> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME Nová Paka 2007 - D3A

 


04.02.2008 22:19:39

Evropa bez Avonu?

O změnách týkajících se pneumatik již byla na našem webu řeč. Názory na dané téma se různí a všichni jsme zvědaví, jak to všechno vlastně do budoucna bude. Naše zvídavost nám nedala a jelikož se nám mockrát osvědčilo to, že více hlav víc ví, zeptali jsme se u odborníků, tedy u dovozců závodních pneumatik, u společnosti s příznačným názvem Racing tyres s.r.o. Na naše zvědavé otázky odpovídal jednatel pan Jiří Wagner.

Racing tyres prodává závodní pneumatiky několika značek (Pirelli, Michelin, Dunlop a nám rallyecrossařům známé především Avon), dá se říci v jaké disciplíně jste nejúspěšnější jako prodejci? Odhaduji, že rally, ale možná k zaměření jezdců pod vedením Antonína Charouze by to mohlo být i okruhové obutí….
V loňském roce jsme závodníkům dodali přes 1000 pneu Pirelli, 600 Avon, 700 Dunlop a 500 Michelin. Na okruhu sloužily zhruba tři pětiny, po jedné pětině v rally a na kopcích. V rallyecrossu jen zanedbatelná část.

Je rallyecross taková ta popelka: málo jezdců = malý odbyt?
Ač jsou Avony k vidění u špičky v mistrovství Evropy, je jasné, že měkké pneumatiky, jichž je potřeba více, není ochoten zaplatit každý účastník mistrovství ČR.

O jaké rozměry je největší zájem v rallyecrossových gumách a jaké směsi jsou „IN“?
Jsou to 16“ a 17“ pneu o šířkách 7“ a 8“ a se směsí je to jednoduché: rychlá a vítězící A49.

Na rallyecrossových tratích po celé Evropě je vidět několik značek, které se dokola opakují, ale jako stálice se jeví Avon a Kumho. Jinde je k vidění Silverstone, MH, u nás často používaný Matador a také protektory Markgum… Na mistrovství Evropy se dokonce traduje, že i „velcí kluci“, co mají kamiony polepené Kumho, si na finále berou avonky, ze kterých odrbou nápisy a jedou právě tyto pneumatiky. Jaká je Vaše spolupráce s Avonem a jak moc bere výrobce svou konkurenci vážně?
Továrna nyní zvažuje, zda vůbec bude vyvíjet lisovanou pneu pro ME. Pokud se tak stane, budou to jen dva rozměry, odpovídající současným 8,0/24,0-17 a 9,0/25,0-17. Bohužel. Náklady na vývoj a výrobu se při malém množství, jež stačí pro celé pole ME, nevyplatí investovat.

Co si myslíte vy jako dovozci o nově zařazeném nařízení o lisovaných vzorcích pro rallyecrossové pneumatiky a o zrušení ručního vyřezávání do slicku?
Myslím, že nejlepší pro všechny byl čistý neřezaný slick. Nyní se ale všichni rychle přizpůsobí novým pravidlům a po prvním závodě bude to staré minulostí.

Má Avon připravené pneumatiky v dostatečném množství podle nových pravidel tak, aby byl schopen uspokojit poptávku?
Ne, budeme nabízet rallyové měkké Pirelli, Michelin a Dunlop.

Situace v ME je jasná, na domácích tratích by mělo být vše ještě postaru, budou se i nadále vyrábět rallyecrossové slicky?
To ano, budeme mít stále celou sezonu na skladě většinu sortimentu.

Kdo patří z domácích jezdců k vašim zákazníkům?
pánové Koutný, Kalný, Veverka a mnozí stejně ctění další.

Na domácích rallyecrossových závodech není obvyklé, že byste nabízeli prodej a servis vašich pneu. Domácí, ale i zahraniční závodníci by jistě uvítali tento vstřícný krok. Nechystáte v této oblasti nějakou změnu?
Servis jsme poskytovali dříve před lety a letos opět začneme díky spolupráci s týmem pana Cihláře.

Tušíte, jak je velký problém zhomologovat nový vzorek tak, aby byl schválen orgány FIA pro použití na ME?
Jak jsem již uvedl, továrna Avon zkoumá finanční stránku.

Když bylo zakázané nahřívání pneumatik, znamenalo to pro výrobce jistě nemalý problém, museli vyvinout nové směsi, které fungovaly i „zastudena“. Jak se na tento zákaz díváte vy?
šetří jezcům peníze? Co myslíte? Mohli používat tvrdší směsi, které déle vydržely…

Jakou vidíte budoucnost ohledně motorsportu a pneumatik, se zaměřením především na rallyecross? Jakým směrem se bude vývoj ubírat? V MS rally je nyní jen Pirelli, Michelin zastoupený BF Goodrichem se stáhl do IRC, na okruzích je stále častěji k vidění Dunlop, u nás se jede v rally Matador Cup…

Myslím si, že rallyecross ovládnou pneu pro rally.

Pane Wagnere, děkujeme za Váš čas a trpělivost, jakou jste měl s našimi otázkami.

Tak vidíte, vážení čtenáři. Časy se mění a my jsme při tom. Rallyecross se sice pojede dál, ale my možná už nebudeme vídat na bočnicích pneumatik ona čtyři magická písmenka: AVON. Co bude novým standardem? Jak zareagují další výrobci? Jsou takovéto změny nutné a k čemu povedou? Rádi si přečteme Vaše názory pod článkem.

Michal Oberstein, 04.02.2008 22:19:39, četlo 10319 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku