> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME Greinbach

 


29.04.2010 16:11:32

Hlasy z depa

Jelikož se do Dušanova shrnutí závodu nevešla řada informací, pokusím se ho doplnit o ty, které v článku nezazněly a které by vás mohly zajímat. Povídal jsem si s jezdci napříč všemi divizemi, reprezentanty jsem nekontaktoval, nechal jsem je při přesunu do Portugalska v klidu. Tak pojďme:

Marek Zeman – D1 – Ford Fiesta 4x4 T16 - 1. v D1
Marku, víš kdy jsi naposledy zvítězil na domácí půdě? „To, člověče nevím.“ Bylo to v na konci srpna Sedlčanech v roce 2007. Jel jsi s Fábií. Potom to bylo vždy v Rakousku… „Tak to je už pěkná řádka let.“ Před sezónou jsi avizoval změny na autě, bylo tedy vše jen k lepšímu? „Auto bylo naprosto v pohodě, povedlo se!“ Přibyla ti konkurence, co ty na to? „Budeme se mít co ohánět, ale těším se na to. Roste to a to je dobře, jsem moc rád.“ Co ty a změny na trati? „Dosypaná část byla dost kluzká, ale až to zpenetrují, bude to dobré.“ Zvýšené startovné - nějaký přínos? „Výši jsem již komentoval, ale co mě dostalo, že každý v CZK platil jinak. Podle akutálního kurzu.“ Prostoje? „Byla to celkem čekárna, no. Dlouhé pauzy mezi rundama i finálema. Na tohle asi diváci moc chodit nebudou…“ Teď jedna možná nepříjemná: Lindefjell byl jistě tahákem na diváky, také si to můžeme vyložit tak, že si „za dílnou“ otestoval nové auto. Jeho účast je jistě pozitivem, ale co dodržování pravidel a následný trest, jak se na to díváš ty? „Koza zůstala celá a vlk se nažral. Kdyby bylo řečeno, ano, je to náš host a může vše, je to OK, ale pravidla jsou pro všechny závazná. Stát se to někomu jinému, myslím si, že by byl vyloučen. Triko ho nezrychlilo, to je jasné, ale ostatní ho měli.“ Co tebou obávaný HANS? „Čekal jsem to horší, dá se s tím v autě sedět. Ale jak je výjezd z jokeru špatný normálně, tak v HANSu je to nebezpečné. Pravidly je dána přednost auta, co jede na normální trati, ale teď toho nejsme schopni. Není vidět.“ Prach? „Ale jo, prášilo se, ale já měl tu kliku, že jsem jezdil vpředu (smích).“ Co dál, Maďarsko? „Dost lidí se mě na to ptá, ale čas měřím na milimetry, tak uvidím.“

Jirka Calda – D4 - Peugeot 306 Maxi 2,0 - celkově 5. v D4 a 4. v D5
Jirka se loni předvedl v dobrém světle a proto nepřekvapilo, když na podzim ohlásil přestavbu své 306. Přes zimu přestavěl Peugeota z užovky do pořádného kitu. Jak to šlo a jak to podle slov jezdce dopadlo? „Auto nefunguje vůbec. Nejsem spokojený. Motor měl špatně nastavené rozvody…“ A co podvozek? „Podvozkově je to dobrý. Široké je lepší, převrátí se až později. Když mi to nebrzdilo, jel jsem přes ručku bokem, abych to zpomalil, a drželo to pěkně.“ Celkově tedy spokojenost? „Všechno špatný, na to kolik to stálo peněz, čekal jsem více. V sobotu odešly brzdy vzadu, tak mi Vráťa půjčil desky, díky mu za to.“ A jak jste stíhali? „Auto se dodělávalo na poslední chvíli. Lamináty jsem si objednal v půlce listopadu a přišly až v březnu, strašné.“ Sosnová je za námi, co bude dál? „Pracovně jsem vytížený, takže vynechávám Maďarsko, co bude s Polskem je otázka, ale třeba to startovné, to je peněz jako za kozu.“ Tak tedy až Sedlčany? „Určitě Sedlčany a pak se uvidí. Pokud motor nepojede, tak to nikam hnát nebudu. Vše bylo šité horkou jehlou a kdyby se jako první jelo Rakousko, nikam bychom nejeli, tím, že to bylo doma, jsem neváhal. Zatím auto nemá na starty sílu, pak když se to rozjede, jde to.“ A co konkurence? „Hrozná! Václavíkovi to jede jako blázen, u Bittmannů přes zimu hodně dělali a hodně investovali, ale jede to parádně. Lehmanovi to také letí, ta Xsara jela už na podzim pěkně. Častík se může usmívat, poráží nás rozdílem třídy… „ Ambice? „Já to dělám pro zábavu a své potěšení.“  Startovné? „Zvedli to o půlku, ale nic za to. Ani konvice na čaj mi nešla, pořád to vypadávalo. Dát čtyřku za něco, co nefunguje, je hrozný.“ Závěrem „Až někdo otevře v Sedlčanech hobbíky bude dobře. Tohle je neudržitelné. Nebo ty Kosice jsou dobré. Jak tady řeknou HANS a hasící systémy, je konec.“

Petr Bílek – D1A – Škoda Fabia 1600 VRS - 2. v D1A
Petře, první vyhrání z kapsy vyhání, co ty na to? „Jasně, nechám si to na další závody.“ Tedy spokojenost? „Jsem moc rád. Srovnání s konkurencí dopadlo dobře. Byl to první závod a nebýt odstaveného auta v jokeru, vyšlo by to hned napoprvé.“ Fabka je tedy v dobré kondici? „Funguje nad očekávání dobře. Všechny změny jsou k dobru.“ Co konkurence v D1A? „Auta jsou tam na dvě půlky – ta špičková a ostatní.“ 1600 nebo víc? „1600 musíš umět pořádně podojit.“ Kde tě letos uvidíme? „MMČR a ZSE, jinde ne.“ Startovné? „To je neuvěřitelné!  Dříve byly alespoň Toitoiky. Sice hnusné, ale byly. Teď ani to. Nevím, přijdu si jak blázen. Čtyři litry a přijdu si jak na hobbíkách. Ani harmonogram jsem nedostal, ještě, že jsem ho měl vytištěný z domova z internetu. Ceny pro vítěze také postaru, změny k lepšímu nevidím.“ HANS? Měl jsi to složitější, až to chvílemi vypadalo, že tvé auto neřídíš ty, ale konkurence (smích)… „Jízda s HANSem je strašná.“ A z jokeru? „Ještě strašnější. Víš, jak to je? HANS je pro jezdce, jako když dáš koni klapky na oči, jede jen rovně…“

Karel Václavík – D4 – VW Golf III 1,8 C - 6. v D4
Karle, domácí rallyecross tě spatřil poprvé s 1,8 v jedničkovém golfu, loni jsi přišel s novým dvoulitrem, co letos ta změna? „Teď mám trojkového Golfa.“ Všimli jsme si, vypadá to na auto, co kdysi jezdil Bakula a pak Pepa Chott v AC, je to ono? „Ano, G60 1,8 komporesor.“ Kolik se v něm schovává plnokrevníků? „Nebržděno, ale odhadem 250, možná víc.“ To je slušné stádo. Původně čtyřkolka, nyní předokolka, jak se auto chová? „Jelo se mi s tím vážně dobře, ale má mouchy. Praskají poloosy. Musím s citem na spojku, neškubat. Právě v A finále jsem škubnul a bylo vymalováno, jinak to mohlo být mnohem lepší. Teď je skříň venku.“ Co G1? „Rozprodáno. Kastli mají kluci v Klatovech a pokud vše klapne, půjdou s ním do RC, do D4 do 1600.“ Největší konkurence?  „Roman může jet poslepu, auto má vychytané, ale je to soupeř jako každý jiný.“ Startovné? „Čekám, kam až to půjde. Je to hodně drahé. Nové auto stálo prachy, gumy, tým… teď najít a odstranit problémy s poloosami. Nemám z toho radost. Z tohoto důvodu nevím, jestli zvládnu objet všechno, co jsem původně plánoval.“

Ota Výborný – Mitsubishi Lancer Evo VI – 3. v D1
„Ty mi píšeš třetí, ale jelikož Lindefjell neboduje do našeho mistráku, mám body za druhé místo,“ usadil mě na začátek Oťák. Jinak z něj byla cítit spokojenost a pohoda. „Být na bedně na prvním závodu sezóny je paráda.“ Co kauza Guttorm? „Předpisy jsou pro všechny stejné, nevzít si nehořlavé prádlo je na pováženou. Komisaři by měli být nekompromisní.“ Týden před závody ti klekl motor, co náhradní, jak to jelo? „Auto s novým motorem je dobré a děkuji všem, kteří mi pomohli. Drobné problémy sice byly, ale odstranili jsme je.“ Např.? „Plnící tlak od turba.“ Co nová převodovka made in Sukorady? „Dobrá, dobrá, jen by chtělo na ní ještě zapracovat a musíme zlepšit odstupňování. Pan Bartášek nezklamal.“ Nový tým? „Fungujeme v pohodě, věci se řeší tak, aby auta byla schopná boje. Kluci se snažili, byla to pohoda.“ Co týmový kolega? „Jízda Aleše mě opravdu příjemně překvapila. Má dobrý základ a když si nechá říci, bude nám na konci roku vážným soupeřem.“ Konkurence? „Dokázali jsme držet krok se špičkou - Ramler, Höller a Harsanyi." Slabiny auta? „Tlumiče a brzdy.“ Starty? „Dobrý! Má to spodek, má to krouťák. Nechá se s tím pracovat. Fokus měl jen hořejšek. Tohle mi vyhovuje. Do špičky nám chybí tak 70 koní, pak by to bylo ještě lepší.“

Videa: Ota ve finále

Jarda Samec – D4 – Peugeot 206 kit 2,0
Jardo, ty máš na tu techniku nějakou smůlu. Od poloviny loňského roku se tvému žluťákovi příliš nedaří dojíždět do cíle. „Lehnul nám motor, už od začátku to jelo špatně, takže mám vystaráno, děláme novej agregát.“ To jsi se za 4000 korun tedy moc nesvezl. „Ani mi nemluv. Co ti na to mám říct. Pořád nám říkají, jak všichni dělají vše pro to, aby byl tenhle sport dostupný a jak mu chtějí pomoci, ale takhle nová auta nepřibudou a otázkou je, kdo pojede. Taková raketa za startovné… sečti si kilometry v rozjížďkách a cenu za závod a je to nepoměr třeba oproti jiným disciplínám.“ Plány? „Zprovoznit auto a pokud pojede, tak bych rád jel všude. Dáme motor z loňské Sosnové a uvidí se.“ Tak držíme Jardovi a jeho týmu palce.

