> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ZSE a MMČR Slomczyn - D1

 


19.10.2005 20:21:09

Historie eeského rallyecrossu (6): Režiséry v Melku Jihoeeši - 1994+plakáty

Šestý závod mistrovství republiky se jel u jižních sousedů v Rakousku. Závod, který patřil i do středoevropské zóny, absolvovaly více než čtyři desítky jezdců ze tří států včetně sedmi pilotů z Jižních Čech.

Co řekl trénink

V divizi I byl v tréninku Nováček až čtvrtý, ale všeobecně se ví, že trať v Melku mu sedí, Kadlec obsadil deváté místo z deseti startujících. V nejhůře obsazené divizi I. A jelo jen pět českých jezdců, z toho čtyři jsou členy JčAK ČB. Počet stačil k tomu, aby byly do MR počítány poloviční body. Nejlepší byl v tréninku Novotný před Sýkorou, s nepatrnou ztrátou byl třetí Kubele, který je stále ještě považován za nováčka, protože zde startuje krátce. V divizi IV, u nás známé pod označením II.A, startovalo 11 jezdců, z nichž zajel Šober sedmý nejrychlejší čas.

 

Zajímavé rozjížďky

Pořadatelé rozdělili jezdce do kvalifikace bez rozdílu divizí, aby se závod stal atraktivnějším. V první sérii exceloval Nováček a v celkovém hodnocení divize I byl nejrychlejší. Horké chvilky prožil Kadlec, který v průjezdu do druhého kola málem otestoval pevnost svodidel na trati. V divizi II. A začal velmi dobře Novotný, i když jeho čas nebyl nejrychlejší. Ten zajel Kalný, čímž vzbudil obdiv a respekt přítomných diváků, ale také podezření, že jeho vůz není zcela v souladu s homologačním listem skupiny N. Menším problémům se nevyhnul Macháček a také Kubele, který předvedl efektní hodiny a stejně se ukázal letos dobrý Šober.

Druhá série byla podobná prví – Nováček opět porazil svého největšího soupeře Pavla Koutného a podpořil tvrzení, že mu trať v Melku vyhovuje, v letošním roce se mu zde dařilo už v předcházejícím ME i MR. Kadlec se snažil, jak nejlépe mohl a podařilo se mu předjet jezdce s vozy VW Golf i Daihatsu. V divizi II. A byl opět nejrychlejší Kalný, ale o největší podívanou se postarali Novotný se Sýkorou, když první předjel dva domácí jezdce se silnějšími VW Golf a pak si to rozdal s Kopeckým (Favorit), kterého také porazil. Smůlu měl Macháček, který musel téměř zastavit, aby zabránil kolizi.

Třetí sérii Nováček takticky vynechal. O lepší postavení v divizi I bojoval Kadlec, který zajel svou nejlepší jízdu a kvalifikoval se do finále B. Nejvíce vzruchu opět připravili jezdci divizi II. A. Novotný musel pro technickou závadu hned v prvním kole odstoupit, Kalný proháněl i jezdce se silnějšími vozy, Sýkora po jezdecké chybě musel bojovat o co nejlepší umístění s Macháčkem a Kubele v jednom ze soubojů s domácím jezdcem svůj vůz malou kolizí pokřtil. V divizi IV. se zlepšil Šober a také postoupil.  

Finálové výhry

Ve finále B divize I nejdříve předvedl pěkný výkon Kadlec a v souboji s vozy VW Golf a Daihatsu opět uspěl, ale třetí místo mu nezaručovalo postup do finále A. V tom se čekával souboj Nováčka s Pavlem Koutným: kuriozitou bylo, že se mezi sebou nestřetli v kvalifikacích. Po startu finále A odjel nejlépe Koutný, ale Nováček se v technických pasážích tratě na vedoucího jezdce vždy dotáhl. V průběhu třetího kola Koutný prorazil pneumatiku, neudržel vůz na trati, a protože si jí v návratu zkrátil, byl diskvalifikován. Od té chvíle nezbylo pochyb o Nováčkově vítězství. Ve finále A divize II. A odstartoval nejlépe Kalný v jednom z nejtěžších úseků tratě nezvládl svůj vůz. Novotný pak v čele finále pozici kontroloval a vyhrál.

 

Superfinále

Krátce po finálovém vítězství nastupoval Nováček k superfinále, ve kterém startovali nejlepší jezdci ze všech tří divizí. O účast v superfinále A musel nejdříve bojovat v superfinále B, kde suverénně vyhrál a jako poslední se kvalifikoval k vyvrcholení závodů. I v tom bylo plno dramatických soubojů s několika kolizemi – Nováček nezklamal a skončil třetí. Celkově čeští jezdci potvrdili, že rallyekros je v současné době lepší u nás, než u našich jižních sousedů.

 

Text: Jiří Drmota

Přepis: -es-

Plakáty: archiv Josefa Tůmy st.

 

 

Plakát na první mezinárodní závod v ČR

Plakát na první mezinárodní závod v ČR (rakouská verze)

Plakát na VI.ročník ČESKÉHO POHÁRU

Plakát na 4.ročník SETKÁNÍ MISTRŮ, které se dříve konalo každoročně v Římově

 

Plakát na V.ročník Poháru Československé televize Auto-moto revue

 

, 19.10.2005 20:21:09, četlo 10255 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Novák Jaromír 2007-02-02 11:38:44
Pepane, musím uznat, že jsi machr. Takové věci se hned tak někde nenajdou a ještě v takové kvalitě. Ja dopadlo jednání s rakušáky o účasti na letošních mistrácích? Přibudou další a budeme jezdit k nim? Díky
Jarda ml. 2005-11-10 15:06:39
WWW: http://www.rallyecross.cz
Ano muzou, se ctrnactistovkou uz od 14 let.
fugas 2005-11-10 09:38:48
myslím že snad od 14
Martin Hrdlieka 2005-11-09 19:58:20
V trabant crossu můžou jezdit i 15 kluci tak bych se chtěl zeptat jestli uvas můzožou také jezdit?
Jarda ml. 2005-10-27 17:29:41
WWW: http://www.rallyecross.cz
-es- je zkratka Evy Sýkorové
crW 2005-10-26 16:42:57
Kdo je -es-?
fialka 2005-10-25 23:39:33
Pěkný archiv. Pan Tůma nejezdil?
matesino 2005-10-21 10:58:49
Ty dobové plakáty jsou SUPER!