> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

Fuglau 22.4.2007 - D1A a D2

 


23.09.2008 22:06:10

Divize 5 a 6 na rozcestí?

Auta a piloti bývalé České trofeje, dnes divizí 5 a 6, si na nepřízeň diváků a kolegů jezdců stěžovat opravdu nemohou. Do světa velkého rallyecrossu vtrhli jako smečka dravců a svými výkony si získali přízeň publika. Snahou aktérů Trofeje bylo toto závodění trošku zrovnoprávnit s ostatními divizemi a tak od „hobby poháru“ se dnes pohybují vedle „velkých“ divizí celkem bez problémů a s jistou dávkou suverenity.

H1 a H1A jsou tedy minulostí, ale podívejme se na jezdce, kteří z Trofeje vzešli. Například Pepa Tůma přestoupil do D1, Honza Černý po létech v  D1A působí úspěšně v rally, Zdeněk Kučera se také stěhuje do D1A, Milan Jirka přešel také do rally, Tomáš Hurt, Marek Cihlář, Zbyněk Sanktus, Honza Hudec jezdili nebo jezdí paralelně i autocross, David Štefan je dnes úspěšným pilotem D2… zkrátka Česká trofej či D5 a D6 jsou takovou malou líhní talentů, či přestupní stanicí do světa velkého rallyecrossu nebo do světa dalších motoristických disciplín.

Naopak do Trofeje přišel z hobbíků Honza Skála s Davidem Štefanem, Honza Hudec také jezdil s klukama na Týnci a Hejtmánce, stejně jako kluci z republikových hobbíků. Včetně Toma Hurta, Martina Mottla, dnes i Jirky Kazila, Jardy Samce, Jirky Caldy, z trabantcrossu Milana Nováka a z oficielních tříd například Standy Brunáta (z 1A) a na zkoušku i Jardy Šrůta (D2). Zkrátka závodění v D5, D6 má něco do sebe a veřejně se o tom hovoří nejen mezi piloty ostatních divizí, mezi komisaři Autoklubu, ale hlavně i mezi diváky a příznivci rallyecrossu vůbec.

Pozorní diváci si mohli všimnout, že dění v těchto divizích nabírá nejen na atraktivnosti, ale i na útočnosti. Jistý stupeň vyhrocenosti šlo vypozorovat již ve Slomczynu, pokračování bylo na Sosnové a vrcholem byly zatím Sedlčany.

Tento článek by měl přinést pohled zástupců divize na její aktuální stav a na její další směřování. Myslím si, že je celá řada otázek, na které mohou být odpovědi různé, a tak si můžeme udělat sami vlastní pohled na věc. Leccos již vyzvěděl Tomáš Racek při rozhovorech v Sedlčanech, ale nyní dáme prostor i ostatním. Slovo dostane (snad) reprezentativní vzorek zástupců obou spojených divizí.

Pro všechny jsem si připravil stejné otázky, tak tedy:
1. S čím jsi nastupoval do D5/D6 a jak se tvá očekávání (ne)naplnila?
2. Co říkáš na (ne)vyrovnanost aut v poli?
3. S kým se ti dobře závodí a vedle koho naopak míváš podivné pocity?
4. Asi jsi si všiml, že vztahy v rámci divize se přiostřily a souboje jsou tvrdší. Jak se na to díváš ty a jak se s tím dá bojovat?
5. Do jakého rizika jsi schopen jít a jak moc výsledku podřídíš vše ostatní?
6. Proslýchá se cosi o spojení divize 5 a 6 s H, tedy s divizí 4. Co ty na to?
7. Jak se vůbec díváš na spojování divizí, jak bys to viděl optimálně ty?
8. Kam by měla podle tebe tato divize směřovat? Nejsme ani na amatérské bázi ani na profi úrovni? Nějaké návrhy na změny pravidel, kalendářů…?

Tomáš Hurt – Peugeot 206
1. Do České trofeje jsem nastupoval s tím, že půjdeme s úrovní závodění výš, než jsme byli v hobbíkách. S tím, že vím, s kým budu jezdit, a také mě lákalo to, že pojedeme mezinárodní závody… Lákavá byla i představa tratí, které jsou hobbíkům nedostupné.
2. Myslím si, že vyrovnanost je podobná. Každé auto má váhový limit a svůj obsah. Naše auto má handicap ve váze, doháníme to motorem a výkonem řidiče (haha).
3. Donedávna se mi závodilo s každým dobře a myslel jsem si, že všichni jsou závodníci s velkým „Z“. Ve své podstatě se mi jede dobře se všemi, kteří jezdí férově.
4. Ano, jsou tvrdší v tom směru, že každý chce dopředu. Každý chce peníze, co dal do auta, nějak zúročit. Každý se chce ukázat v dobrém světle…
5. Když vím, že se mnou jede férový řidič, a vím, že od něj můžu očekávat výborné závody, a vím o něm, že jezdí férově, tak se mi jede fakt dobře. Jmenovitě s Mácou, Honzou Skálou, s Kázou… až to Samice vychytá, bude snad další do řady.
6. Divizi 4 moc neznám, ale půlka lidí se od nás bude chtít vytratit. Jezdit proti čtyřkolce je nesmysl. Proto třeba už nejezdím autocross. Divize 5 a 6 je česká a dvoukolová. To je v pořádku. Nechci v první zatáčce odevzdat auto díky tomu, že se mnou startuje čtyřkola, která měla předtím problémy.
7. Tak jak to je, je to dobře. Divize 6 má své limity, a diky tomu, že s námi nejedou čtyřkolky, je to skvělé. Vím o pár lidech, co by přišli k nám na další rok. U nás je sice dvoulitrů víc, ale i se šestnáctkami se jede fajn. Asi pilot se 1400 řekne něco jiného, ale podle mě je to férové. Ať třeba nenastoupí do finále, ale ve své divizi bude stále vpředu.
8. Nejsme ani profi ani amatéři, tak na nás nejsou kladeny takové nároky jako na ostatní. Ať nás váží, měří, kontrolují… V tomto ohledu jsem pro profesionalizaci našich divizí.  Udělal bych lidštější kalendář. Tato divize by měla být relativně jednodušší, potažmo levnější. To přivede i další jezdce.

Martin Mottl – Škoda Felicia
1. Čekal jsem trošku profi přístup od pořadatelů a bral jsem Trofej jako novou výzvu. Po šesti letech v hobby jsem chtěl potkat také nové závodníky, ale dnes je tu paradoxně stará sestava. Obecně to beru jako velký krok dopředu a jsem s tím spokojen.
2. U nás je to tak na třech schodech. Je to vidět i na výsledcích. Tomáš, já a Máca. To, co ztrácím na Tomáše, ztrácí Máca na mě. Když mě Máca prohání, tak před ním smekám. Když honím já Tomáše, je to pro mě také výkon.
3. Nikdo to nebere tak, že by chtěl někomu ublížit nebo někoho poškodit. Kamarádství funguje v depu, na trati chce každý vyhrát. Tam se to vytrácí, to se ale dalo čekat. Trošku mě mrzí, že se to děje, a jsem z toho zklamaný. Kdokoli může říci, že na tom nesu svůj podíl… Máca tvrdí, že jsme tam proto, abychom závodili. Nechci, aby se z toho stal rodeocross. Na to nemám peníze.
4. Už jsem na to částečně odpověděl. Jak se to má korigovat? Asi jako na fotbale, když rozhodčí vidí, že se to vymyká z rukou, musí zakročit. Musí se pravidla dodržovat. Třeba nastane trestání každého kontaktu. Měli by kolem trati stát lidi, co tomu rozumí, a podle toho příslušně mávat… Dá se to odhalit a vystopovat. Koukal jsem na Evropu a spadla mi čelist. To jsou likvidační zákroky… a tam to prochází. Líbí se to divákům, ale z jezdců si to může dovolit tak maximálně 10%. Opravovat auto po každém závodě se prostě nedá.
5. Řekl bych, že tam je to jasné. První hranice je zdraví. Pak auto. Poškození mého nebo i soupeřova. Teď mluvím v klidu a nehnal bych se do ničeho riskantního, ale na trati jsem zaplavený adrenalinem a může to být jinak.
6. Možná by to bylo zajímavé, ale jen v případě, že by si auta byla podobná. Pokud by se mělo startovat se čtyřkolkami, pak by musely mít jasné váhové handicapy. Jinak by nás to mohlo přestat bavit a ztratili bychom motivaci.
7. Uvidíme, co bude třeba s divizí 2. Tam by se nám mohlo dobře závodit. Pak by se daly šestnáctistovky k 1A a bylo by. Ale to jen v případě, že by bylo u nás málo aut. Takhle je to dobré. V globálu si je divize 4 a naše divize podobná, ale sjednotit je by bylo dost náročné.
8. Asi bych neřekl amatérské nebo profesionální. Profi tým není u nás ani jeden. Profík je ten, kdo se tím živí a to u nás nejde. Takže nelze říci, že Marek Zeman je profík a já jsem amatér. Do práce chodíme oba. Kalendář je pestrobarevný, ale chtělo by to více závodů u nás. 2x Sedlčany, 3x Sosnovou nebo něco nového v Čechách. Jedeme přeci český mistrák. Vím, musíme vycházet z toho, kolik je tu tratí. Rallyecross jako takový by zvednul nějaký cup. Levný cup. Třeba áčkové 1400 nebo 1600 v eNku. Muselo by to být auto do půl milionu.
 
Marek Cihlář – Felicia Freestyle
1. Do Trofeje jsem nastoupil asi jako úplně první, v roce 2005. Základní myšlenka se mi líbila. Očekávání jsem neměl, chtěl jsem závodit na dobré úrovni s jasnými pravidly. Od federace jsem předpokládal zajištění těchto pravidel. Potud jsem spokojen, od začátku mě zklamalo, že účast byla a je slabá.
2. To je otázka toho, kdo má jaké finance a čas si připravit auto. D5 a D6 měla být koncipována jako hobby, takže pro lidi, kde času ani peněz není moc. Přesto jsou tu týmy s profi zázemím a solidním rozpočtem, takže výkonnost strojů je nesrovnatelná. Tento jev je napříč všemi divizemi, ale  čekal jsem, že v Trofeji to bude lepší. Takhle to vytváří v poli třenice.
3. Nedělám v tom rozdíly, je mi to jedno.
4. Všiml jsem si toho a pocítil jsem to i na vlastní kůži. Sám sebe jsem přistihl, že jedu jinak, než jsem jezdil dříve, ale odmítám pozici posledního poslušného jezdce. Také jedu dopředu. Je to asi přirozený vývoj. Jak máme větší prestiž, tak není jedno, jestli skončíš první nebo desátý.
5. Prvořadé je pošetřit techniku. Nejdu do bezhlavých soubojů, nemůžu si to dovolit. Nemám na to ani čas ani finance.
6. Nic proti tomu nemám, mohlo by to přinést zajímavější závody. Musely by být ale divize vyhlašovány zvlášť. Dnes na to doplácí zejména D6. Věnce a poháry na ně nečekají po každém závodě. Rozdíl ve výkonech by ve spojení s D4 nastal, ale šlo by o to, jak by se počítaly body a jak by se divize vyhlašovaly.
7. Pořadatel kouká na to, aby závody byly atraktivní. Čas od času k tomu musí dojít, že nás spojí s někým jiným, je to složité. Neměli bychom nikomu dělat křoví. Dnes nás prohání i šestnáctky, ale kluci se 1400 to mají složitější, ale ke komu jinému je přifařit než k nám, že jo.
8. Divize by měla být levná, za každou cenu. Výlet do Polska není to pravé. Volné pneumatiky a volná pravidla ohledně techniky to prodražují. Mně by se líbilo jezdit  rallyové gumy s povolením zahřívání, zrušit nejvzdálenější závody, po stránce techniky bych nepovolil všechny vymoženosti úprav sk. A. Třeba sekvenční řazení, nějaké úpravy motoru… je to bohužel často nekontrolovatelné.

Jirka Kazil – VW Golf
1. Chtěl jsem jezdit od 4. místa dolů a to se naplnilo. Jsem mile překvapen a takovéto závodění se mi líbí.
2. S tím jsem do toho šel, věděl jsem do čeho jdu a s kým pojedu. Mrzí mě rozdělení podle obsahu a váhy, je to pro mě nevýhodné. Auto s koeficientem na turbo je moc těžké a atmosférám nestačí. Nemám peníze na to postavit nakoňovanou atmosféru, proto jedu turbo.
3. Znám se se všemi, nikomu jsem nic neudělal, je mi to jedno, nemám s tím problém.
4. Myslím si, že je jasné kam míříš, ale oba kluci spolu jeli takhle poslední tři roky v hobbíkách. Jedou to samé, jen jinde. Pro oba je to velice drahý špás. Jsou to mí kámoši, ale konkurovat se jim nedá.
5. Já určitě povolím, kdybych tomu ublížil, tak skončím. Dokud auto mám, tak jedu. To co se stalo Standovi, to by mě položilo.
6. Kdyby se to spojilo s úpravami pravidel (oboustranné ústupky), tak by to mohlo být dobré. Zase bychom byli ale u těch čtyřkolek, no.
7. Mně to je jedno, kdyby nás bylo málo, tak ať nás dají k divizi 1, srovnatelné divize budou více problematické, to je jako s těma Maďarama. Takhle je to OK.
8. Technické předpisy nejsou nesplnitelné, vyrovnal jsem se s tím. Neměla by to být enka, měl by to být závoďák. Mně vadí jen ta váha, to je nespravedlivé.

Dušan Breicha – Nissan Sunny
1. Do Trofeje jsem nastoupil proto, že jsem hledal levnější variantu závodění. To se splnilo tak napůl. Nečekal jsem, že do toho plno lidí nacpe tolik peněz. Naše sériová auta byla odsouzena jezdit na chvostu. Ale moc se mi to líbilo a příští rok bych se chtěl opět zúčastnit.
2. Už jsem asi částečně odpověděl. Nevyrovnanost tam je a je to díky penězům. Táhnu to z výplaty a je jasné, kde se budeme pohybovat.
3. Závodilo se mi dobře se Shrekem a s Honzou Skálou, i když to byla „jenom“ 1600. Jinak jsem se k nikomu moc nedostal. Maďarské soupeře nekomentuji.
4. Nejedu tak tvrdě jako ostatní, o manévru přemýšlím, jestli není nebezpečný nebo zbytečný. Neuhýbám nikomu a strach z nikoho taky nemám!
5. Bojovat se s tím dá jedině tím, že ostatní budou stále normální. Třeba jim to dojde. Dva nemohou být první. Komisaři by mohli také svou práci dělat lépe a boje ovlivnit. Oni nepoužívají vlajky. Na žlutou se předjíždí docela běžně… Napomenutí je taky třeba, je toho tu plno, co by se mělo zlepšit.
6. Viz odpověď před chvílí…
7. Může to být pro diváka dost zmatečné a i pro piloty v poli. Být zamotaný mezi velkými auty a nevědět, jak jede konkurence, je podivné. Nespojoval bych to. Čtyřkolky ať si jedou samy.
8. Spojení D5 a D6 je úplně v pohodě. Teda pokud to není s Maďarama. Navíc Maďaři i Rakušáci mají jiné předpisy…
9. Ideální je nějaká divize pro začátečníky a pro ty, co nemají prachy. Typicky eNko, třeba 1600. Sériové auto na rallyových gumách, tam by se to asi zlevnilo. Podvody jsou věcí komisařů, ale u nás je to těžké. Málo co se kontroluje. To samé je v rally. Čím je známější jméno pilota, tím více mu projde a tím více uhádá.

Ondra Havlík – Peugeot 205
1. Do D5 jsem nastupoval s tím, že bych rád zabojoval o mety nejvyšší. Toto očekávání se však nenaplnilo, protože náš Peugeot vydal hlas až v půlce sezóny.
2. Řekl bych, že kromě prvních dvou vedoucích aut je pole vyrovnané.
3. Dobře se mi závodí s Mácou, protože vždycky jsme spolu bojovali o to 3. a 4. místo. Ještě se mi nestalo, abych měl vedle někoho podivné pocity. Možná kdybych závodil letos v Maďarsku a poznal místní demoliční družstvo, určitě bych je měl!
4. Já se na to dívám tak, že by měli skončit zákulisní boje, protože vždycky jsme jako "trofejáři" tvořili dobrou partu a boje by se měli střízlivým okem přenést na závodní pole, kde by měli rozhodovat pověření činovníci.
5. Míru rizika nedokážu popsat, ale vím, že kvůli lepšímu výsledku bych po střeše nejel. To je spíše pro pány z ME.
6. Mně osobně spojení nevadí, vždy však záleží na mentalitě lidí, takže pokud bychom se měli spojit s nějakým demoličním týmem, tak určitě NE!.
7. Viz předešlá odpověď.
8. Řekl bych, že tato divize je nasměrována dobrým směrem, akorát s postupným ztěžováním pravidel odradí nové jezdce. (Já osobně bych uvítal divizi, ve které by jezdily historické vozy typu: Škoda 130 RS, Fiat Abarth, atd. Určitě by to přitáhlo i diváky.)

Honza Skála – Peugeot 205 S1600
1. Do D6 jsem nastupoval s tím, že se chci za přijatelné peníze naučit jezdit na těžších tratích než jsou ty hobby na polích. Myslím si, že od vstupu jsem se naučil hodně, ale ty finanční nároky pořád rostou.
2. Tím trošku navážu na první otázku. V poslední době je v bývalé Trofeji čím dál větší touha zvítězit a tak se začínají projevovat i finanční možnosti jednotlivých týmů. Bohužel.
3. Skvěle si vždy zazávodím snad s každým od nás z divize. Akorát když má silnější auto, tak musí být za mnou, jinak mi ujede (haha). Divné pocity snad vedle nikoho od nás nemám.
4. Tak naštěstí musím zaklepat, že souboje se přiostřily spíše v D5. U nás letos závodím spíše jen se Standou a když se potkáme, tak si myslím, že jedeme vždy čistě.
5. Myslím si, že kontakty k rallyecrossu patří. Ovšem já preferuji takové postrčení, ze kterého se má soupeř ještě šanci vlastním uměním dostat. Co je za hranicí, považuji za faul (např. ťukanec na zadní kolo, atd..). Sám se snažím jet tak, abych autu zbytečně neublížil.
6. Tak tady jsem rozhodně proti. Nevidím pro to jediný důvod. Kdyby naše souboje byly nezáživné, kdyby šla cena pohárů nahoru, kdybychom jezdili tři vozy na trati, atd.. tak to pochopím, ale v této situaci ne. A navíc, když jedu proti někomu z D5, D6, tak vím, že i on pojede čistě, a můžu s tím počítat. U Maďara nikdy nevíte, co udělá. (Tedy tušíte - sestřelí vás).
7. Tak jako doteď D5 a D6.
8. Určitě je načase, aby se začala pravidla omezovat i shora. Protože nyní v samé touze za výsledkem rostou náklady někam k D1A a to rozhodně není dobře. Myslím si, že z Máci nebo Ondry Havlíka bychom si všichni měli vzít příklad. A kalendář, to je kapitola sama pro sebe. Mistrovství, kde jsou tři závody z osmi v ČR, opravdu nemůže být levné. Trnem v oku mi je Polsko - daleko, cesta hrozná, mizerná účast, trať se mi také moc nelíbí (tím samozřejmě říkám svůj názor), atd.. Potom se mi moc nelíbí Greinbach, je snad dál než Nyirád, ale na jeho kvality zdaleka nesahá. Proč nezměnit kalendář tak, že by se jely dvě Sosnové, dvakrát Sedlčany, 2x třeba Melk a k tomu Fuglau s Nyirádem. Polsko prostě vyhodit. Tím by se škrtaly 2 závody a kdo nechce, tak by nemusel do Maďarska. Idea nové trati v ČR je asi sci-fi.

Standa Brunát – Škoda Fabia
1. Je to pěkná divize a myslím si, že má budoucnost. Je třeba ledacos doladit, ale líbí se mi to. V D6 si více zazávodím. Pro mě to byl krok správným směrem.
2. Vyrovnanost je dána investovanými penězi, ale jízda s dvoulitry je pro mě fajn. Myslím si, že pokud jedou auta pospolu, tak je to dobré. V D5/D6 jsme schopni si spolu dobře a slušně zazávodit.
3. V téhle divizi je to jedno, rád jedu se všemi. Nemám s tím problém.
4. Podle mě souboje jsou tvrdé jen na prvních dvou místech v D5, jinak je to v klidu. Každý občas chybuje, nebo něco nefunguje… to k tomu závodění prostě patří.
5. Záleží na výsledcích, na bodech a tak. Riziko a boje jsou dané podle situace…
6. Spojení D5 a D6 s D4 není šťastné řešení, pak jsme mohli jít rovnou do divize 4 a určitě bychom si vybrali i jiná auta.
7. Podle mého je spojení D5 a D6 naprosto v pořádku.
8. Když už jsme na úrovni českého mistráku, tak bychom měli mít podmínky jako má D1A nebo D2. Myslím tím třeba startovné v zahraničí a podobně. Kalendář kromě Polska je pro mě fajn. Do Slomczynu je to super daleko.