Jirka Kazil – D4 – Volkswagen golf III 1,8T – 4. v D4
Jirko, byl jsi celkově pátý, čtvrtý a třetí. Kdyby se jelo dál, byl bys druhý a první? „Ne, to ne, to je tím, že třetí nejel Roman, jinak bych byl zase na čtvrtém místě.“ zmínil jsi Romana, co ty na jeho účast v D4? „Těžko může jet něco jiného než s námi, D2 nemá auta.“ Co tvůj nový motor, vše OK? „Malinko byly problémy, nyní je rozebrané, tak uvidíme. Motor se moc hřeje, takže připravujeme jiné chladiče.“ Co tvůj typický problém na úvod sezóny – spojka? „No, lehce klouzala, ale méně než loni v Rakousku. To jsou ty první závody. Budu muset dát nějakou keramiku…“ Nějaké další změny? „Musím se to auto naučit řídit. Jinak startovat. Ta stará skříň si s tímhle motorem moc nerozumí. Jinak to funguje dobře.“ Startovné? „To je výser. Kdo to vymyslel, to se někomu opravdu povedlo. Pokud to vadí lidem, jako je Jarda Kalný, tak je to asi fakt už hodně. Rozdíl jsem nikde neviděl. Vše při starém. Padala elektrika, lidé byli naštvaní. Není divu, když si večer nedáš ani kafe.“ Konkurence? „Je to našláplé jak blázen. Sven má novou převodovku, moc pomalých aut u nás asi nebude.“ Plány? „Asi vše, bez Polska, to si rád škrtnu.“
 
Aleš Mrkáček – D1 – Mitsubishi Lancer Evo V
Z Aleše bylo cítit velké nadšení a euforie. Zazněla ale i sebekritika. Oprávněná. „Jsem pako, no. Mrzí mě, že jsem to rozbil, takové skvělé auto.“ Přechod z D1A do D1? „Splnil se mi  obrovský sen. Závodit se silnou čtyřkolkou. Od Komvetu mám dobré auto a jsem překvapen, kolik síly a funkčnosti mi nabídlo. Jen musím zapracovat na sobě, abych mu to nekazil.“ Cíle? „Bojovat o umístění v A finále. Auto na to má, já zatím ne.“ Oťák service? „Moc mu děkuji i jeho mechanikům. Problémy na místě byly vyřešeny tak, že jsem mohl jet dál. Díky kluci.“ Startovné? „No to nic moc.“ Depo? „Pořád nešla elektrika, padalo to.“ Auto? „Skvělé. Dokázalo prohánět Ramlera i Höllera, teď je to na mě.“ Pneumatiky? „Avon zafungoval skvěle. V neděli jsem měl na zadku měkkou směs a odletěl jsem jako (nepublikovatelné). Jako blázen. Drželo to suprově.“ Nastavení podvozku a diferenciálů? „Optimální, díky všem za rady a pomoc.“ Kartcross? „Z toho jsme všichni hotoví. Jsem nadšený z výkonu svého náhradníka Davida Landsingera, který zajížděl skvělé časy. Mé poděkování patří i Romanu Kalvodovi a RSK za skvělou buginu, se kterou se dá bojovat o nejvyšší příčky.“ Pozvání? „Přijeďte všichni do Nové Paky. Naši buginku budu řídit já a na vlastní kůži se přesvědčím, jestli se dá také zkrátit (obrovský a dlouhý smích).“

Videa: Aleš Crash v první rundě * Aleš výhra v rozjížďce č. 2 *
David ve finále s kartcrossem

