> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ZSE a MMČR Nordring - D1A a D2

 


02.12.2007 22:10:50

Jarda KALNÝ - Některé věci nejdou jen nařídit od stolu.

Čimického pilota není třeba dlouze představovat, je ikonou tohoto sportu. Trojnásobný mistr Evropy v divizích 2A (dvakrát) a 1A se v posledních letech soustředí především na závody ME a tak ho při domácích podnicích moc nevídáme. Důvodem je především obtížné skloubení těchto dvou kalendářů a pak také další veličiny, jako jsou čas a peníze. Když se Jarda objeví na domácí trati, je jasné, že odjede spokojený pouze se zlatem. To se mu letos povedlo v technicky náročnějších Sedlčanech, na rychlé trati v Sosnové skončil druhý. I Jardovi jsme po skončení sezóny položili stejné otázky jako předešlým jezdcům a zde jsou jeho odpovědi:


Jak hodnotíte uplynulou sezónu z vašeho pohledu a ve vaší divizi?
Veliká škoda je, že se nedá při kompletní Evropě stíhat i více závodů domácího mistrovství. Ať se snažíme, vždy narazíme na čas a peníze. Jinak konkurence v republice je dnes i o tom, kdo toho více objede, ten víc boduje.


Sledujete i ostatní divize, co na ně říkáte?
Sleduji ostatní i když zrovna nejedu. Obecně je škoda tohoto sportu v tom, že je málo aut, ve všech divizích.


Jak se vám líbil náš středoevropský kalendář?
Pro nás, kteří jedeme Evropu, je poskládaný dost nešťastně. Třeba bylo na programu Polsko v rámci republiky a týden na to se jelo Švédsko a Norsko. To znamená jet do Polska s tím, že se autu nesmí nic stát (podle toho ty výkony budou vypadat) a pak domů tisíc kilometrů. No a nejpozději ve čtvrtek vyrážet s kompletním doprovodem a připravenými závoďáky na minimálně 14 dní sever. Je jasné, že se činovníci snažili o pestrý kalendář, a šlo především o zajištění početnějšího startovního pole, ale asi to není šťastné řešení. Navíc jsou různé šprajcy při přejímkách v cizině a tak to bere jezdcům také chuť se někam trmácet.


Co by domácímu rallyecrossu podle vás pomohlo?
Chybí možnost setkání a komunikace jezdců a funkcionářů. Některé věci nejdou jen nařídit od stolu, i když v dobrém úmyslu. Řadu rozhodnutí je třeba konfrontovat s druhou stranou.


Co říkáte na medializaci našeho sportu? Vidíte nějaký vývoj?
Zlepšení je určitě patrné, zejména díky ČT4 Sport, ale pořád je co zlepšovat. V otázce medializace i v pořadatelství. Nevidím snahu přilákat diváky. Přichystat pro ně nějaký program a ne je odrazovat výběrem vstupného do depa, to je akorát naštve a odradí.


Chybí vám rozprava s jezdci, byla by užitečná?
Nechybí. Pravdou je, že se občas na ní něco vyřešilo, ale to se týká spíše trati, bezpečnostních prvků a organizace závodu. To setkání s funkcionáři by mělo probíhat i jinde a za jiných okolností. Třeba při závěrečném vyhlášení, nebo při podpisu smluv.


Máte nějaký tip na zlepšení situace kolem RC?
Je nezbytné učinit kroky, které by vedly k rozšíření počtu jezdců. Ten sport musí být dostupný i méně movitým. Zlevnit závody. Podporovat auta typu 1400. Také jsem je jezdil a vím, jaké je s tím svezení. Levné eNko, třeba jen se špérou a bezpečnostními prvky. Dnes má každý výrobce ve výrobním programu nějakou 1,4. Zadokolky tím masovým asi nebudou…


Co chystáte do další sezóny?
Začali jsme stavět 2 nové dvěstěšestky a soustředit se budeme především na Evropu. Samozřejmě, že se chceme svézt i doma.


 


Michal Oberstein, 02.12.2007 22:10:50, četlo 10298 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
206 2007-12-17 21:54:47
***NEJLEPŠÍ ČESKÝ RALLYCROSSař!!!!***