořadatel závodů, který by byl schopen a ochoten vynaložit větší prostředky do propagace jednotlivých závodů, což by se zpětně odrazilo ve vyšší návštěvnosti rallycrossových klání.
Jedním z již uskutečněných pozitivních kroků je existence těchto www stránek.

Álek
Co říkáte na uroven našeho mistráku? Nechybí vám nějaké tratě, ať je změna.

Jistě bych přivítal nějaké nové tratě, ale není to jednoduché a hlavně levné postavit takovou trať tak, aby odpovídala předpisům a získala licenci. Bohužel došlo k pravému opaku, přišli jsme o možnost závodit v Římově. I přes to došlo k oživení této mot. disciplíny právě díky zavedení nové divize 1A, která je u nás i v Evropě velmi slušně obsazena. Alespoň tak to cítím já ze svého vnitřního pohledu. Rád se dozvím i názor z diváckých ochozů.

oříšek
venco, nemáš pocit, že jsi dobrej jezdec, akorát máš auto na prd a tím pádem jsi opomíjenej? mediálně, myslím.

Musím Ti nejdříve poděkovat za lichotivou otázku. Řekl bych, že si to o sobě myslí všichni závodníci, jinak by asi nezávodili. Kdo říká, že to tak není, tak lže. Je zcela zřejmé, že tenhle sport je zejména o penězích a od toho se odvíjí většina úspěchů, či neúspěchů jednotlivých závodníků. Myslím, že vím jak na to i po stránce techniky, ale není možné bezhlavě nacpat všechny peníze do svého koníčka a díky tomu např. přivést na mizinu vlastní firmu. Nemusím asi zdůrazňovat, že sponzoři se dnes hledají velice těžko. I tak, bez Totalu by se nedalo závodit ani na té dosavadní úrovni. Dvěstěšestku jsem původně plánoval už na minulou sezonu, ale nepodařilo se jí dostavět díky katastrofální nespolehlivosti dodavatele podvozku. Jsem si vědom toho, že to letos nebude již tak atraktivní a vyjímečné auto jako mohlo být v roce minulém a že ostatní přes zimu také nespali, ale určitě jsme udělali velký posun kupředu a doufám, že jsme technický náskok těch nejrychlejších alespoň snížili. Můj názor na české motoristické novináře je všeobecně znám. Asi bude něco na tom, že tě nehodnotí podle toho jak jedeš, ale v čem sedíš. Z tohoto hlediska je nejlepší řídit Fábii, nebo Oktávii a je sláva zajištěna. Po shlédnutí posledního vydání Světa motorů mám pocit, že by bylo vůbec nejlepší mít motorku a lyže.
Pro porovnání úrovně motoristických novinářů ve Světě a u nás, je dobré si přečíst alespoň jedno číslo časopisu F1, tam ti zahraniční hoši o "svém" sportu vědí opravdu všechno.

PEŽOŤÁK
Ahoj Venco, prý jsi uvažoval i o stavbě 307 do rallycrossu. Proč na to nedošlo?

Je to pravda, ale jednalo se pouze o teoretické úvahy. Váhový limit divize 1A je poměrně nízký, 850 kg a tam není možné 307 dostat ani přibližně. To by byl příliš velký handicap. S tímto limitem se potýkáme i v případě dvěstěšestky. Navíc, a to je zcela zásadní problém, 307 má homologaci jenom na WRC.

ouško
říká se že stavíš 206ku do 1A, nakolik se liší od toho, co má třeba kalný?
Stavím, už poměrně dlouho, ale letos už je to tutovka. Při stavbě poměrně úzce spolupracujeme s Kalným, takže zásadní rozdíl mezi mojí a Jardovou bude asi jen v barvě, designu a některých detailech.

WRCo
Co to tu píšete? Ta 206 bude do divize 1, ale ne A, takže čtyřkolka! Viďte pane Vevrko.
Ten WRC je bohužel za současných okolností jen snem. Do rallycrossu v Česku nelze sehnat tolik peněz. Je to řádově několikanásobně víc, než do 1A. Takže čtyři kola ano, ale poháněná jenom dvě.

Krozzič
Zdravim do Písku, co je Vaším největším úspěchem, byla to ještě 1400?
Těch, kterých si cením je víc. Z divize 2A (1400) to bylo určitě 4. místo v ME, 2. místo v MMČR a titul mistra Zóny střední Evropy. V 1A(1600) rok 2003, kde jsem byl 2. v ME ERA Cup (hodnocení evropské rallycrossové asociace), 4. ME FIA. Doma sice celkově jen 4., ale po absolvování pouhých třech závodů, kdy jsem dvakrát vyhrál a jednou byl druhý. Loňské třetí v MMČR také není k zahození.

Chilli
Proč je tvůj mladej s tebou tak často na bedně?
Protože říká, že by tam měl být místo mě, že už jsem na to závodění moc starý. Já se ale ještě dlouho vystrkat nenechám, tak ho nechávám, ať si bednu trénuje. Pokud se s tím letos časově srovnáme, pojede pár závodů v hobby s mojí dosavadní stošestkou a motorem 1400. Bude mít možnost…..


, 03.02.2005 20:09:25, četlo 10323 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
WRCo 2005-02-03 20:57:47
Venco, solidní práce. Díky za upřimné odpovědi. Moc pěkné. Určitě si zde získáš i další příznivce...