Ondra Havlík – D4 – Peugeot 205 GTi
Netolický mladík překvapil časy z tréninků, kdy byl druhý za Romanem Častoralem se ztrátou 0,38 sec. Bohužel v první rundě skončil s přídělem 80 bodů za nedokončenou jízdu. O tom, co se přihodilo, jsem si povídal s Ondrovým tátou a konstruktérem v jedné osobě. Lojzo, vím, že stavíte nové auto, proč jste tedy přijeli s Peugeotem? „Nové Clio má do dokončení ještě daleko. Určitě bych ho chtěl letos otestovat, aby se zase nezměnily řády, ale asi s ním hned tak nevyjedeme.“ Takže pro začátek klasika, 205 s weberama… „Budeš se mi smát, vím to, ale fakt jsme vytáhli auto z kopřiv a nic na něm nedělali. Jen jsme si půjčili převodovku od kluků z kopců. Taková polosériovka. Ve volném Ondrovi vypadlo řazení a nesvezl se. Pak měřák, ten sedl. První rundu jsme nedojeli.“ Co bylo příčinou odstoupení? „Od Rakouska nám utíkala voda, a tady to odneslo těsnění pod hlavou. Pak vylítal i olej, tak jsme to zabalili. Ale doma jsme to natočili a jelo to, škoda, že jsem to neopravil na závodišti.“ Tak naštěstí nic závažného, ale kde je to zrychlení? V půjčené převodovce? „Ano, je to tak. Problém u nás byl vždy s převodovkou. Tah motoru na weberech jsme nikdy nevyužili, až teď.“ Konkurence? „Příchod Romana je pro nás slabší obrovská konkurence, všichni se s tím musíme smířit. Je tam nyní řada opravdu rychlých aut.“ Plány? „Letos pojedeme jen kolem baráku. Víš, že dlouho mluvíme o zadokolce a tak máme do čeho investovat. Do starého auta nemá cenu dávat peníze.“ Peníze, co startovné? „To je rána! Zaplatím to, ale je to čím dál tím horší. Vše jde moc nahoru. Spousta kluků má chuť se na to vykašlat. Bez gum se jezdit nedá, cesta, jídlo, startovné… Nejezdíme na profi úrovni, od sponzorů nic nemáme a podmínky se pořád jen zhoršují. Jsme jedni z prvních, co v téhle divizi začali a vydrželi v ní, ale tohle je fakt už raketa. Přemýšlíme co dál. Poměr ceny a ujetých km je v RC fakt strašný.“

Milan Jirouš – D1A – Ford Puma 1600 – 9. v 1A
Milan se ukázal na RC poprvé na Sosnové v létě 2008 s Cliem po Tomáši Kotkovi. Odjel tři závody a docela si tuto naši disciplínu pochvaloval. Loni s tímto autem startoval Lukáš Svach a Milan si vybíral závodnickou dovolenou, aby se letos vrátil na místo činu s novým autem, s jiným týmem. Milane, tak co, opět za volantem závoďáku, jsi spokojen? „S autem, s pořadateli, se startovným, sám se sebou… asi s ničím.“ Tak to jsme nezačali právě dobře, tak popořadě, co porovnat Clio a Pumu? „Auto mě neposlouchalo ani trochu. Oproti Cliu jelo pořád rovně. Jasně, chyba nebyla jen na straně auta, ale i u mě. Rok jsem nejel. Vím, že 170 PS je v 1A málo. Auto by se dalo asi za pár peněz vylepšit. Hlavně odlehčit. Začal jsem se s ním sžívat až při první rozjížďce. Výkonový handicap jsem se snažil dohnat pozdním bržděním, ale nedopadlo to vždy dobře a pak jsem musel hledat zpětné zrcátko.“ Tak konečně trošku veseleji. Jel jsi v 1A, co HANS? „Velmi nespokojen. Z jokeru nic nevidím. Doleva koukám, řemínek napnutý, ale jedu naslepo. V Sosnové jsou navíc vysoké pneumatiky na výjezdu, takže je to loterie. Buď to podržíš a doufáš nebo jedeš bordelem a ztrácíš. Vem si, že dostaneš mezi hlavu a sedačku cca 2 cm. Sklopilo mi to hlavu strašně dopředu, což mi fakt vadí. Dovedu si představit, že rána v takovéto pozici musí být průser s páteří. Jsem zvyklý mít sedadlo do L, naklopením sedačky sice dám hlavu tak, abych viděl, ale záda jsou v nepřirozené poloze. Hlava je dál od sedačky než zbytek těla. Už v neděli  jsem to cítil a v pondělí a úterý mám blok krční páteře.“ Startovné? „Katastrofa. Přijde mi to jako sprosťárna. Evropa se jezdí za sto Euro. Tohle je nižší soutěž, tak je logické, že bude za méně peněz. Kdyby alespoň tomu odpovídalo zázemí. V noci padal proud, sprch bylo jen pár a dost otřesných. Navíc se prášilo dost slušně. V sobotu večer jsem joker v prvním kole ani neviděl, ve druhém jsem ho jen tak tak zahlédl. Ovšem, že v něm se třepotá žlutá vlajka jsem téměř neviděl. Pak mi přes cestu ležel nárazník od auta, kterému bych se vyhl, ale běžel pro něj snaživý traťák. Během jízdy! Musel jsem jít na brzdy a vyhnout se mu. Vloni tam odtahovali Vimmera. Kluci mi pak v depu říkali, ať jsem rád, že z toho prachu proti mě nevyjel kropící vůz. Fakt nevím.“ Co plány? „Pokud to vyjde, tak v Maďarsku vyzkouším jiné auto. Chystám se jet celý mistrák, ale Polsko ještě nevím.“ Závěrem? „Čekal jsem více. Od sebe, od auta, od pořadatelů… Předloni jsem jel s enkovým cliem o 8 vteřin rychleji. Jak mohl Aleš Mrkáček s touhle Pumou prohánět silnější jezdce, to fakt nechápu…"

