> Novinky | Diskuzní fórum | Kalendář | Kniha | Galerie | Odkazy | Pneu | Bazar | Kontakt <

RACESTORE.eu

TESPO

PROTLUM

AVON

Sosnová

AKCESPORT


Anketa:

Kalendář:

Náhodné foto:

MMČR Sedlčany - D4

 


15.04.2008 21:44:37

38°? No prostě předstartovní horečka…

Přinášíme aktuální informace z českých luhů a garáží. Česká výprava na závod otevírající letošní sezónu čítá celkem 21 závodníků, tedy OKO bere!

V divizi 1 můžeme čekat hned několik zajímavých překvápek. Dvaadvacátým nepřihlášeným závodníkem se podle posledních zpráv může stát i Marek Zeman s Fordem Fiesta, tedy s autem, které je připravováno pro Marka do MMČR a zároveň i pro Pavla Koutného pro závody ME. Návrat sedmatřicetiletého Josefa Tůmy z jižanského koutu naší země jistě také přiláká mnoho zvědavců. Startovat bude se žlutobílým Subaru Impreza 555. V plánu má seriál MMČR a vybrané, logisticky zvladatelné závody ME. Jeho hlavním sponzorem je on sám a rád by co nejdříve představil vůz Škoda Fabia WRB (Bé jako Bakula), který vzniká v jeho dílně ve spolupráci s Josefem Kopeckým. Pro divizi 1 možná trochu handicapovaný Viktor Mužík bude startovat s vozem postaveným pro nově vznikající divizi „zadohrabů“. BMW je v tuto chvíli ještě v motorárně a nám nezbývá, než se modlit, aby Viktor vše stihl. Letos pojede společně s Tomem Kotkem v barvách Sunoka a Kumha, takže oblíbená žlutomodrá kombinace doplněná červenou. V Čechách je zatím Viktor jediným průkopníkem této divize a jeho vůz je již teď na prodej . Důvod? Viktor vám ho sám prozradí: „jedu i ME a rád bych letos postavil alespoň 3 tyto vozy“. Alespoň by se bylo na co dívat…

D1A ozdobí české trio. Zdeněk Čermák využije závod jako test před evropskou premiérou v Portugalsku. To však neznamená, že by neabsolvoval další závody MMČR, jak sami víte, obhajuje letos titul mistra a rozhodně se obhajoby hodlá ujmout se vší rozhodností. Cestu k titulu mu bude chtít co možná nejvíce ztížit Petr Bílek. Oba kluci pojedou na vozech Škoda Fabia a pro letošek zvolili stejné laminátové kabáty. Zdeňkova stříbrná variace a Petrova „Bílkozelená“ však dávají každému vozu jiný drive. Mimochodem víte, co znamená Petrovo označení Škoda Fabia VRS? Vojkov Rallyecross Speciál! Duet škodováků doplní Venda Veverka junior. Stošestka od Peugeotu se osvědčila loni, letos s ní tedy zahájí, ale zanedlouho se můžeme těšit i na její kitovou evoluci. 

Divize 2 se jeví pro závod ve Fuglau jako neobyčejně obsazená. Chybět nebude novopečený mistr Evropy Tom Kotek s osvědčeným vozem Honda Type-R. Chybět nebude také proto, že v jeho relikviáři chybí titul mistra republiky. Předpokládejme tedy, že se MMČR bude věnovat v plné míře. Ani jeho loňský největší soupeř a úřadující mistr ČR a Zóny střední Evropy Roman Častoral si nenechá ujít první závod, odstartuje s Opelem Astra OPC v bílo-modré kombinaci. K jeho hlavním partnerům patří, stejně jako u Romana Kresty, olejáři MOGUL. Ondra Smetana vyměnil pro letošek Peugeot za Hondu. Věřme, že se naplní slogan, jenž poveze na bocích svého sporťáku. „Probuď bestii“ říká reklama na energetický nápoj SHARK. Je-li myšlen motor, pak se můžeme těšit na to, že doplní  Toma a Romana na špici. Talent na to rozhodně má, uvidíme, do jaké kondice se podaří „tajpera“ doladit. Všem škodovkářům jistě srdce zajásá ve chvíli, kdy uvidí Josefa Ira. Ve startovce má sice napsán jiný vůz, zřejmě chyba, ale škodovka je správně. Švestkově modrá Octavia se ještě loni proháněla na závodech rally a letos si vyzkouší její fortelná podstata, co to znamená kontakt. Kdo pozorně četl, našel ve startovce jméno, které zatím nezná. Jaroslav Dvorský se podílí na projektech Viktora Mužíka a ten ho také přesvědčil, aby vyzkoušel RC závod. Zároveň pro něj připravil Renault Clio, které původně vozilo Tomáše Kotka. Věřme, že mu rallyecross učaruje a že nezůstane jen u jednoho startu. David Štefan odkojený Českou trofejí rovněž osedlá vůz v Divizi 2. Nebude to nic jiného než ten, na kterém loni sbíral zkušenosti Ondra Smetana. Tedy Peugeot 306 S16, za jehož stavbou stojí rallyecrossovo-autocrossový nestor Honza Matušinec. Duel mladíků v modrých autech bude jistě patřit k tomu záživnějšímu. Jirka Galuška samozřejmě zůstává i pro letošek u Fordu, ovšem představí další novinku v této divizi nezvyklou: Fiestu 2.0. Jirka se při lakování auta nechal inspirovat songem „like a rolling stone“ a fiestu oděl do barvy „like an Eriksson“. Na závěr zpráv divize 2 mám jednu smutnou. Dalším nováčkem se měl stát Tomáš Fryč, bohužel Ford Puma proslavená Jirkou Galuškou nemá motor ve správné kondici a tak se Tomášova premiéra odehraje až v květnu v Sosnové.

