> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

Sedlčany 2.5.2004

 


03.12.2007 09:46:58

Nesplněná předsevzetí minulé pětiletky.

Nebojte se, nevrátili jsme se do doby vládnoucích komárů a nevytyčujeme si cíle na pětiletky, které zvládneme za tři roky v rámci brigád ehm práce. Spíš bych pětiletku rád použil jako srovnávací období. V té době se u nás jezdila ještě divize 2A, tedy malé čtrnáctistovky, klasická a neměnná divize 1 a 2 a již tehdy poměrně populární sloučená divize 4 a H. Pavel Koutný už měl Focuse WRC, Marek Zeman společně s Václavem Pechem st. jezdili na Escortech, divizi 2 kraloval Roman Častoral s Ibizou a sekundovali mu Pavel Novotný sen. s Xsarou a Tomáš Racek s Golfem. V divizi 2a se pral Venca Veverka s Peugeotem 106 se soupeři na Axech, P205 a Polech. Ve sloučené D4+H se objevovaly Lancie L. Galušky a J. Ira, k vidění byly také audiny a sierry. O divizi 1600, tedy dnešní 1a, se jen spekulovalo. Ta přišla na řadu až o rok později.

Kalendář domácího mistráku (společného s Rakouskem) tvořilo 8 závodů. 4 u nás, 4 v Rakousku. 2x Sedlčany, 1x Římov, 1x Sosnová, 2x Horn, 1x Melk a 1x Greinbach. Započítávalo se šest závodů, takže v optimální situaci stačilo zajet si dvakrát do Fuglau a komplet domácí závody a bylo hotovo. Zónu tvořilo 7 podniků, počítalo se 5 výsledků. Sedlčany, Sosnová, Horn, Melk, Slomczyn a maďarská dvojice Raosca a Tapolca.

Duben 2002, časopis Auto sport magazín, strana 43, rozhovor Jiřího Galušky s Václavem Pechem seniorem: Řeč byla o mladých závodnících v rally, kteří nezvládají své vozy a potřebovali by rallyecross jako vhodnou přípravku. Otec mistra republiky Vaška Pecha potvrdil, že si to sám ověřil na Ášínovi, který se "vyučil" v rallyecrossu a šel do velké rally s tím, že věděl, co má s autem dělat, znal asfalt, šotolinu, mokro, bláto…

Jiří Galuška položil otázku: Proč je tedy malý zájem právě o tento "trénink" při rallyecrossových závodech? Pomohl by třeba lepší přístup ze strany odpovědných motoristických činovníků?
Václav Pech odpověděl: Nemyslím si, že je to jenom o činovnících. U spousty mladíků chybí i sebereflexe, málokdo přizná, že se musí něco naučit a pak závodit. Spíše chybí někdo, kdo by pro tento sport opravdu "dýchal". Dříve byl Mobil cup, který se jel s identickými vozy Škoda Felicia. To bylo super závodění za přijatelné finance. Jenomže rallyecrossu chybí opravdový mediální partner, někdo, kdo by dostal informace do  tisku, televize apod. Diváci na tyto závody určitě přijdou, vždyť třeba na závod ME v Sosnové se jich sejde až 30000, ale když se o závodech nikde nedozví, tak je to těžké. Třeba výsledky v denním tisku nenajdete. Na závody MMČR by byla třeba propagace v rádiích, pozvánky v denním tisku a určitě i více prostoru v časopisech. Pak přijdou diváci, to láká sponzory a přijdou i noví jezdci.

Střih, téměř prosinec 2007. Situace: jezdci a pravidelní účastníci domácích závodů volají po větší a lepší medializaci, po televizi, časopisech, po propagaci závodů, po větším počtu jezdců… Domácí kalendář na rok 2008 je téměř stejný jako Zónový v roce 2002, jezdců je pořád málo a pro rozvoj disciplíny se toho moc neudělalo.

Jaký vývoj za těch pět let vidíte Vy? Vidíte to podobně jako Pech senior před více než pěti lety? Co s tím uděláme?

Michal Oberstein, 03.12.2007 09:46:58, četlo 10403 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
hotovy.vyrobek 2007-12-08 13:38:53
Já se vrátím ke konci tohoto článku, a to hlavně k otázkám. V roce 2002 jsem jezdil hobbycross v Týnci. Od té doby se více zajímám o dění kolem rallycrossu. Mám trochu jiný náhled na daný vývoj v RC. Souhlasím však s tím, že se RC i přes snahu jednotlivců a skupin zainteresovaných, moc nepohlo. Avšak říkám, že tu vývoj je ať chceme nebo ne. Čas plyne a lidé se zapojují a odcházejí. Z toho se dá vzít poučení. Poučit se z toho, že snaha jednoho nemusí vést k cíli. Poučit se dobrých nápadů u disciplín blízkých RC. Vzít těch pět let a zhodnotit je, ať už tam šlo o posun RC nebo ne. Vývoj vidím v tom, že nám těch pět let dává možnost zhodnotit práci a pokračovat v dobře započaté práci (Trofej) a poučení se z toho co nevyšlo. Vykročit novým směrem. Dát si závazky (já osobně budu na každým závodě RC u nás, to jako fanoušek je to nejmenší co mohu pro RC udělat, mluvit o RC mezi kamarády a motivovat je k tomu, aby přišli taky), RC si to zaslouží.
masakr 2007-12-04 19:29:27
A do ceho jdes,specifikuj to
hotovy.vyrobek 2007-12-04 13:54:41
To "Máca": Počítejte se mnou. Jdu do toho s Váma. Pokud někdo používá slovník jako "cílevědomích postupných kroků", tak to myslí s danou věcí vážně a seriózně. Počítejte s mojí pomocnou rukou. Zdarec RC
Máca Cihlička 2007-12-04 13:37:15
Napřed malé upřesnění: autorem článku jest Michal Oberstein. Mně článek "šokoval" stejně jako Vás. Díky Michalovi je vidět, že vývoj tu skutečně není. Nicméně si myslím, že těch 5 let byla sinusoida. Spadlo to opravdu ke dnu a poslední rok mi připadá, že to leze zase nahoru. Rozhodně to o lidech bude. Ale bohužel i o financích. Hotovy vyrobek a další kluci mají spousty dílčích nápadů. Je však za potřebí vše zapracovat do konstruktivního a dlouhodobějšího plánu. Myslím, že je hodně za poslední období uděláno. Bez dalších cílevědomích postupných kroků budem za dalších 5 let překvapeni, že je to pořád tam, kde to je:-))
hotovy.vyrobek 2007-12-04 07:45:54
učit se učit se učit se. Je třeba změnit myšlení, s tím souhlasím.
Jirka Galuška 2007-12-03 23:10:36
Zdravím,jen malá poznámka.... :-) ten článek si dobře pamatuji!! A bohužel Máca má pravdu-za pěl let změna žádná ! fakt je,že jen o činovnících a financích to rozhodně není! Malý příklad? Za posledních 14dní jsem oslovil cca 12osob-potenciálních jezdců-JUNIORŮ S NABÍDKOU,jestli se nechtějí svézt v rámci České Trofeje ve třídě JUNIOR se závoďáčkem na klíč Ford KA. Paradoxní je,že problém nebyly finance/kompletní sezona =6podniků,by stála cca 75-100.tis.Kč / ale totální neschopnost sebereflexe-a to jak těch mladých kluků ve věku 14-18let,tak jejich otců.... Cituji: "Cože?V takovým autíčku,vždyť to nepojede,jak se tam má kluk naučit závodit???" A z toho bohužel je uplně slyšet Venca Pech sen.-mladí se nechtějí učit,oni jsou hned velký piloti :-) V každém případě- rozvoj je na lidech,ne na financích.!
hotovy.vyrobek 2007-12-03 19:22:45
takovej malej nápad by tady byl. tu propagaci, zviditelnění by mohlo být třebas na autosalonech nebo veletrzích, a to jak regionálních, tak celorepublikovejch. Prostě aby tam bylo víc aut než je dneska a taky, aby tam bylo vícero lidí okolo. Třeba z každý divize auto nebo dvě. A k tomu kalendář závodů, a ten kalendář závodů dostat i do programu té čí oné výstavy. To by mohl být začátek. (pozn. pod čarou - třeba v Lysý nad Labem jsem viděl auta, myslím, že tam bylo auto Toma Kotka, ale byl tam jenom popis toho auta, nic o RC. zastoupit tam všechny divize a představit tam RC třeba pod záštitou rallyecross.cz - a takhle všude a na všech možných významějších auto-moto-truck akcích, prostě všude) Zdarec RC
Máca Cihlička 2007-12-03 10:09:14
V redakci rallyecrossu.cz se za poslední období shromáždilo opravdu velké množství cenného materiálu. Nápady, postřehy, reakce a názory jezdců, ale i ostatních lidí, kteří mají co do činění s RC. Z těchto informací bychom určitě dokázali vytvořit kvalifikovaný smysluplný program postupného rozvoje RC na další pětiletku. Unesou však zaběhlé zvyklosti rallyecrossu jakoukoliv reformu? Najde se vůle a chuť program naplnit? A kdo by se měl za reformu vzít a v rámci náležitých pravomocí, bez kterých to nejde, reformu vést? To je balíček otázek, na které je potřeba najít odpověď.