Tak takový je tedy pohled některých aktérů na závodění v divizi 5 a 6. Jak to vidíte se současností a budoucností D5/D6 vy? Měly by jezdit i nadále spolu? Nebo je radši přiřadit k D4? Co technická omezení, která by zlevnila závody a možná přilákala nové závodníky? Pomohl by více český kalendář k lepší propagovatelnosti rallyecrossu? Objevovalo by se pak na domácích závodech více aut?

Michal Oberstein, 23.09.2008 22:06:10, četlo 10380 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Jirka Galuška 2008-09-26 13:15:18
Zdravím ,vážně si myslíte že je zájem českých jezdců spojit D5,6 s rakouskou D4 ??? Dnes kdo přijede tak jede o bednu,pokud se to spojí-tak českých jezdců UBUDE !!Protože nebudou mít jisté stupně vítězů! :-)) vždyť se podívejte na startovku v Melku -přes 30aut !!! Můj názor /pokud si vůbec mohu dovolit ho zde vyslovit:-),viď Mr.masakr :-(/ je nechat D5+6 i na příští rok,určitě do ní přejdou i další jezdci /např.z D2 / a MAXIMALNĚ SE SNAŽIT ZAJISTIT PRO MMČR ALESPOŇ 5. ZÁVODŮ V ROCE !!!! klidně bych nechal pro rok 2009 závodit společně D1+D1A /jen finále by jeli odděleně /,a D2+D5+D6 bych spojil do jednoho balíku-jako open. K tomu pojedou rakušáci,někde poláci,atd.a bude na co koukat.
jirka kazil 2008-09-24 19:39:25
dobry vecer,kluci vite nekdo jaky propozice ma rakouska 4.ja osobne si myslim ze by se dalo spojit D5a 4.jezdcu tam je dost tak asi nijak prisny to nebude.myslim hlavne vahu aut,protoze v D5 to moc dobry neni a ma byt pry hůř.
Jiří Krob 2008-09-24 18:18:18
WWW: http://www.hobbyrallycross.wz.cz
O závodech v "České trofeji" jsme dlouho uvažovali, ale kvuli třem závodů, to pro nás ztrácí smysl. Myslím si, že více závodů v ČR výrazné pomáže k posílení řad divize 5 a 6 . S pozdravem Jirka Krob RC Zdar
PETR 2008-09-24 17:11:17
To se dá pochopit,jak je demotivující jet na závody bez jistoty pohárku.Lepší je závodit ve dvou.Tak trochu svérázná parta.
hotovy.vyrobek 2008-09-24 09:32:40
Já si říkám, že když už se jezdí tolik závodů mimo reoubliku, tak by mohlo zafungovat nějaká rozumná dohoda lidí z vedení FASu na mezinárodní úrovni a trochu si přiblížit ty pravidla, aby bylo vícero aut, a to za předpokladu, že chtějí D56 a 4 spojit. Ty čtyřkoli opravdu pryč, je to demotivující, ať si jedou svoji divizi. Za další, vývoj počtu aut na trati je trochu více náročné na čas a hodnotit to po dvou sezónách je docela brzy(se mi zdá), ale i tak se dá říct, že pole D5 a D6 se rozorstl a má snahu růst dál, nebo? Dále, z mého úhlu pohledu, je absolutní nezbytností jezdit více závodů v ČR. Spousta lidí, kteří příjdou na domácí podnik, si sakra rozmyslí jet někam za hranice, natož "obyčejný" divák, kterého je třeba nalákat do ochozů, nemyslíte? Tím by bylo více očí pro reklamy sponzorů. K technickým omezením je třeba přistupovat, aby co nejvíce odrážela potřeby jezdců na rozpočet, tzn. od kombinéz počínaje(jak jsem zde zaznamenal, tak autocrosaři mohou jezdit o generaci starší kombinézy atp.) to si myslím, že pomůže. A takhle podobně postupovat všude, kde to rozum a zkušenosti jenom trochu dovolí. Každopádně je zde zřetelně viditelný postup ve všech ohledech. Webem počínaje, nadšením hlavních aktérů a závodama samotnýma konče. To co se řešilo před rokem avíce, začíná nést zatím ne ovoce, ale přinejmenším květy.Jen tak dál. RC zdar