Karel Lehmann  - D4 – Citroën Xsara 2,0 - 6. v D5
Loni se Karel představil na závěrečné Sosnové se známým vozem po Pavlu Novotném. Nyní se dostal rovnou do B finále. Jezdec je nyní mimo republiku a tak jsem mluvil bratrem Karla - Tomášem – předsedou AMK Domažlice. Co je u vás nového na autě? „Předně jsme odlehčili o 60 kg.“ Stačí to? „Pořád jsme 90 přes limit, takže nás to čeká.“  Motor je původní z D2, nebo jste prováděli nějaké úpravy? „Nene, je to tak, jak to Pavel jel. Je to na Euro 1 a jen jsme měnili olej, nic víc.“ Plány? „Chceme jet vše, vyjma Polska“ Co dál s autem? „Líbilo by se nám něco menšího, třeba P206. Tohle auto v D4 asi na víc nemá.“ Přišli jste z hobby závodění, jak se vám líbí ve MČR? „Moc ježdění, dvoudenní závodění, vysoké startovné… třeba to Maďarsko je asi zajímavé, ale rozhodně to není cesta dopředu.“ Ambice? „Jde nám o to dojíždět, sbírat body a zkušenosti.“ Nakousl jsi startovné, je to moc? „V hobby se jezdí za 1000,- a tohle je 4x tolik. Sám závody pořádám, tak vím, jak se to dá dělat. Navíc za čtvrtinovou cenu se u nás kluci svezou mnohem více a jedou večer domů.“

Michal Oberstein, 29.04.2010 16:11:32, četlo 10577 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Aleš Mrkáček 2010-04-30 12:17:14
jasny, on ten redakcni system pro komentare neumi zachovat HTML znacky, proto se to cely naplaclo za sebe a odkazy nejsou odkazy a je to cely jako jedna velka neprehledna veta....
michal 2010-04-30 10:04:34
nenapravitelnej ales... diky za odkazy, s dovolenim je dam do clanku aby je nemuseli ctenari kopirovat ale mohli jen kliknout
Aleš Mrkáček 2010-04-30 09:30:18
Upřesnění: ... odletěl jsem jako (nepublikovatelné). = ...odletěl jsem jako piča :-) On-board videa pro ty kdo maji zajem se podívat: Aleš crash v rozjíždce č.1 v sobotu http://www.youtube.com/watch?v=ov35DUNkjmU Aleš výhra v 2 rundě, celkově 4 čas v těchto rozjíždách. http://www.youtube.com/watch?v=JrWE_M_EPnw On-board finálové jízdy Oty Výborného: http://www.youtube.com/watch?v=a8SVdz8t0aA On-board finálové jízdy KartCross Davida Landsingera: http://www.youtube.com/watch?v=FaDNINMFEx8 Do Nové Paky pojedu příští víkend zkratiti buginu :-)