> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

Setkání mistrů - Radotín 26.2.2005

 


30.10.2005 10:00:55

Komentáo posledního závodu MMER v Sosnové

Posledním podnikem Mezinárodního Mistrovství ČR byl závod v Sosnové, který se jel tentokrát po vzoru ME dva dny (15-16.10). Hlavním důvodem bylo spojení tohoto závodu s polským mistrovstvím. Startovní listina čítala uctihodných 80 jezdců v 7 divizích. Přičemž se zde jel také polský Fiat cup, s malými vozítky fiat a nabídl divákům mnoho pěkných soubojů. Škoda jen, že se takového levného poháru nemůžeme dočkat u nás:-(.Jistě by se našel dostatek lidí, kteří by se tohoto poměrně levného závodění měli chuť účastnit.


V divizi 1 se díky sloučení s Poláky sešla početná konkurence. Z B-finále postupoval Polák Krolikowski s „obstarožní“ Celicou. Poleposition měl další Polák Tyskiewicz s Lancerem Evo 7. Tomu však jeho Mitshubishi vypovědělo službu hned po startu. Nejvýhodnější pozici v A-finále získal Marek Zeman, který jel poprvé s nově postavenou Fábii z dílen Pavla Koutného. Vedle něho se postavil jeho stájový kolega Jakub Mrvka také s Fabii.Za nimi stáli Tamasz Revesz a Alois Holler. Pětici přímo postupujících uzavíral Otakar Výborný s Fokusem. Start se nejlépe povedl Jakubu Mrvkovi a i přes neustále dotírajícího Marka Zemana vyhrál. Trojici bílozelených na stupních vítězů mohl uzavřít Ota Výborný, ten však po poruše svého vozu dojel až na pátém místě. Mistrem se pro letošek stal opět Marek Zeman.

Vzhledem k malému počtu startujících se ve dvoulitrech konalo pouze finále A. O mistrovy bylo již předem rozhodnuto, stal se jím po páté v řadě Roman Častoral. Ten získal také nejvýhodnější pozici na startu. Za ním se schylovalo k velkému souboji o druhé místo v absolutním pořadí této divize mezi Tomášem Kotkem a Pavlem Novotným juniorem. V případě, že by vyhrál Kotek a Novotný nebyl na stupních vítězů, titul vicemistra by bral Kotek. Pokud by se ale umístil Novotný na stupních vítězů, vicemistrem by byl on. Po prvním ulitém startu se odehrála málokdy nevídaná situace. Z pátého místa startující Vítězslav Chval zřejmě nezaregistroval ulitý start a narazil do téměř stojícího Častorala, který zůstal po ulitém startu v klidu. Častoralův vůz se zdál být poškozen a na pomoc musel přispěchat i jeho otec. Společně jejich Opel opravili a po opakovaném startu se Roman stal zaslouženým vítězem tohoto závodu. Druhý dojel Kotek a třetí Novotný.Vícemistrem ČR se tímpádem stal Novotný.

Nejpočetnější pole se sešlo mezi šestnáctistovkami. Jejich B-finále nabídlo několik zajímavých soubojů a jednu kuriózní situaci. Nejprve se při startu nevybíravím způsobem dostal před Miku Bílek. Mika se snažil ještě situaci napravit a zahájil stíhací jízdu. Po několika kolech se před něj snažil dostat Srb a defacto mu skřížil cestu. Srbův vůz byl chvilku tlačen černým Saxem a zbytek kol byl nucen vláčet dveře spolujezdce za sebou. Mika pro ohnutý závěs kola z finále nakonec odstoupil. A jak to většinou bývá když se dva perou, třetí se směje a do A-finále postupoval polák Kasiborski s překrásnou Pumou. Poleposition si zde zajistil Kalný, vedle něho stál jeho věčný rival Groblewski a za nimi Čermák s Veverkou. Posledním přímo postupujícím byl Pavel Vimmer s další 206-kou. Start ala Snoeck (ME Sosnová 2005), zde předvedl Zdeněk Čermák a i přes neustálé Kalného pokusy o předjetí nikomu vedení nepřepustil.Třetí na stupních vítězů byl Groblewski.Titul v této divizi získal Jaroslav Kalný.

V divizi 4. Vozů bez nebo s prošlou homologací se sešlo celkem šest jezdců. Stačilo to tedy pouze na A-finále. V něm získal nejvýhodnější pozici Stoitzner, vedle něj se postavil Mihály Tóth. Za ně pak Weiss,Hindler,Foerster a Haslinger. Stoitzner však na startu zaváhal a poté zahájil stíhací jízdu, která vyvrcholila až těsně před cílovou páskou. Stoitzner zde zvenku poslední sosnovské zatáčky předjel Totha a vyhrál o 35 setin sekundy. Zato sklidil od všech přítomných zasloužený potlesk. Třetí dojel Weiss se Sierou.

V letos nové divizi H1 přijelo do Sosnové celkem devět jezdců. Oproti předchozímu závodu v Sedlčanech, kde nebyli tito jezdci nepochopitelným způsobem ani vpuštěni na volný trénink se dočkali právoplatného závodu jako ostatní divize. (Tato sezóna byla pro divizi H1 nová a doufejme, že se pro příští rok podaří Pánům z autoklubu napravit všechny mouchy, které ji celou letošní sezónu provázeli.) Jelikož u Tůmů jak jsme Vás již informovali došlo k výbuchu, při kterém byl zničen jejich speciál Vw Golf G60. Došlo u Bakulů k přezbrojení. Do „cihličky“ usedl Pepík Tůma a pro Marka Cihláře byla zapůjčena Škoda Felicii od Pavla Podlahy z hobbycrossu. Celý závod jim mělo znepříjemnit hned několik jezdců zejména Honza Hudec nebo Jan Černý. Na cihličce se projevila únava z celé sezóny a během rozjížděk se Josef Tůma potýkal s celou řadou technických problémů až při poslední jízdě praskl blok motoru. Nejvýhodnější pozici A-finále pro sebe získal Jan Černý s Peugeotem 205, vedle něj se postavil Libor Gut. Za nimi stáli Jan Hudec a Marek Cihlář. Šestici finálových jezdců uzavírali Ondřej Havlík a Zbyněk Sanktus. Do vedení šel po startu Marek Cihlář a po celé finále sváděl velmi pěkné souboje s Janem Hudcem. Několikrát si své pozice prostřídali. Vítezně z těchto soubojů vyšel Jan Hudec se svoji Fábii a získal pro sebe první letošní vítezství. Titul nakonec připadl Josefu Tůmovi.

Pohár malých fiatů se jel ve dvou divizích: Klasa 1, Klasa2. V Klasa 1 se jelo s vozy Fiat 126 p, tedy s timi staršími fiaty. V Klasa 2 se soutěžilo s Fiaty Seicento a Cinquecento. Klasa 1 se stala kořistí Michala Zugajewicza a v Klase 2 zvítězil Szymon Koper s Fiatem Seicento.

Závěrem lze říci, že spojení polského mistrovství s našim bylo velmi dobrým tahem. A pokud by k sloučení došlo i v příští sezóně, mohlo by přilákat spoustu jezdců a fanoušků.

Jarda ml.


, 30.10.2005 10:00:55, četlo 10313 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Joanna Czarna Offca 2005-11-01 22:48:42
WWW: http://www.rallycross-sport.com
Klucy! fajna relacja, a gdzie vysledky? Pozdrawiam wszystkich z Polski
Jozef Žubor 2005-10-30 19:44:25
Pekné čítanie,díky,nejaké videá,nebudú?Prosím!!!