> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:


 


28.01.2010 09:27:17

Něco málo praktických informací před novou sezónou

Zatím, co zima je v plném proudu, na jezdce a jejich týmy jsou nachystána nová pravidla a několik důležitých datumů.

  • Školení jezdců proběhne 6.3. od 10:00 v Opletalce
  • Testování aut je naplánováno na 10. 4. od 10 do 18 a pokračuje 11. 4. od 10 do 15 v Humpolci na autocrossovém závodišti.
Kalendář, který jste mohli vidět zde na webu zůstal bez změn a jeho plné znění najdete i na webu Autoklubu. Co z něj není patrné, je spojitost se závody ME, takže po první Sosnové se jede ihned Portugalsko a Francie. Pak následuje další troják Mariapocs (to není ME, samo) a Anglie a evropský Nyirád. V červnu je tu dokonce čtveřice republikový Slomczyn, Sedlčany a Švédsko a Finsko. V srpnu je další čtyřka Sedlčany, Belgie, Německo a zónový Slomczyn. Pak už jen čtyřka republikový Greinbach a evropské Polsko, ME Sosnová a republikový Melk.
Zajímavé je, že skladba kalendáře autocrossu na novou sezónu rozpoutala vážnou debatu nad vznikem asociace jezdců. Kdo hledá, najde. Třeba na facebooku.

V Řádu MMČR je nově je definována divize 4, jako vozy s prošlou homologací odpovídající předpisu dle čl. 279 Přílohy J MSŘ FIA pro vozy Divize 1 a Divize 2 v roce ukončení homologace a výjimkám dle Národního technického předpisu NSŘ 2010.

Bez zajímavosti není ani článek 279 přílohy J, kde se dočteme, že podle bodu

1.5.2. rádio je povoleno, tedy komunikace jezdce s depem
dále jsou zpřesněna aerodynamická zařízení (3.3.)
3.3.1. se věnuje přední části vozu, kde
3.3.2. pak jasně definuje rozměry zadního křídla

Tolik diskutovaná odnimatelná nába volantu a její konkrétní podoba je v řádech popsána jasně: Mechanismus pro rychlé uvolnění volantu musí být tvořen souosou přírubou v ose volantu, označené žlutou barvou nanesenou pokovením nebo jiným trvanlivým nátěrem, a instalovanou na sloupku řízení za volantem. Uvolnění musí být provedeno vytažením příruby podél osy volantu.

Článek 3. POVOLENÉ ZMĚNY A PŘEDPISY PRO VOZY DIVIZE 1, DIVIZE 1A A DIVIZE 2, NAVÍC K ČLÁNKU 2
3.1 Minimální hmotnost
Hmotnost vozu se váží s jezdcem ve voze, který má na sobě kompletní vybavení pro
závod, a s kapalinami zbývajícími v okamžiku vážení.
Hmotnost musí odpovídat následující tabulce:
do 1400 cm3: 860 kg
do 1600 cm3: 950 kg
do 2000 cm3: 1100 kg
do 3000 cm3: 1210 kg
do 3500 cm3: 1300 kg

3.2. Karosérie
Původní prostor pro rezervní kolo může být nahrazen plochou kovovou deskou o stejné tloušťce jako původní podlaha. Jinak sériový skelet a šasi musí zůstat zachovány, ale původní struktura muže být zesílena podle článku 255-5.7.1.

Zadokolky divize 2 mohou podlahu pod zadními sedadly zvýšit  o 100 mm, ale ocelová deska použitá pro tuto změnu musí mít stejnou tloušťku jako původní
podlaha.

Umístění motoru v D1 a D2 je upraveno tak, že minimálně 50 % délky bloku motoru (pro podélné motory) nebo šířky bloku motoru (pro příčné motory) musí být umístěno před rovinou procházející osami předních kol. Aby bylo možné čelit jakýmkoli výrobním problémům, platí pro rozměr uvedený v tomto článku tolerance +/- 10 mm pro minimálně 50 % délky nebo šířky bloku motoru.

Doporučuji pozorně přečíst i ZVLÁŠTNÍ PŘEDPISY PRO CESTOVNÍ VOZY (Skupina A)

Škoda, že od loňska nově vyžadovaný dokument ohledně soupisu bezpečnostní výbavy jezdce nemá mezinárodní formu a podobu. Šlo by si jej tak vyplnit jednou před sezónou a kopie rozdávat po celý rok. Takhle se pravděpodobně setkáte s jiným doma, v Rakousku, v Polsku i v Maďarsku.

Na závěr ještě připomenu adresu, kde si můžete zakoupit osobní evropské transpondéry.

Tak vzhůru do chystání a příprav...!

Michal Oberstein, 28.01.2010 09:27:17, četlo 10283 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku