> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MMČR Dolní Bousov - buginy

 


17.11.2009 00:12:42

Jarda Starý - Pozlobit i silná auta.

Minulý víkend se v Sosnové u České Lípy odehrálo další Setkání mistrů. Hlavním lákadlem pro diváky byl jednoznačně Sebastian Loeb, 6- ti násobný mistr světa v rally. Za české mistry z rally bych jmenovala především Václava Pecha juniora a Romana Krestu. Při této příležitosti jsem trochu zavzpomínala na léta dávno minulá a zkusila jsem vyzpovídat jednoho z našich předních jezdců v rally, který ovšem začínal, jak jinak, než v rallyecrossu, Jardu Starého.


Zde je Jarda v souboji s V. Veverku a A. Zázvorkou. Foto na titulce je z Římova.

Jardo, jakým způsobem ses dostal k automobilovým závodům ty?
Byla to shoda náhod - přes kamaráda, bývalého mechanika mého táty - Jirku Kadlece, který nás vyhecoval postavit Favorita - že prý nebude rychlejší než Š130L.


...opět Sedlčany, jen jiná rozjížďka

Začínal jsi v rallyecrossu, ale měl jsi možnost okusit i rally na nejvyšší úrovni. Nepřipadal ti potom rallyecross, jen jako takové plácání se v blátě?
Myslím si, že pokud se dělá jakákoli disciplína s dobrými lidmi tak je to radost. Rallyecross považuji za velmi náročnou a rychlou disciplínu. Jediné, co mi vadilo, byly "škrábance" na karoserii, protože mám rád pěkná auta.


Tak opět stejná trať, tentokrát má Venca navrch.

 V rallyecrossu jsi jezdil v divizi 2A. Nelákalo tě někdy svezení se silnějším vozem v D1?
Samozřejmě, že silnější divize láká každého, ale v principu je to úplně jedno. Pokud je auto v dané divizi připraveno na úrovni nechá se bojovat na špičce a to je vždy velká výzva, protože se jede na maximum.


Jarda startoval v rally i s rozličnou technikou, zde na trati Barumky s kitovým Escortem.

Jaký závodní vůz ti nejvíce přirostl k srdci? V čem byl tak výjimečný?
Nelépe se jezdilo asi s Felicií Kit Car - bylo to takové hravé auto a pokud byly i správné tratě, tak se dalo pozlobit i silná auta, což nás vždy bavilo. (pozn.: Fotku Jardy s Felicií kitcar bych měl mít z roku 1997 z Příbrami, ale nemohl jsem ho tam najít. Škoda.)


Ovšem domácí značce zůstal věrný. Kitová Oktávka a Liberecká RZ...

Měl jsi možnost mít jako spolujezdce jak ženu, tak muže. Vidíš v tom nějaký podstatný rozdíl?
Ano, v mém případě v tom rozdíl opravdu byl - 26kg.


...široká oktávka byla už o něčem jiném. Pačejov.

A otázka na závěr. Máš dvě děti. Je tvým přáním, aby i ony následovaly tvé kroky a nějakým způsobem se motoristickému sportu věnovaly?
Co se týká mých dětí, tak mým přáním je aby byly zdravé a mohli dělat, co je bude opravdu bavit a tím byly i šťastné. Jestli to bude v motoristickém sportu to nevím, nechám to na nich. Mé přání to rozhodně není.


O svezení ve WRC sní snad každý, Jarda si vyzkoušel mj. i Octavii WRC a Corollu WRC.

Díky za rozhovor.

Text: Ája Peruthová
Foto: Michal

Michal Oberstein, 17.11.2009 00:12:42, četlo 10400 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku