> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

ME Sosnová - 2. část

 


14.01.2008 12:51:00

Dlouhá (závodnická) pauza na Dlouhé Lhotě

Podobně jako bývá velice často vytížená severní smyčka Nürburgringu pro různá testování a ladění sériových i závodních vozů, byla před Silvestrem vytížená jižní smyčka letiště u Dlouhé Lhoty u Příbrami. Akce nazvaná Klouzání s Blahoutem aneb Rally Slippery sice slibovala pěkné svezení a velkou zábavu, ale počasí nepřálo a tak to moc „slippery“ nebylo. Spíše jen nekonečná kosa a ostrý vítr. Ještě že byla benzínka Esso s Roller Kingy a WC relativně blízko. Na letišti se mimo jiné sešli i tři zástupci z rallyecrossu: Dušan Breicha (Suzuki Ignis), Marek Cihlář (Ford KA) a Honza Skála (také Ford KA). Nejednalo se o dva různé fordy, ale o stejný vůz, který si kluci během jízd měnili. Ano, opět zafungovali kluci z Automachine Racing Teamu, kteří zapůjčili malou třináctistovku k další prezentaci. Bohužel jednalo se o auto s rámem a sportovním průkazem, takže Máca s Honzou jeli v kategorii závodních speciálů, tedy se všemi 1600, dvoulitry, čtyřkolkami apod. Pravděpodobně nebylo v celém poli slabšího auta. A jak závod probíhal, to už Vám přiblíží Honza Skála ve svém povídání.

Pokud si káčko po borovanském kapru oddychlo, že už nebude muset vozit žádné cihličky a dostávat za uši od toho závodníka ve žlutých brýlích a vousech, muselo být poslední víkend loňského roku notně zklamané. Máca po dohodě s Michalem naložil nízkoobjemového závoďáka na vlek a vyrazil směr Dlouhá Lhota. Po menší ledové rallye s vlekem jsme se všichni dostali na místo a potkali zde z Borovan poraženého Dušana Breichu. Ten byl účastí Máci zdrcen, nicméně na suchu si se svým šikmookým vozem brousil zuby. Po krátké formální i technické kontrole byl čas na prohlédnutí tratě.

První jízdu jsem jel (spíše bloudil) já a velkým nezvykem byla trasa, která se v polovině dělila a první kolo jste jeli vlevo a ve druhém pro změnu vpravo. Trať obsahovala jak rychlé části, na kterých bylo potřeba řadit trojku, tak i pomalé technické zatáčky, kde se řadila dokonce jednička. Na druhou jízdu jsme se s Mácou prohodili a já poznal, kde až jsou hranice tohoto cupového vozu. Sedět na místě spolujezdce bylo užitečné, jelikož jsem si ušetřil práci s hledáním hranic auta. Tyto jízdy se naštěstí neměřily.

Poté přišel čas měřených tréninků. Vzhledem k tomu, že jsem byl přihlášen dříve než Máca, tak jsem také dříve startoval. Aspoň jsem měl méně opotřebované pneumatiky :o). Tady už se naše cesty rozdělily a každý jel ve voze sám, jelikož jsme se nechtěli navzájem brzdit. Trénink vyšel lépe Mácovi, který byl čerstvě posílen Sharkem od konkurenčního stanu (díky, Dušane). Já si drink nechal až na ostré jízdy a taky že se mi v poslední zatáčce zamotaly ruce do volantu.

Menší výkonnostní handicap oproti stříbrnému Ignisu jsme oba dva kompenzovali nasazením a šli do první jízdy. V té se mi podařilo cestou trefit pneumatiku ohraničující trasu a dostal jsem 10 sekund penalizaci (která měla být za sražený kužel – asi nový model kužele s tvarem pneumatiky...). V této jízdě jsem tedy zaostal o 8,3 vteřin za Mácou, který dokázal ještě pro zmrzlé diváky zadriftovat.

Druhá jízda již byla vyrovnanější. Já už věděl, že se mám vyhýbat i pneumatikám, a Máca jel svou rychlou spolehlivou jízdu. Dvě desetiny rozdílu vyzněly v můj prospěch, i když bylo vidět, že Máca přidává. Oba jsme od první jízdy zrychlili skoro o vteřinu na minutě a půl.

Třetí jízda a zároveň poslední byla mezi námi nejvyrovnanější. Než jsem si nalil čaj, tak Máca s Edisonem prohodili kola a na časech to zase bylo znát. Opět jsme zrychlili a přiblížili jsme se hranici minuty a půl, kterou jsme chtěli celý den pokořit. Ani jednomu se to však nepovedlo, já měl 1:30.0 a Máca 1:30.1.

Nicméně tyto časy mi stejně nepomohly umáznout 10 sekund z první jízdy a tak jsem domů odjížděl jako poražený, ale pěkně povožený. Toto auto je myslím naprosto ideální pro začínající závodníky, jeho chování je dobře předvídatelné a výkonu má na začátek akorát. I když věřím, že je těžké to začínajícím závodníkům vysvětlit. Každý je velký pilot a jel by hned s WRC. Taky jsem byl takový a jedna rána mě snad poučila. Doufám, že byla na dlouho poslední...

Tolik tedy Honza Skála a jeho pohled na celou akci. Skromně se nepřiznal k druhému místu mezi juniory (napříč všemi divizemi), ale klukům o vavříny nešlo. Chtěli si jen ukrátit zimní pauzu.

PS: Paradoxem celé akce bylo, že v pravidlech byla napsaná věta o tom, že „ze tří rozjížděk se počítají lepší dvě“ a na letišti byly vyhlášeny časy, které se rovnaly součtu všech tří. Asi týden po akci přišel od pořadatelů mail s vysvětlením a správnými výsledky. Díky škrtání nejhorší jízdy si všichni rallyecrossaři o fous polepšili.

Fotky z této akce můžete shlédnout v naší Galerii.

Michal Oberstein, 14.01.2008 12:51:00, četlo 10268 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
honza skála 2008-01-21 19:40:08
WWW: http://www.peugeotsport.cz
no diky kluci, ale ta moje jízda nebyla zas tak dobrá. Chtěl sem aby káčko zůstalo celý a my se dál mohli soustředit na stavbu našeho auta. Máco ty měřítko podle mě bejt můžeš protože v těch 0,4s je určitě i váhovej handicap :)
Máca Cihlička 2008-01-15 08:41:58
Dobrá tedy. Na Ignáce prásknu, že jako jediný za celý den srdnatě postavil auto na 2 kola. Buď je to blázen :-)), nebo těsně před jízdou sedlal svou čtyřkolečku a návyky z ní pak přenesl do Ignisky :-). (Odvetu samozřejmě beru. Zvedám rukavici. Nemohu se však zúčastnit dalšího klouzání s Blahoutem. Rodinné povinnosti. Další možnost na souboj si však nenechám ujít)
Ignác/D.Breicha/ 2008-01-14 16:52:55
Pěkný čtení-kdo tam byl,tak viděl jak Máca jede s obrovským nasazením-jako by nejel s Ká,ale se svým zeleným dravcem zvaným ŠREK a jak Honza vede Ká-jako by v něm jezdil od narození.Pro velký úspěch bude tato akce letos ještě několikrát a spravedlnosti bude učiněno za dost-bude se opakovat ceremoniál vyhlášení výsledků.Více na http://www.rallymania.cz/sliperry/.Vzkaz pro Mácu-zatím to je nerozhodně-máš právo na odvetu.
Máca Cihlička 2008-01-14 14:03:33
Hezké psaní pánové. Honza ze skromnosti nenapsal, že jsme se na začátku dohodli, že si budem vzájemně dělat spolujezdce. Ovšem po treningovém kolečku usedavše vedle Honzi jsem jaksi vzdal :-)) Neměl jsem dost kuráže, neměl jsem ani náhradní převlečení, kdybych se po... . Určitě nejsem pro takto mladý talent už měřítkem, přesto skromně smekám před jeho efektivní , opravdu rychlou jízdou. Pokud by pravidla byla dodržena, tak mi zkrátka nadělil na 2 jízdách 0,4 vteřiny. A to Vás upozorňuju, že jsem tahal, jak jsem to nejlépe dovedl a dokonce jsem byl vnitřně spokojen. Zřejmě to také dokazuje, jak rychle může "Káčko" přejít do krve. Mimochodem juniorský pohár by Honzík vyhrál, kdyby pravidla........byla dodržena