> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ZSE a MMČR Nordring - D1A a D2

 


31.08.2009 22:40:22

Honza Černý rallyecrossu věrný

Černý, toto příjmení se v automobilovém sportu objevovalo celou řadu let, zejména v osmdesátých letech v rally. Dnešní podnikatel a příbramský prodejce vozů Peugeot Jiří Černý se účastnil také rallyecrossových klání. Po ukončení aktivní kariéry podporoval jezdce jezdící auty se lvem ve znaku. Mezitím jeho syn Honza dorostl do malé skořepinové sedačky a začal jezdit s Peugeotem 205 v rámci hobby podniků. To už měl Honza za sebou zkušenosti s malou buginkou a brzy začal sbírat první úspěchy.


V roce 2005 Honza vyhrál divizi H1A, rok na to skončil třetí v D1A a poslední rallyecrossové body si připsal v září v Melku roku 2007. Tehdy skončil mladý příbramák druhý a celkově obsadil opět třetí příčku za Zdeňkem Čermákem a Petrem Bílkem. Jeho tehdy žlutý Peugeot 206 putoval do Rakouska k novému majiteli a v příbramských dílnách už na sedmnáctiletého pilota čekalo soutěžní VW Polo 1400 sk. N. Honza po rally vždy toužil a rallyecross bral jako ideální příležitost k tomu, naučit se ovládat auto na různých površích a za všech okolností.

Sezóna 2007 byla jako z říše snů a Honza se stal historicky prvním vítězem Poháru mládeže. V dalším roce koketoval už s Áčkovým autem ve třídě A7. Poté následoval přesun do nejvyšší třídy produkčního vozů, do N4. Na rozdíl o konkurence Honza zvolil Subaru Impreza N12b a jezdí nejen v rámci MMČR a Rallysprintového mistrovství, ale skvěle zajel také na Jänner rally (těsné souboje se Stigem Blomqvistem) i na vybraných podnicích Mistrovství Evropy. Poslední úspěch se dostavil v době, kdy my jsme byli ve Slomczynu. Honza na slavné Barum Rally skončil v první patnáctce a to stálo na startu stálo 24 vozů kategorie S2000!


Tento letos devatenáctiletý talentovaný pilot se opět vrací na rallyecrossové tratě. Sice se jedná jen o záskok a jednorázovou akci, ale i tak se máme na co těšit.

Honzo, po Melku 2007 jsi se přeorientoval na rally, kde se ti dařilo s malým eNkem skvěle. Měl jsi ještě čas po očku sledovat i rallyecross?
To víš, že jo, vždyť jsem tam strávil tři úspěšné roky…

Takže jsi sledoval vedle „povinného“ eWRC i náš web?
No rallyecross.cz, samozřejmě, jsem na něj zvyklý. Ale chodím tam už méně. První sezóna v rally byla opravdu náročná a od té doby to o moc lepší není. Hodně jezdíme, ale neustále zrychlujeme, takže jsem spokojený.


Takže jsi rámcově v obraze, jak to vypadá dnes v rallyecrossu?
Zajímám se spíše o domácí závody než o Evropu.

Viděl jsem tě naposledy v létě v Sedlčanech. Jak na tebe závody působily?
Líbili se mi především mladí jezdci. Zejména divize 4 předvedla pěkné závody. Jinak je škoda, že se jezdí u nás jen dvě tratě a zbytek je venku, ale už jsem si na to zvykl a je to jako když jsem jezdil já.


Od doby, kdy jsi jezdil ty v H1A, se toho mezi „hobbíky“ dost změnilo, všiml jsi si?
Jasně, že ano. Došlo ke sloučení našich Háček s rakouskými a tak je na startu celá řada kvalitních aut, která slibují pěkné závody. Myslím si, že Honza Skála hodně vyrostl a dnes jede opravdu pěkně. I se šestnáctistovkou jede v čele s dvoulitry. Skvěle si počínal i Valda, škoda, že to nejelo Paasonenovi. Jinak taková klasika, no…

Teď se vrátíme do divize 1A, ve které tě v půli září uvidíme na Sosnové. Jaké parametry by podle tebe mělo mít konkurenceschopné auto?
Tak 200 koní by bylo asi rozumné, tak aby to mělo krouťák 190 Nm. Ideálem je váha na limitu, schopný podvozek, účinné brzdy, no a aby motor šel odspodu.


A teď to vybalíme. Ty pojedeš na posledním podniku ME na Sosnové s Novým Fordem Fiesta 1,6 ARC ze stáje Jirky Galušky. Víš o tom autě už něco více?
Info o autě nějaké samozřejmě mám, ale spíše jen kusé a neúplné informace. Motor se právě teď brzdi a auto se dostavuje. Zítra bych se měl ukázat i na závodišti a podívat se na Joker Lap.

Jak jsi se tvářil na nabídku od ARTFordSPORTu?
Měl jsem ohromnou radost, když mě Jirka kontaktoval, a byl jsem rád za takovou nabídku. Jsem rád, že se můžu opět svézt sám v rallyecrossovém autě. Navigátor Pavel bude zaslouženě odpočívat.


Takže Fiestu 1,6 ARC jsi zatím ještě neviděl? Ani rozestavěnou?
Tak nějaké fotky byly u tebe na webu a pak v Sedlčanech tu Jirkovu sériovou úpravu, takže představu mám.

O současném stavu D1A v Evropě něco tušíš?
Ne, to bych si vymýšlel, moc ji nesleduji…


Jak máte naplánované testování před závodem?
Nějaké ježdění asi bude, ale zatím není jasné, jak to bude s dostavbou auta.

Máš nějaké plány na závodní víkend?
Vím, jak to chodí s novými závodními auty, takže to beru tak, že se jdu svézt. Cíle bych si nedával, nevím, jak to půjde. Pak se uvidí.


Co ty a Sosnová, patřila mezi tvé oblíbené?
Jojo, Sosnovou mám rád. Moc si přeji, aby pršelo, to by nám asi sedlo nejlépe. Pak by mohlo být vše jinak…. V případě suché varianty zkusím měřák a pak se uvidí.

Tak přejeme Jirkovi (Viktore!), aby se podařilo včas dostavět auto a Honzovi, aby mu sedlo do ruky a podařilo se mu s ním zajet co nejlepší výsledek.

Michal Oberstein, 31.08.2009 22:40:22, četlo 10325 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
petrikpetrik1 2009-09-01 22:18:17
Chtěl jsem původně psát-něco z něho bude-nesmysl,něco z něho je.Nějaký pátek ho pozoruji a čím dál víc se na něj těším.Jak už jsem někde psal,na barumce jsem se ani tak netěšil na esa,jak na černocha,semiše,jakeše---abych na někoho nezapomněl.Honziku,máš můj obdiv.