Českého diváka divize 4 v předešlých sezónách zajímala jen okrajově. Po roce 2004, kdy z ní odešel Pavel Korčák a Jirka Žuška, neměla Česká republika prakticky žádného uchazeče o čelní pozice. Tento stav se rozhodl změnit další jižan Luboš Čížek. S touto divizí má přemíru zkušeností z dob, kdy startoval s VW Golf a dokázal mnohdy držet krok s hlavními rakouskými představiteli. V neděli se bude ucházet o přízeň nejen českých fandů s přeplňovaným vozem Audi Coupé Quattro T16. Říká o sobě, že je automechanik workoholik, přesto hodlá absolvoval celý seriál MMČR a zóny střední Evropy.

Divize 5 a 6 podle počtu přihlášených pojedou pravděpodobně pospolu. I zde nás čeká představení nových tváří. Odkojence České trofeje charakterizují dobré mezizávodnické vztahy. Tomuto fenoménu podlehl i Standa Brunát, kterého jsme byli zvyklí vídat v divizi 1A. Svou Fábii oblékl do žlutozelených barev a na osvědčených karburátorech se utká s celou řadou aut podobné koncepce. Milan Novák zakoupil vůz Citroen AX od Davida Štefana. Přejme mu, aby mu vůz přinesl alespoň tolik závodnických zážitků, jako předchozímu majiteli. Úřadující mistr republiky Divize 6 Honza Skála nestihl připravit nové „lví“ kladivo na škodovkáře, první závod si tedy odjede ve slabší, čtrnáctistovkové verzi rozšířeného Peugeotu 205. Máme se však do Sosnové na co těšit. Nenechte si tam ujít okamžik, kdy u teamu Rallymedia zvednou kapotu, čeká Vás opravdové překvapení, aneb co dovedou zlaté české ručičky. Staronovým přírůstkem do „trofejáckých“ divizí je i Dušan Breicha, u kterého se jeho japanofilie projevila importem ex-soutěžáckého Nissanu Sunny modrostříbrné barvy. Dušan se netají tím, že by měl letos zkusit i divizi 6 se Swiftem. Nejtajemnějším závodníkem pro nás zůstává Stanislav Šusta. Jeho jméno jest uvedeno na stránkách pořadatele, ale kde se vzal, tu se vzal, zkrátka je tu. Podrobnější informace o něm a jeho voze přineseme až po závodech. v D5 nebude chybět obhájce titulu Martin Mottl. Jeho nesmrtelná felda je v novém laku a ponese logo České podnikatelské pojišťovny. Titul však pojištěný nemá. Na ten si brousí zuby i Tomáš Hurt. Jeho pro letošek odlehčenou dvěstěšestku můžeme vídat jak na rallyecrossu, tak i v autocrossu. Kuloáry jdou však zprávy, že Tom staví nový vůz Citroen C2, a že se z něj stane výhradně RC specialista. Těmto dvěma pánům bude cestu za vavříny ztěžovat SHREK a moje stošestikilová maličkost. Přes zimu se SHREKOVI nějak přifoukly blatníky, vše ostatní prošlo však jen důkladnou repasí.

No tak co dodat? Ať se nám všem na Nordringu daří!

Nenechte si tam ujít a nezapomeňte si koupit první číslo RCMAGU!


Marek "Máca" Cihlář, 15.04.2008 21:44:37, četlo 11301 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík
Kód
opište text z obrázku
   
   
Peppino 2008-04-16 15:23:47
WWW: http://www.racing.prolidicky.cz
Taktéž doplním Mácu: Standa Brunát zahodil po dlouhých 13-ti letech karburátory a přešel na elektroniku.
Peppino 2008-04-16 15:19:14
WWW: http://www.racing.prolidicky.cz
Puma měla smůlu, dala si pusinku s buginou. Video z testování v Sedlčanech na našem webu.
Tom Fryč 2008-04-16 12:06:28
WWW: http://www.automachine-racing.com
Jen doplním Mácu: s Pumou bohuzel nejedu kvůli kolizi při testování v Sedlčanech, takže až Sosnová...